15.02.2023 15:13:29 | edda | přečteno: 2525x
Psali jsme před dvanácti roky...
Autodrom Most, 26. 3. 2011, komentář

 Čtvrtou sezónu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu otevřel, již tradičně pro tento seriál, závod na mosteckém okruhu. Jezdci rádi využívají závod na trati s kvalitním, rychlým povrchem a dostatečnými záchytnými zónami k rozjetí po zimní přestávce. O velkém zájmu jezdců hovoří i fakt, že startovní listina se naplnila a uzavřela již tři měsíce před startem. O to více pořadatele mrzel fakt, že se omluvilo z nejrůznějších důvodů, od nepřipraveného vozu až po bolení břicha, na třicet přihlášených ve čtyřiadvaceti hodinách před přejímkami, kdy již bylo pozdě pozvat jezdce ze seznamu náhradníků. I tak se v pátek prezentovalo 130 jezdců, už nedočkavých užít si ve dvou sobotních závodech závodění po dlouhé pauze.

 Sobotní program zahájila rozprava. Na ní jezdci a pořadatelé uctili minutou ticha památku Stanislava Firtla, promotéra LM Berg cupu, člověka, který toho pro nezávislé závodění udělal neuvěřitelně mnoho.

  Celý týden před závody bylo krásné jarní počasí, v sobotu se však vyplnila předpověď a vrátila se zima a vítr. V devět hodin ráno vyrazily na studený asfalt první vozy k volnému tréninku. Pak podle harmonogramu v 10:30 ředitel závodu Roman Linhart vyslal do závodu první vůz sezóny 2011. Tím roztočil celodenní kolotoč, který přerušila jen na autodromu povinná polední pauza. Díky disciplinovanému přístupu jezdců, kdy vedle stálých a zkušených jezdců se do zažitého systému našich závodů rychle dostali i nováčci, závody probíhaly plynule a krátce po páté hodině projel poslední závodní automobil cílem celkově páté závodní jízdy sobotního programu. Během dne došlo jen k pár výletům do kačírku a několika jezdcům zkazila den technická porucha, jinak oba závody proběhly ke spokojenosti všech zúčastněných.

 Ve třídě E1 1600 došlo k zajímavé situaci. Jednomu z aspirantů na přední umístění Petru Krejzovi přestala fungovat elektronika, jeho velký soupeř Jaroslav Fikota jr. se, místo toho, aby jej povinně politoval a pak se potichu radoval, že má o soupeře míň, rozhodl, že mu bude půjčovat řídící jednotku ze svého stroje! Ono nám to kamarádství v seriálu vůbec nějak nekontrolovatelně bují. Tonda Široký vinou problémů se stěhováním dílny nestačil připravit Peugeota a využil ochoty loňského mistra a svého velkého soupeře Petra Crháka a střídal se s ním na jeho voze! Tak doufám, že tu reálnou atmosféru vyváží pár internetových rýpalů, jinak by se ta ušlechtilost nedala snad ani vydržet. Ale všem těm, pro které je smysl pro fair play a snaha pomoci kamarádovi víc, než možnost získat snadno výhodu, patří uznání a díky. Jsem rád, že máme v našem seriálu takové lidi!

  Hodnocení tříd

  SE 1400

 Oba závody vyhrál Radek Jakubský se Suzuki Swift s jasným náskokem. Druhé místo z prvního závodu neudržel Petr Žežulka na P 106 a ve druhém závodě podlehl stále zrychlujícímu Vlastimilu Sukovi na Suzuki Swift. Dříve hojně obsazovaná třída byla nyní jednou z nejchudších.

  SE 1600

 Zato třída sériových šestnáctistovek měla na startu šestnáct závodníků. Ve značkách zde probíhá mezistátní utkání Japonsko- Francie, Civicy proti Saxům. V prvním závodě přesvědčivě s náskokem zvítězil Mojmír Pribula na Hondě před Petrem Crhákem, kterého Saxo neposlouchalo ve druhé jízdě tak, jak si představoval. Třetí skončil na další Hondě Aleš Polanecký. V druhém závodě o necelých 8 desetin překonal Mojmíra Pribulu Petr Crhák a na třetí místo vystoupal Ladislav Kvasnička za volantem hezky rychlého Saxa, který rychle zapomněl na špatný výkon z první dopolední jízdy a pak už si zapisoval jen rychlé časy. V rámci třídy startují i účastníci značkového Saxo cupu. Zde ukořistil vítězství „hostující“ Miroslav Havrda.

  SE 2000

 Double získal Martin Čábela, který na své Hondě ITR nedal soupeřům žádnou šanci. Za ním už se bojovalo ve vteřinách. Vyrovnanými časy uhájil dvakrát stříbrnou příčku Michal Slováček. Honda Civic, Michalova nová akvizice se ukázala dobrou volbou. Po první dopolední jízdě se mohlo zdát, že na Michala bude stačit Renault Clio Radima Klokočky, Radim sice zrychlil i ve druhé jízdě, ale nakonec skončil třetí.

Odpoledne už se Radimovi nedařilo a do poslední jízdy už kvůli neposlušné technice ani nenastoupil. Ve druhém závodě třetí místo vybojoval Jiří Pilch na Renaultu Clio.

