aktualizováno | 12.11.2020 16:02:32 | edda | přečteno: 3950x
Rozhovor s vítězem třídy N1600 Martinem Zelenkou
 
 1. Můžeš se krátce představit?
Ahoj jmenuji se Martin Zelenka , je mi 27 let. Bydlím v Týně nad Vltavou , kousíček pod jadernou elektrárnou Temelín :) . Závodím ve třídě N1600 s Citroenem Saxo VTS. Pracuji v rodinném autoservisu a s tím souvisí i můj největší koníček a to je všeobecně motorsport a vůně benzínu :).

 2.Jak se Ti líbila uplynulá závodní sezóna, splnily se tvoje plány a očekávání?
Uplynulá sezóna byla v této nelehké době určitě povedená. Na to jak to vše na jaře vypadalo jsem ani nečekal , že by se toho tolik odjelo. Pro mě to byla určitě sezóna těžká , snažil jsem se více soustředit na práci a tím pádem trochu času někdy chybělo na přípravu před závody. Plán a očekávání se podařilo naplnit, ale samozřejmě mě trochu mrzela absence mého největšího soupeře Ladislava Kopelenta na posledních podnicích. 

3. Co považuješ za největší úspěch, ev. největší zážitek, který závod sis opravdu užil?
Pro mě to bylo v tomto roce trochu jako na houpačce. Někde se dařilo nad očekávání a někde naopak daleko za. O to víc si člověk pak cení úspěchu. Asi nejlepší pocit jsem měl po závodě na polygonu, protože předchozí závod na Babě pro mě byl hodně složitý a nepovedený. Jinak závod , který jsem si nejvíc užil byla Telnice, kde hlavně neděle byla dost vyrovnaná a i konfigurace trati se mi líbila. 
 
 4.a) Proč vlastně jezdíš EDDA Cup?
    b) Co bys v EDDA Cupu změnil?
    c) Přemýšlel jsi, co bys dělal, kdyby nebyl EDDA Cup? 
a) Vlastně díky náhodnému setkání s panem Gottfriedem na výstavišti v rámci rally Český Krumlov, kde jsem se o EDDA Cupu dozvěděl.
b) Za mě asi nic , ale jak se říká vždy je co zlepšovat :) Rozhodně z mého pohledu nemám co vytknout. 
c) Složitá otázka. Sám vlastně nevím co by kdyby :) Asi bych se možná více věnoval amatérsky motokárám jako před tím, než jsem poznal EDDA Cup.

5. Plány a cíle na příští sezónu?
Tak plán je určitě veliký. Přesně nedokáži v tuto chvíli napsat jak to bude. Chtěli by jsme dostavět Fiestu do skupiny E2000, ale momentálně největší překážkou je nedostatek času. Takže za mě to nejpravděpodobněji vypadá tak, že pojedeme opět ve skupině N1600 s osvědčeným Saxem a třeba v průběhu sezóny dojde na nasazení Forda :) . Ale vše je možné, hecnem se a vše stihneme s novým vozem. Rozhodně nechceme nic uspěchat a minimálně opět ve třídě N1600 se ukážeme. 

6.Jaké je Tvé závodní auto snů? (třeba jedno pro EDDA Cup a jedno z celé historie motorsportu, nebo třeba i zatím neexistující :-) )
Těch je moc :) Já jsem byl vždy zaujatý na vozidla s modrým oválem a asi největší "srdcovka" je Ford Escort RS Cosworth.
A pak ještě auto co mě vždy fascinovalo zvukem je Peugeot 306 maxi kit car.

7. Chceš někoho z rodiny, kamarádů, soupeřů, sponzorů vyzdvihnout, někomu poděkovat?
Rozhodně. Bez pomoci bych nikdy nebyl tam kde jsem. Samozřejmě největší dík patří mému taťkovi , který mě podporuje od A do Z , ve zlém i dobrém , zkrátka ve všem. Dále mamka a sestra , které vždy zajistí dobré jídlo a psychickou pomoc :) . Určitě přítelkyně Pája , která to semnou vše trpí, nechybí na žádném závodě a pomáhá mi se vším okolo. Věrný švagr, mechanik a ''místodržič'' Vašek , kluci z práce , kteří pomáhají s přípravou auta a vším před závody ( a hlavně někdy i moje nálady , protože co nesnáším je nedostatek času :) ). Nesmím zapomenout i na pana Gottfrieda , který mě toho spoustu naučil. Vypsat všechny asi nejde a předem se omlouvám tomu koho jsem neuvedl. I všem sponzorům děkuji za finanční pomoc - ELIT CZ, město Týn nad Vltavou, auta Bechyně, Autoservis Beránek, Autobaterie Tollinger a za poradenství Korpet. 
 
       S pozdravem Martin Zelenka

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007