aktualizováno | 22.09.2021 12:10:17 | edda | přečteno: 5677x
ZAV EDDA CUP, ŘEVNICE-BRDY 21, 19.9.2021, komentář

 

  Po několikaletém snažení nakonec přinesl boj s úřady své ovoce a na trati mezi Řevnicemi a Mníškem pod Brdy se mohl v neděli 19. září konečně uskutečnit závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. 110 závodníků čekala 3 720 metrů dlouhá trať s kvalitním povrchem a novými svodidly. Depo rozkládající se na silnici za cílem se začalo plnit v sobotu po třetí hodině odpoledne, kdy začala platit uzávěra silnice, a s přibývajícími týmy se začalo ukazovat, co bude největší organizační oříšek, totiž, jak se vypořádat s velkým počtem startujících a úzkou komunikací dovolující v podstatě jen jednosměrný provoz. Díky ukázněnosti všech opouštění a návrat do depa kyvadlovým způsobem po celých svozech nezpůsoboval žádné zdržení časového harmonogramu, přestávky v průběhu tréninkových a závodních jízd byly způsobeny odstraňováním následků kolizí. Všechny kolize, i ta nejspektakulárnější, kdy jeden jezdec předvedl smyk až na střechu (chyběl tak metr asfaltu a auto by zůstalo na kolech), skončily bez zranění jezdců a bez ohrožení diváků. Těch se sešlo poměrně dost a z vyhrazených diváckých míst mohli sledovat napínavé dění na závodní trati.

Celý závodní program začal v devět hodin ráno první ze dvou tréninkových jízd. Drobným deštěm zkrápěný asfalt nutil k opatrné jízdě, naštěstí podle předpovědi, která se vyplnila, déšť brzo ustal a trať postupně osychala, přesto několik krizových situací prověřilo bdělost a kompetentnost traťových pořadatelů. S osychajícím povrchem se většina jezdců zrychlovala, po projetí cílem si jich většina trať pochvalovala, že je sice těžká, ale o to větší uspokojení přinese, když se povede bez chyb dorazit do cíle. Jen občas bylo možno zaslechnout povzdechnutí, že je hodně těžká na zapamatování, že v tom kvaltu není lehké si uvědomit, v kterém úseku se člověk právě nachází a co ho bude čekat. Druhá tréninková jízda skončila chvíli po poledni a závodní jízdy hned navázaly na trénink bez polední přestávky, obětaví traťoví pořadatelé se museli spokojit s obědem rozvezeným během svozu, aby se zbytečně neprotahoval časový harmonogram, neboť byla jasně určená časová hranice, do kdy musí být trať a hlavně i depo uklizené a silnice otevřena pro veřejný provoz.

V závodních jízdách už se počítá každá setina sekundy a ve všech vypsaných třídách se bojovalo o co nejlepší umístění a body do celkového pořadí. Vyrovnané boje o vítězství tradičně probíhaly v bohatě obsazeném Saxo cupu, kde o dvě desetiny zvítězil Tomáš Arnošt před Jiřím Kaščákem, nejlepší promotérské Saxo přivezl do cíle na čtvrtém místě Pavel Bartoš, ze Saxo cupu se na vítězství v Dámském poháru vyhoupla Hana Vaňková. Další vyrovnané závodění se odehrálo ve třídě historických dvoulitrů, kde Eda Patera na VW Scirocco zvítězil nad exmistrem Evropy v rallye historiků Miroslavem Janotou s Oplem Kadet C GT/E. Jasným vítězem třídy dvoulitrových závodních speciálů a nejrychlejším juniorem byl na Pick-upu David Černý, druhý nejrychlejší junior Adam Králík na Seatu Leon FR vybojoval ve třídě N 2000 třetí místo. Vedle M. Janoty se na startu závodu do vrchu objevili i další soutěžáci a vedli si nadmíru úspěšně. Radek Nešpor na Porsche 997 zvítězil ve třídě E2 2WD +2000. Absolutně nejrychlejším a vítězem třídy nejsilnějších závodních speciálů se stal Karel Trojan na soutěžním speciálu Škoda Fabia R5, ve třídě hned za ním skončil nejrychlejší na produkčním autě Lukáš Kubíček v Mitsubishi Lancer EVO IX.

Po tom, co poslední jezdec protnul cílovou fotobuňku se rychle odehrál ceremoniál s předáním pohárů na stupních vítězů, traťoví pořadatelé uklidili jim svěřené úseky, týmy se rychle sbalily a opustily depo a po osmnácté hodině jen nagumované čáry na ztichlé silnici nad Řevnicemi připomínaly, že se tu odehrál další závod EDDA Cupu

Nová trať přinesla tedy další úspěšný podnik a všichni si přejeme, aby příslušné úřady zachovaly EDDA Cupu přízeň i v dalších letech a trať v Brdech se stala pravidelnou součástí kalendáře.

Další závod EDDA Cupu se uskuteční na obnovené mistrovské trati z Bozkova u Semil na vrch Cimbál ve dnech 2.-3. října, kam jezdci i organizátoři srdečně zvou všechny příznivce motoristického sportu.

 

Jarda Malík 

Rosi | 27.09.2021 11:28:23
..je fakt že depo je daleko,což tak nevadí ale snad nebudou problémy s místními jelikož se do i z něj pojede převážně mezi domy...snad to dobře dopadne...hlavně nezapomenout dost benzínu
Ivoš | 27.09.2021 10:40:32
Bohužel si s náma opět trochu zahrálo počasí-první tr.mokrý a všichni(mimo p.Janotu)na suchých.Druhý sice na mokrých pneu,ale už to bylo skoro suchá a navíc jsem byl vlajkou zastaven ve 1/4 kopce.Je zajímavé,že ta auta už tam stála od H-1600 a promoterovi,který jel přede mnou nemávali.No,asi i to je možné.Takže bez tr.do závodu.Musím ale uznat,že to je krásný a těžký kopec a zároveň(i když byl o dost velkou část zkrácen)jeden z nejdelších v seriálu.Snad jedinou nevýhodou je depo na kopci na poměrně úzké komunikaci a kde docházelo i díky přijíždějícím divákům k zácpám.Ale i to by se mohlo do budoucna vyřešit parkováním dole,v řevnicích.Prostě krásný kopec,který stojí za to udržet si ho i do budoucna.Po Bečovu s ideálním parkovištěm na letišti a s krásně zrenovovaným povrchem nejhezčí trať seriálu.To se ale nedá říct o následné trati na Cimbálu,depo dost daleko od startu,trať sice se zrenovovaným povrchem,ale o délce 2500m.To snad ani nestojí za to rozjíždět se...Ivoš K.(dědek)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007