aktualizováno | 01.08.2022 17:22:01 | edda | přečteno: 3826x
ZAV EDDA CUP, BOZKOV-CIMBÁL, 30.-31. 7. 2022, komentář

 

 Na nově zrekonstruované silnici z Podbozkova na vrch Cimbál na Semilsku se uskutečnil další podnik nezávislého seriálu závodů do vrchu EDDA Cup. Zdejší trať hostila již v sedmdesátých letech minulého století několik ročníků závodů do vrchu tehdejších přeborů a mistrovství a po 45 letech se promotérovi automobilových závodů Eduardu Paterovi podařilo vloni s velkou a nenahraditelnou pomocí zástupců místního úspěšného endurového Motoklubu Bozkov a Jiřího Vrkoslava závody zde obnovit. Historii závodu připomněla i návštěva legendy našeho motosportu Tomáše Hanka, vítěze úplně prvního závodu zde v roce 1972. Tomáš měl původně startovat, bohužel mu to zdraví nedovolilo, přesto se zde oficiálně rozloučil s kariérou aktivního jezdce při sobotním ceremoniálu za velkého aplausu přítomných.

Na rozdíl od historie, kdy nikomu nepřišlo zvláštní, nebo nepatřičné, že závodní auta měla depo na louce, se dnes depo rozkládalo v areálu zemědělského podniku v Bozkově a svozy závodních aut na start tak probíhaly ve zvláštním režimu. Na tuto, stále ještě novou trať byli všichni zvědaví a tak se depo rychle během pátku naplnilo zhruba devadesátkou závodních strojů. Kvalitní trať přilákala i zajímavé hosty, na rychlém BMW startoval Pavel Ulman, který po sobotní poruše, kterou se s pomocí místních ochotných rukou podařilo během sobotního večera vyřešit, si v neděli vše vynahradil vítězstvím ve třídě v absolutně nejrychlejším čase. Méně úspěšní byli jezdci na atraktivních Lamborghini. Zdeněk Kmínek odstoupil ze zdravotních důvodů a Martinovi Jermanovi při první jízdě na suchu praskla na startu poloosa.

Samotný závodní program začal v sobotu ráno obligátní rozpravou, na které promotér, vzhledem k novosti silnice a jejího příslušenství, ještě důrazněji než jindy žádal všechny jezdce, aby se vyhnuli haváriím, zejména pak poničení gabionové zdi, což by mělo za následek ukončení závodů na této trati... Přesto k několika nehodám samozřejmě došlo, naštěstí gabion byl ušetřen a všechny kolize skončily bez zranění závodníků a ohrožení diváků.

Již během tréninků se začaly rýsovat šance jednotlivých jezdců, ukazovalo se, jak který jezdec si dokáže najít ideální stopu, jak kterému stroji vyhovuje charakter trati, který byl zase odlišný od posledního závodu ve Kdyni.

Velmi napínavý byl souboj v Saxo Cupu, J. Vrkoslav, který se zde vloni postavil poprvé na start po dlouhé rekonvalescenci po těžké havárii, zajížděl vyrovnané časy s velmi rychlou špičkou této třídy a dosažené časy se pohybovaly v jedné sekundě.. Ani v dalších třídách nebylo o vyrovnané závody nouze. Ve třídě závodních dvoulitrů zčeřil vody třídy hostující Stanislav Firtl, když v sobotním závodě zle dotíral na velkého favorita nejen třídy, ale i absolutního pořadí Davida Černého. Moc pěkné závody se odehrávaly i ve třídě produkčních dvoulitrů, kde přibyly tři dieslové Fabie. V obou dnech zvítězil těsně Jan Mrkvička. Ovšem klobouk dolů před výkonem Miroslava Černého ve třídě nejsilnějších historických vozů, který na Porsche 911 získal jedno zlato a jedno stříbro, a to s vážně zraněnou nohou, kdy přes důkladnou sádru se téměř nenasoukal ani do vozu! I v ostatních třídách jsme byli svědky napínavého závodění a vyrovnaných soubojů a to nejen na prvních místech.

Závody na Cimbálu skončily úspěšně, traťoví pořadatelé si s odstraňováním následků nehod dokázali poradit bez zbytečného otálení. Závodníkům se zde velmi líbí, doufejme, že  místní samospráva zachová EDDA Cupu i nadále přízeň, aby se tento nezávislý seriál závodů automobilů do vrchu i v příštím roce do Bozkova vrátil.

 

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007