aktualizováno | 28.11.2021 16:34:00 | edda | přečteno: 4714x
Rozhovor Vlasty Resla s Matyášem Homolou

Matyáš Homola: „Už chci zase držet plný plyn!“

 

Velmi pestrou sezonu letos absoloval Matyáš Homola. „Nejel jsem vyloženě jeden kompletní seriál, ale vybíral jsem si jednotlivé závody podle momentální situace a chuti. Jel jsem několik závodů EDDA Cupu, pár Krušnohorského poháru, jeden závod Czech Rally Cupu, oba Revivaly a také Rallye Kroměříž v rámci ČMPR,“ popisuje svůj pestrý program pětadvacetiletý středočeský pilot.

 

Letošní sezonu zahájil Matyáš Homola starty v EDDA Cupu. „Strašně jsem se na závody těšil. Předtím jsem totiž měl delší pauzu po lehké loňské nehodě v Bělé pod Bezdězem. Právě závody EDDA Cupu byly letos mými nejčastějšími. V nejsilnější třídě EN+2000 jsem měl šanci bojovat o konečné pódium, ale závěrečné dva závody jsem vynechal. Bozkov kolidoval s Rallye Kroměříž a tam jsem při havárii totálně zrušil auto, takže závěrečný Most jsem neměl s čím jet. V poháru třídy „N“ by to však na třetí místo mělo stačit,“ vysvětluje Matyáš a vrací se ke zmiňované nehodě v Kroměříži. „Se spolujezdcem Martinem Jetmarem se nám docela dařilo. Po první etapě jsme byli osmí absolutně. Na páté erzetě však naše účinkování ukončila poměrně velká havárie. Sešlo se několik okolností – hodně silné auto s tvrdým kopcovým podvozkem a moje přehnané tempo, neúměrné mým malým rallyovým zkušenostem. Drželi jsme v tu dobu za sebou auto kategorie R5 a já to prostě nezvládl psychicky. Prvopočátek problému nastal zřejmě už ve čtvrtek během seznamovacích jízd, kdy jsem si do rozpisu nepoznamenal, že ta zatáčka je přes mírný horizont a kope. Následkem toho jsme se ve vysoké rychlosti poroučeli ven. Sice jsme byli oba potlučeni, ale naštěstí bez zranění. Mnohem hůře dopadlo Mitsubishi. To nejenže přišlo o dvě kola, ale i přes rám došlo ke zlomení podlahy. Nyní zvažuji co dál, protože k tomu autu mám srdcový vztah, ale situace, do které jsem se touto ránou dostal, není úplně ideální. Nicméně motorsport mě naučil bojovat a překonávat překážky, konec konců, teď je to opět jen o penězích. Naštěstí je spoustu lidí a partnerů, kteří při mně stojí, a mám velkou podporu.“

 

Karambol však rozhodně Matyáše neodrazuje od dalších rallyových plánů. „Účast na rally pro mě byla především splněním obrovského snu. Poprvé jsem zažil nálet přes šotolinu na vytočenou pětku skoro dvousetkilometrovou rychlostí, a navíc v noci. Obrovský zážitek a adrenalin. Udělám vše pro to, abych tyto pocity zažil znovu,“ netají odhodlání jezdec, který měl i velkého rallyového poradce. „Manželka mého spolujezdce Martina Jetmara je dcerou Hynka Středy. Ohledně rozpisu jsme tedy měli vynikajícího učitele. Už v roce 2017 jsme s ním trénovali v okolí Horního Jiřetína v Krušných horách. Jsem hrdý, že právě od takové osobnosti jsem se mohl něco přiučit. Moc mě mrzí, že Hynek letos v dubnu zemřel.“

 

Závěrem našeho povídání Matyáš Homola nastiňuje své plány. „Předně potřebuji vydělat co nejvíce peněz, abych je pak mohl zase za závody utratit. Peníze ti v motorsportu dávají svobodu a od toho se bude všechno odvíjet. Rád bych jel vybrané kopce, ale zážitky z rally s „kultovní“ čtyřkolkou, mě naprosto pohltily. Přece jen poměr svezení a zábavy je na rally mnohem větší oproti sterilním kopcům. Chci se učit a zlepšovat, ale zároveň se bavit a závody si užívat. Bude to chtít jen trochu více pokory, ale už chci zase držet plný plyn.“

 

Vlastimil Resl

Foto Michal Vostárek 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007