16.11.2022 22:58:33 | edda | přečteno: 4905x
David Černý: „Zůstanu věrný EDDA Cupu!"

 Již potřetí v kariéře a zároveň potřetí v řadě se stal absolutním vítězem závodů do vrchu seriálu EDDA Cup David Černý. „Je to pro mě velká odměna za to vynaložené úsilí,“ neskrývá spokojenost úspěšný pilot a přidává hlavní příčiny svých vítězství. „Pokaždé to bylo stejné. Základem bylo pohlídat spolehlivost auta. To je v absolutním pořadí základ, protože na rozdíl od tříd se zde žádný výsledek neškrtá.“

 

Kdy sis uvědomil, že jsi znovu šampionem?

 

„Když jsem v Jemníkách projel cílem poslední jízdy. Eda mi totiž do poslední chvíle šlapal na paty.“

 

Eda byl letos tvým největším soupeřem?

 

„Jasně. Eda a v závěsu Petr Flosman.“

 

Vyhrát se ti podařilo i třídu E2000.

 

„Zde mi to hodně ulehčilo, že velká většina soupeřů nejela pravidelně. Druhý skončil Petr Tvaroh a třetí můj týmový kolega Petr Januška. Pro náš tým to tedy byla v naší kategorii dvě pódia.“

 

Jak hodnotíš letošní tratě?

 

„Pro mě je hlavní návrat Bečova. Tato staronová trať je prostě nepřekonatelná, i ve své zkrácené verzi nejlepší. Je to prostě (chvilku přemýšlí)… na suchu i na vodě nejlepší svezení. Úplně nové tratě byly Nová Bystrica a Loděnice. Obě následovaly hned po sobě. Bystrica byla hodně zvláštní, rychlá, ale slabé lehké auto tam zajíždělo časy s velkýma čtyřkolkama. Pořád se nalítávalo ve vysokých rychostech do zatáček a tam pohon pouze předních kol nebyl nevýhodou. Loděnice u Berouna je pražský závod. Tam dojedu ode mě z baráku v Třebotově za pár minut. Spodní pasáž se mi líbila. Pak následuje jeden z nejrychlejších úseků celého EDDA Cupu, vrcholící levou zatáčkou ve vysoké rychlosti. Závěr na vršku je uskákaný, což už mi tolik nevyhovuje.“

 

Zařazena byla trať Nová Bystrica na Slovensku. Někteří jezdci namítali, že je příliš vzdálená. Jaký je tvůj názor?

 

„Ty závody stojí sami o sobě tolik peněz, že jestli s tou dodávkou najedu pár kilometrů navíc, už mě to nezabije. Já osobně jsem rád, když se jede také na Slovensku.“

 

Tvoji tradiční technikou je Škoda Pick-up s přeplňovaným motocyklovým motorem Kawasaki. Proběhly nějaké změny na autě?

 

„Já odjel se zeleným Pick-upem všechny závody kromě Slovenska, kde jsme se s Petrem střídali o červeného Pick-upa. Musím zaklepat, že motor Kawasaki pořád drží (hned klepe na desku stolu). Na tuhle sezonu jsem pořídil širší kola z důvodu větší trakce a ten posun byl znát. Nyní bych rád zapracoval na podvozku. Tam by, myslím, prospěly jiné tlumiče a jinak řešené zavěšení přední nápravy.“

 

Tomáš Kučera tě nedávno zmínil jako jednoho ze soupeřů, se kterým porovnáváte mezičasy díky aplikaci Race Chrono.

 

„S tím začal už před lety Míra Černý a uvrtal nás to toho (smích). Já do toho následně uvrtal i kluky se čtyřkolkama.“

 

K čemu je tato aplikace?

 

„Jezdecké pocity jsou subjektivní, že jo (smích). Tady tě to však rychle vyléčí z pocitu, že jsi v nějakém protahováku vrknul jen trochu. Aplikace ti ukáže velké vrknutí a zpomalení třeba o 20 km/h. Ty chyby se hrozně promítnou do telemetrie.“

 

Takže to pomůže ke zrychlení?

 

„Určitě (okamžitě přesvědčivě odpovídá).“

 

Vedle kompletního EDDA Cupu jsi absolvoval i oba Revivaly.

 

„Těsně před tím jarním – Prahou – onemocněl Petr. Tři hodiny před startem jsem sehnal jako náhradu Tomáše Nováka, který jezdí EDDA Cup s atmosférickým Pick-upem, pořízeným od nás. On řídil a já navigoval, protože jsem měl zkušenosti s navigací. Skončili jsme druzí ve třídě 2. Tomáš byl nadšen a podzimní Berounku už jel v nové posádce s Petrem Šímou.“

 

Na Berounku jste celkově nastoupili jako tým v početnějším složení.

 

„Já dříve jezdil s Petrem. On řídil přejezdy a já speciálky. Letos na podzim jsme vytvořili čtyři posádky. Já jel nově s přítelkyní Týnou, Petr s naším kamarádem a bývalým plochodrážníkem Pavlem Mrňou a Tomáš jako navigátor s Petrem Šímou. Se Škodou 100 jezdí již dlouhodobě manželé David a Helena Burdovi.“

 

Cíl jste spatřili všichni?

 

„Jo, jo. My s Týnou hned při společné premiéře vyhráli třídu 2. Dalším posádkám se na bednu zatím dostat nepodařilo. Petr s Pavlem a Tomáš s Petrem měli navigační a radarové problémy, Burdovi zase na „eseskách“ limituje malý výkon vozu (úsměv).“

 

Závěrem se nabízí otázka na tvé plány do nadcházející sezony.

 

„Kromě již zmiňovaných plánovaných technických změn, které jsou navíc ještě nejisté a spíše o nich přemýšlím, žádné změny a přestupy neplánuji. Příští rok by navíc měl do naší třídy přetoupit Martin Zelenka, který nyní jezdil se Saxem třídu N1600. Teď pečlivě připravuje novou zbraň Ford Fiesta do E2000. Takže se těším na nové výzvy, zůstanu věrný EDDA Cupu a opět plánuji oba Revivaly. Ono v neposlední řadě to je i o financích. Vedle toho, že si zde hezky zazávodím s autem, které jsem pro tento seriál přichystal, jsou třešinkou na dortu i finanční bonusy pro prvních deset pilotů absolutního pořadí. Kde jinde dostaneš za vítězství padesát tisíc korun? To není ani pod Autoklubem ČR, kde ti za výhru dají plastový pohár.“

 

Vlastimil Resl, www.ewrc.cz

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007