aktualizováno | 03.12.2020 10:51:54 | edda | přečteno: 5603x
Rozhovor s legendou

Rudolf Chlad patří k pravidelným účastníkům revivalů, všechny odjel se svým dobovým parťákem Jiřím Kolovrátkem, se kterým vybojoval mnoho vítězství v úspěšné soutěžácké kariéře.


Můžeš se nám Rudo krátce představit?

Rudolf Chlad, 73 let, Boží Dar, téměř celý život záchranář Horské služby ČR, původně stavař, projektant, ale to byla nuda. Mimo rallye se věnuji s manželkou rodině, pěti vnoučatům, plavání, skialpinismu, toulkám po horách a přírodě.


Jaké byly tvé začátky v autosportu?

Úplné začátky v autosportu byly v r. 1967 až 1968 na vojně v K. Varech s Jirkou Moskalem, následně první oblastní rallye s manželkou Dagmar, už s Trabantem, v roce 1977 jsme spolu získali titul přeborníka ČR. Trabanta  na soutěž „vymakal“ tým mechaniků pod vedením Milana Jungmanna, nadšence a taky za to hovořily výsledky.


Co považuješ za největší úspěch, ev. největší zážitek tvé kariéry?

Od roku 1980 s Jirkou Kolovrátkem  několikrát mistři ČSSR, ME Barum rallye 4. místo v barvách Barum teamu s „Źigulíkem“, roku 1985 jsme dostali zvláštní cenu za „Čin roku 85“ od manželů Zátopkových za možná záchranu života zraněných bratrů Smolíkových z hořícího auta při rallye Šumava na RZ, stali jsme se členy klubu Fair play při Olympijském výboru. Na místě spolujezdce se občas usadil Hynek Středa.


Proč vlastně jezdíš revivaly? 

Po pauze nastal v roce 2008 návrat k seniorskému závodění v autoslalomu, amaterallye a následně k revivalům cca od roku 2014. Revivaly jsou nejblíže k automobilovým rallye svojí délkou /dva dny, noc/ i obtížností, zvláště v Trabantu bez topení, na místo spolujezdce usedl znovu parťák Jirka Kolovrátek, který s týmem mechaniků do dnes připravuje našeho Trabanta na soutěže, bez nich by to nešlo. Revivaly nejsou jen závody, ale i posezení o pauze s kamarády u piva a trochu zavzpomínat, takže paráda a díky pořadatelům.


Co bys na revivalech změnil? 

Na revivalech bych změnil dlouhé přejezdy mezi SSkami, ale je mi jasné, že za současného provozu a silniční sítě je to velice náročné a někde i nemožné.


Kdo Ti chybí na revivalech nejvíce?

Na startovkách revivalů mně chybí mnoho jmen kamarádů, určitě i Karel Trojan a Jirka Samec……..


Jaké je tvé závodní auto snů?

Vždy jsem obdivoval a dodnes obdivuji nadčasové auto Lancii Stratos,i Škoda 130 v tovární verzi, jinak bezesporu je pro nás super auto na soutěže Trabant, jen ty zmrzlé ruce.


Jaké SSky preferujete?

SSky , RZ, jsou pro nás nejzajímavější technicky ty náročné, obtížné i povrchem, šotolina, apod., nemáme rádi tzv. „dálniční“ asfaltové, ale to je logické s Trabantem, kdy těžko někdy stíháme při dodržení vyhlášky o silničním provozu limity do ČK.

 

 

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007