aktualizováno | 03.09.2020 17:31:46 | edda | přečteno: 335x
ZAV EDDA CUP Telnice, 22.-23.9. 2020, komentář, 2. část

 

N 1400

Z trojky jezdců na startu se nejlépe vedlo navrátilci do třídy Ladislavu Rosičkovi s VW Lupo, který vyhrál jak v sobotu, tak v neděli. V sobotu skončil na druhém místě Pavel Cejnar na Suzuki Swift. Technická závada na dalším Swiftu nedovolila dokončit závod Jakubovi Gangurovi. Ten i s pomocí kamarádů z dalších týmů stroj opravil tak, že s ním mohl absolvovat kompletní nedělní závodní program a skončit na místě druhém. Třetí místo tak v neděli připadlo P. Cejnarovi.

N 1600

Sobotní mokrý závod s přehledem vyhrál M. Zelenka na Citroenu Saxo, před Ladislavem Kopelentem v Peugeotu 106, kterému přece jen chybělo lepší obutí, ale zkušený soutěžák si nestěžoval, jen dělal, co mohl. V neděli na suché trati už byl souboj o vítězství napínavý od začátku do posledního metru. První jízdu vyhrál s ani ne sekundovým rozdílem L. Kopelent, ve druhé se mu už ideálně nevedlo a díky zlepšení ve finiši o 9 destin sekundy obhájil první místo M. Zelenka. Třetí místo celý víkend patřilo rychlejšímu z rodiny Horáčkových Jindřichu mladšímu na Peugeotu 106.

Saxo cup

Dvakrát jasně zvítězil Tomáš Arnošt s Peugeotem 106 před Jiřím Kaščakem na Citroenu Saxo. V sobotu vybojoval třetí místo Jan Vaněk v Peugeotu 106, ten si v neděli zpestřil trénink off roadovou vložkou, která naštěstí nebyla pro něj úplně off a pro závod byl zase in. Neděle se vydařila Karlu Dvořákovi, který svého Citroena C2 přivezl do cíle na třetím místě.

N 2000

Ať bylo mokro, nebo sucho v produkčních dvoulitrech bylo pořadí na stupních vítězů totožné. Nejrychlejší byl vždy Jaroslav Vaňátko s Acurou RSX před Lubošem Krátkým v Hondě Civic Type R, na třetí místo dovezl Ford Escort Jiřího Rutu.

N +2000

Smutno bylo samotnému Martinu Levovi v Subaru Impreza, neměl s kým závodit, v neděli ho navíc zastavila technická závada, takže k sobotnímu poháru za první místo další nepřibyl.

E 1400

Dvakrát jasně zvítězil Tomáš Omelka s VW Polo před nováčkem ve třídě Romanem Svobodou se Škodou 100 připomínající vozy někdejší skupiny B5. V sobotu třetí místo obsadila Zuzana Horáková ve Škodě Favorit, bohužel kvůli rodinným záležitostem se musela z nedělního závodu omluvit.

E 1600

Závodní šestnáctistovky opět nezklamaly a přinesly kvalitní závody a těsný boj o vítězství mezi Miroslavem Černým na Škodě 130 L a Janem Reissem na Škodě 130 RS. Sobotní první závodní jízda: 1. J. Reiss, 2. M. Černý. Druhá: 1. M. Černý, 2. J. Reiss. Celkový vítěz M. Černý o pět desetin. I v neděli vyhrál M. Černý s na tuhle třídu velkým rozdílem 1,5 sekundy! před J. Reissem. O třetí místo bojovali na rodiném Fordu Puma Zdeněk Tichý a Dominik Tichý. V sobotu byl rychlejší Z. Tichý, v neděli se lépe vedlo D. Tichému, z Telnice si tak odvážejí po jednom poháru za třetí místo.

E 2000

David Černý s Pick-upem Kawasaki zvítězil v obou závodech. V sobotu za ním skončil druhý Jiří Boček ml. ze známé soutěžácké rodiny průkopníků závodění s dieslovými auty u nás na Seatu Ibiza TDi. Třetí místo vybojoval Lukáš Keller na Fordu Escort RS 2000, toho v neděli v dalším snažení zastavila technická závada. Na druhé místo v neděli úspěšně zaútočil Petr Tvaroh v Hondě FD2. Po sobotní smůle s banalitou v podobě spálené pojistky si třetím místem spravil náladu největší závodník EDDA Cupu Antonín Široký s Peugeotem 205 Gti.

E +2000

V nejsilnějších závodních autech vybojoval dvojité vítězství Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI. Oživením byl start dvou místních borců na Lancerech EVO IX, z kterých ten rychlejší Ctibor Černý vybojoval dva stříbrné poháry a Pavel Weiner v neděli bronzový za třetí místo. V sobotu na třetím místě dojel v Mitsubishi Lancer EVO X Michal Roll, v neděli ho, bohužel, hádka koleček v převodovce ze zápolení vyřadila.

E 2 WD +2000

Ze dvou jezdců ve třídě byl oba dny rychlejší Viktor Doležal na BMW 130 před Josefem Klotzem s Audi A4.

H 1150

Dva poháry za první místo si odvezl osamělý jezdec Josef Čermák se Škodou 1000 MB.

H 1300

Ze dvou závodníků na startu byl lepší dvakrát vítězný Luboš Krameš ve Škodě 1000 MB před Jaroslavem Rejlkem se Škodou 130 L.

H 1600

I v této třídě závodil pouze jeden závodník Josef Srnský se Škodou 130 LR/H a poháry za první místo mu tak nemohly uniknout.

H 2000

V historických dvoulitrech se aspoň podařilo obsadit stupně vítězů. Dvakrát zvítězil a stanovil rekordní čas v historicích na delší variantě telnické tratě (a M. Lev ve sk. N a T. Košek ve sk. E) Eduard Patera s VW Scirocco, za ním skončil po oba dny na druhém místě Ivo Král na VW Golf. Třetí místo dvakrát obsadil s Renaultem 5 GT Václav Šejda.

H +2000

Zase třída jen s jedním účastníkem, kterým byl Tomáš Píša s Opelem Ascona 400.

H 2

Ve třídě mladších historiků klasifikovaných dvakrát zvítězil Petr Flosman se Škodou Favorit před Janem Valentou s Mercedesem 190 AMG. Na třetím místě skončil v sobotu i v neděli Václav Roll v Opelu Kadet Gsi.

F

I ve skupině F závodil jen sám se sebou Tomáš Pujman s Mini R 1000.

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007