  SE +2000

 Po roce se do seriálu, zatím podle vlastních slov, jen na mostecký závod, vrátil předloňský šampion Aleš Komárek a na Lanceru EVO X potvrdil svou kvalitu. Soupeřům ukázal jen namodralé výfuky a dvakrát zvítězil. Aleš má i šikovného potomka, který dokázal v pátek po depu prodávat program seriálu, který je zdarma, za dvacetikorunu:-) Za Alešem v prvním závodě skončil druhý, loňský mistr, Jan Kvasnička s Lancerem EVO IX, bohužel zraněné, zkrvavené oko, s kterým už ovšem do Mostu Honza přijel, se ukázalo velkým handicapem a do odpoledního závodu Honza už nenastoupil. Třetí skončil tentokrát také na Mitsubishi Dušan Bánský. Ten v odpoledním závodě vybojoval před třetím Jiřím Hákem ještě lepší, druhé místo.

  E1 1400

 Třída přišla o velkého favorita už před startem, kdy Radima Macha zradil motor, Most asi nebude patřit mezi jeho oblíbené tratě, kam by se rád vracel. Další Suzuka, tentokrát Martina Maderáka, zkolabovala po krásném druhém čase v první jízdě. Stálé účastníky seriálu překvapil velmi rychlými časy loňský spoluvítěz Trioly Miroslav Černý, na jehož Škodu 130 nikdo neměl. V prvním závodě obsadil druhé místo Jiří Krob na Peugeotu 205, který svůj vůz spolu s otcem dodělával snad ještě cestou do Mostu. Třetí skončil mladičký Lukáš Kubíček na Favoritu Pick-up a nechal za sebou ještě čtrnáct soupeřů. Ve druhém závodě druhý skončil Tomáš Mészáros s kitovou Felicií, který v prvním závodě asi nebyl ve své kůži, jakoby to ani nebyl on. Třetím místem jen potvrdil svou výkonnost junior Lukáš Kubíček.

  E1 1600

 Dvakrát bezpečně zvítězil na Hondě Civic startující Jaroslav Fikota jr.  V prvním závodě obsadil druhé místo Petr Straka na Škodě Fabia, ve druhém závodě jej na druhém stupni vítězů vystřídal Petr Krejza na Hondě Civic. V obou závodech si třetí místo vyjezdil, i přes soutěžní obutí své Felice kit car, Ladislav Kopelent.

  E1 2000

 Celkem jasně rozdané karty znamenaly v této třídě totožné stupně vítězů. Dvakrát s luxusním náskokem zvítězil Petr Mužík na špičkovém Renaultu Clio. Za ním skončila vždy Honda ITR s Martinem Čábelou za volantem. Na třetím místě dvakrát skončil nováček seriálu Jiří Šauer na Škodě Octavii.

  E1 +2000

 Lehké a rychlé Lotusy Elise libereckého týmu Spine CZ, navíc když jejich piloti, otec a syn Suchomelové toho mají asi na mosteckém autodromu nejvíc najeto z vytrvalostních závodů, po právu ovládly nejsilnější kategorii závodních speciálů. Navíc, když rodinné duo posadilo za volant i týmového mechanika Josefa Dajčinoviče, vypadaly stupně vítězů po obou závodech jak na značkovém poháru Lotus. Colin Chapman by měl radost. Zvítězil tedy dvakrát Lukáš Suchomel před otcem Petrem Suchomelem, třetí místo dvakrát obsadil Josef Dajčinovič.

  H 1300

 Objemově nejmenší třída historiků je doménou škodovek s motorem vzadu, výjimkou na startu bylo Autobianchi A112 Zdeňka Šilhavého. Loňskému mistru Josefu Srnskému ml. a jeho Škodě 130 LR přes zimu forma vydržela a zaručila dvě vítězství. Druhý skončil dvakrát na stejném typu vozu startující Petr Kolečko. Na Škodě Rapid startující Luboš Krameš vybojoval dvakrát místo třetí.

  H 1300p

 Nově vypsaná třída se stala dvakrát kořistí Michala Šmída. Za ním také na Škodě 130 RS vždy druhý skončil Pavel Jiras. I třetí místo bylo jasné a dvakrát jej získal Martin Rašplička se Škodou 120 S. První závod potvrdil oprávněnost vypsání této třídy, doufejme, že se ještě rozroste a bude přitažlivá pro další týmy tak, jak je pro Auto Skaver.

  H 1600

 Totožné obsazení stupňů vítězů měla i tato třída. Dvakrát zvítězil na Fordu Escort Mk.I Pavel Maier z  Alpine Club Praha. Dvakrát druhý na Lotusu Elan, tentokrát Lotusu opravdu navrženém Colinem Chapmanem, skončil Pavel Suchý. Dvakrát třetí skončila Katarína Rozsívalová, která se z chuchelské rány otřepala a také Hondu CRX dokázala připravit na start, takže startovní pole nebude o ní a její dablérku Hedviku Servusovou ochuzené.

  H 2000

 Jen tři jezdci na startu v této třídě si svá umístění v obou závodech zopakovali. Nejrychlejší byl VW Golf Ivo Krále, před Alfou 75 Jana Heřmánka a Škodou 200 RS Petra Bořke.

  H +2000

 V pátek při testování se roznemohl motor závodního speciálu Jaguar XJS Jaroslava Rejky. Po chvíli rozmýšlení se krotitel koček z Coventry rozhodl odstartovat se stejným typem, jen sériovým, navíc vybaveným automatickou převodovkou. Udělal dobře. I tomuto youngtimeru mostecká trať sedla a Jarda vybojoval jedno druhé a jedno třetí místo. V prvním závodě zvítězil Ladislav Rosička na BMW 325, v druhém závodě reprezentant Scuderie Strašnice skončil druhý. Ondřejovi Lorenzovi se nedařilo zajíždět vyrovnané časy a tak skončil v prvním závodě na Audi Quattro druhý, ale ve druhém závodě díky systému škrtání nejpomalejší jízdy zvítězil.

 

 Jarda Malík

  
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007