09.08.2017 16:06:08 | edda | přečteno: 11844x
ZAV Prachatice - komentář

ZAV EDDA Cup, Prachatice – Libínské sedlo, 5. – 6. 8. 2017, komentář, 1. část

O minulém víkendu se v jihočeských Prachaticích uskutečnil další závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Tentokrát jezdci i organizátoři EDDA Cupu byli hosty na závodě pořádaném Pošumavským automotoklubem. Závod byl vypsán pro tři seriály, Mistrovství ČR, MREC a EDDA Cup. Z organizačních důvodů byl pořadatelem omezen počet startujících v EDDA Cupu na 65, což byla škoda, protože zájem závodníků EDDA Cupu o start byl větší, ale z organizačních důvodů byl počet celkem 120 startujících přesně na hranici, po kterou se dal závod zvládnout, jak se ukázalo v sobotu.

Závod se odehrával na známé trati z Prachatic na Libínské sedlo, která je dlouhá 4200 metrů s převýšením 200 metrů a cílem ve výšce 822 metrů. K jejímu zabezpečení přistupují pořadatelé z PAMKu velmi zodpovědně a neváhali na ní navézt kvanta balíků slámy. I díky tomu nedošlo za celý závod ke zranění jezdce, nebo ohrožení diváků.

V pátek v pozdním odpoledni pořadatelé otevřeli depo a to se rychle začlo plnit závodními týmy ze všech koutů republiky. Jezdci EDDA Cupu rychle obsadili pro ně vyhrazený tradiční prostor na obchvatové komunikaci. Klatovští pořadatelé si velkoryse uzavírají trať s depem od pátku do nedělního večera non stop.

Sobotní závod pro EDDA Cup začal tréninkovou jízdou, která následovala po tréninku seriálu AČR a MREC. Někteří jezdci při něm zjistili, že orientační body, které si našli při najíždění tratě jsou zakryty balíky slámy a museli si hledat nové. Měli k tomu dvě tréninkové jízdy. Hned v prvním tréninku se ukázalo, jak organizačně náročný závod všechny čeká. Účast tří závodních seriálů, které mají každý svůj systém časomíry, kterou je potřeba přepínat i přerušení z důvodu technické závady, nebo havárie na poměrně dlouhé trati, ale i zastavení závodu kvůli projíždějící hasičské Tatře s člunem na přívěsu k tonoucímu a výjezdu PČR za pátráním po nezvěstném dítěti, způsobovalo neustálé natahování časového harmonogramu, ale díky tomu, že je ještě dlouho vidět a pořadatelé nemuseli trať večer otevírat pro normální provoz, stihl se dokončit kompletní sobotní závodní program, i když poslední závodní jezdec EDDA Cupu projel cílem před půl devátou večer.

Rada jezdců EDDA Cupu rozhodla, že v neděli byla na programu jen jedna tréninková jízda a pak se už závodilo. Předpověď počasí po horké letní sobotě totiž slibovala déšť. Pršelo sice už i v noci, ale ráno ještě bylo jasno. Přesto déšť ještě znovu přišel. Už před druhou závodní jízdou se začala stahovat nad Prachaticemi mračna, ještě dubleři a jezdci tří tříd produkčních vozů EDDA Cupu stihli odstartovat na suchu, pak začalo pršet a organizátoři po vyhlášení mokrého závodu poslali jezdce od startu do depa přezout na mokré pneumatiky. Poprvé v sezóně mohl pomoci déšť, který jinak jeho naděje vždy spláchl dublérovi Zdeňku Tichému a ten zrovna vinou technické závady skončil už v sobotu a do nedělního závodu nenastoupil. Zbytek závodu tedy proběhl pod vodou, slavnostní vyhlášení se už zase odehrálo bez atmosférických srážek.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007