aktualizováno | 16.04.2024 12:56:45 | edda | přečteno: 1515x
Rallye Prague Revival, komentář
Již třináctý ročník mezinárodní sportovně společenské akce pro bývalé závodníky, legendy motoristického sportu a příznivce historických závodních a sportovních automobilů se uskutečnil uplynulý víkend.
V pátek od časného rána vypukl čilý ruch v radotínském Kart Centru, které již tradičně revivalům poskytuje zázemí a to díky vstřícnosti majitele Pavla Růžičky.. Všechny odstavné plochy se začaly rychle zaplňovat soutěžními vozy a pořadatelé museli rychle zvládat tvořící se fronty před technickou a administrativní přejímkou. Těmi nakonec prošlo a obdrželo startovní číslo, itinerář a krabičku ONI systému 155 posádek z toho 41 zahraničních!
Po přejímkách už všichni pospíchali do centra na Náměstí Jana Palacha k parádnímu startu. Pestrobarevný peloton závodních vozů postupně zaplnil celé náměstí a fandové motorismu spolu s turisty a náhodnými kolemjdoucími vytvořili neopakovatelnou atmosféru, kterou si revivalisté užívali. Ale pózování před fotografy skončilo a startér začal špalírem diváků vypouštět postupně celé startovní pole k zápasu se záludnostmi itineráře na cestě k první Show Section, tradičně a naposled do Velké Chuchle a dále zpět do servisní zóny.
Následovala rozprava pro všechny posádky tradičně zahájená upozorněním promotéra Edy Patery, že se jedná o akci mototuristickou, nikoliv závod na otevřené silnici. Po dalších důležitých upozorněních nutných ke zdárnému zdolání revivalu, popřál E. Patera všem mnoho štěstí a vyslal posádky do akce. Po jedné minutě opouštěli startovní prostor směrem na teplické náměstí Svobody se zastávkou na letišti Panenský Týnec, kde na ně čekal dlouhý a pečlivě připravený měřený úsek. V cíli na náměstí vše probíhalo pod vedením zkušeného Tondy Širokého bez jakýchkoliv problémů. Posádky po odevzdání jízdního výkazu spěchaly na nedaleký hotel. S tradičním návalem ubytování chtivých na hotelové recepci se zdárně vyrovnala Bára Holická , tentokrát s pomocí Lucie Engové, která byla nováčkem organizačního týmu.
Startem od hotelu v sobotu ráno začal náročný celodenní program, během něhož posádky absolvovaly sedm Show Section a stovky kilometrů podle itineráře po spojovacích etapách na otevřených silnicích za kontrolovaného dodržování dopravních předpisů. Sobotní zvláštní úseky byly téměř výlučně asfaltové. SS Polygon Most patří k tomu nejlepšímu co při našich akcí můžeme účastníkům nabídnout. Závod do vrchu je také naše klasika, novinkou byla SSka okolo vysočanského krematoria, kde se částečně jelo po zámkové dlažbě v areálu hotelu, za umožnění patří majitelům dík, stejně tak za chutný oběd pro 350 lidí….
Nyní si dovolím trochu toho černého humoru z tohoto nezvyklého prostředí –
- Poprvé se nám stalo, že nám byla SSka přerušena z důvodu přepravy nebožtíka
- Komunikace mezi pořadateli – „Pepo, do.rde.e, pojď ty lidi hlídat sem k tomu hotelu, z toho krematoria Ti už nikdo živý nevyleze“
Sobotní etapa nabídla opravdu krásné přejezdy, po většinou přes Krušné hory, částečně i premiérově přes sousední Sasko, a to byla další bomba tohoto revivalu. Díky tomu, že zde to musela povolit každá obec, všichni občané o průjezdu veteránů věděli a připravili nám úžasnou atmosféru. Dle vyjádření posádek to byly spousty lidí, nadšení občané mávali a tleskali každé projíždějící posádce, a jak mi dnes povyprávěl Ruda Chlad, tak průjezd jeho ostrého Trabantu dostával místní do varu. Velkou mírou se o to postaral Hynek Jicha, děkujeme .
Sobota na revivalu má ovšem, kromě sportovní části i neméně důležitou náplň společenskou. Večer na hotelu je již vyhlášený a těžko říci, na co se účastníci těší víc, jestli na trať, nebo večerní zábavu. Kromě sdělování si dojmů z dění za celý den, vzpomínání na doby aktivního závodění i kamarády a soupeře, kteří nás už opustili, všichni sledují vývěskovou tabuli, kde se postupně objevují body, kterými jsou jednotlivé posádky hodnoceny za více, či méně úspěšné vyrovnání se s nástrahami revivalu. Je zajímavé a pro pořadatele povzbuzující vidět i z řady prestižních soutěží ostřílené posádky s mnoha vavříny na kontě s jakým zaujetím a jakou pozornost věnují výsledkům a celému dění, ani na mototuristické akci neopustí profesionální přístup, který je dovedl k mnoha vítězstvím. Ale o výsledky se zajímají všichni, každý bod je probrán, zhodnoceno co se mělo, co se nemělo a jak se mělo. U výsledků je třeba říci, jednak že o pořadí v celkové sumě kolem dvou tisíc bodů rozhoduje pár bodů a pak, jak výborně si vedli spolujezdci, přes polovinu posádek dojelo s nulou v časových, průjezdních a radarových kontrolách. Ale i sobotní večer se přehoupne do neděle a vědomí ranního startu nakonec všechny zažene do postelí.
Nedělní program nabídl jako příležitosti k upevnění, nebo zlepšení pozice v klasifikaci průjezd rallykrosovou tratí v Chabařovicích a opět na letišti Panenský Týnec. Odtud po jejich průjezdu zamířili všichni už k Radotínu s automobily nesoucími známky třídenního perného nasazení.
Po dojezdu všech dokončivších do Kart Centra v Radotíně se počtáři svědomitě věnovali bodovým kontům jednotlivých posádek, které byly spravedlivě odměněny za své revivalové počínání, aby mohlo býti vyvěšeno a vyhlášeno konečné pořadí. Naštěstí už jen úsměvnou vzpomínkou jsou doby, kdy po prvním vyvěšení předběžných výsledků se zvedla vlna tsunami protestujících a s každou další opravou se ještě zvětšovala. Tentokrát se pořadatelé protestů nedočkali, pár nejasností (a pár jsou opravdu dvě) se vysvětlilo a výsledky mohly být prohlášeny za oficiální. Byly předány poháry nejlepším třem posádkám v každé vypsané třídě, Dámském poháru, soutěži československých a zahraničních legend.
XIII. Rallye Praha Revival skončil k radosti organizátorů i samotných účastníků úspěšně, bez problémů i bez potyček se sériovou společností, tak jestli budeme všichni zdrávi, uvidíme se na podzim na Berounce.
Závěrem bych rád poděkoval všem kamarádům z našeho skromného týmu za skvěle odvedenou práci!
 
Eda Patera, Jarda Malík 
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007