aktualizováno | 17.09.2020 16:46:44 | edda | přečteno: 4330x
ZAV EDDA CUP, Benecko, 5.-6.9. 2020, komentář, 2.část

ZAV EDDA CUP, Benecko, 5.-6.9. 2020, komentář, 2.část

N 1400

V sobotním závodě si nejlépe vedl nepravidelný účastník Jan Packa na Suzuki Swift, který byl nejrychlejší ze čtyř závodících. Druhé místo si zasloužil Ladislav Rosička ve VW Lupo. Za nimi již s odstupem bojovali o třetí příčku Pavel Cejnar s Jakubem Gangurem, oba v Suzuki Swift. Z těsného souboje vyšel nakonec lépe P. Cejnar. V neděli přestaly trápit problémy s autem J. Gangura. V první jízdě ještě těsně skončil za sobotním vítězem L. Rosičkou, bezchybnou druhou jízdou se ale vyhoupl na nejvyšší příčku a L. Rosička se musel spokojit se stříbrnou pozicí. Výborný výkon opět podal i J. Packa, skončil třetí, když na druhého L. Rosičku ztrácel jen čtyři setiny sekundy. O vyrovnanosti a napínavosti závodu svědčí rozdíl pouhých šesti desetin sekundy mezi trojicí na stupních vítězů.

N 1600

Omluvou kvůli zdravotním problémům L. Kopelenta přišel favorit Martin Zelenka na Citroenu Saxo o velkého soupeře, dvakrát vyhrál, v sobotu nejrychlejším časem z produkčních dvoukolek. Za ním v sobotu i v neděli v závodě o druhé místo si lépe vedl Ondřej Packa s Hondou Civic, kterého pořádně proháněl nakonec bronzový Jindřich Horáček ml. v Peugeotu 106.

Saxo cup

Z tuctu startujících se nejlépe povedly závody Jiřímu Kaščakovi v Saxu, dvakrát zvítězil. Jak už je v letošní sezóně zvykem, souboje J. Kaščaka s Tomášem Arnoštem na Peugeotu 106 patří k tomu nejnapínavějšímu, co EDDA Cup nabízí. T. Arnošt skončil dvakrát druhý, když v sobotu měli oba rivalové v druhé jízdě na setinu stejný čas a o vítězi rozhodly tři desetiny sekundy, v neděli devět desetin! O třetí místo zase tradičně bojuje další dvojice, Karel Dvořák s Citroenem C2 VTS s Janem Vaňkem s Peugeotem 106. V sobotu byl lepší K. Dvořák a skončil třetí, v neděli se lépe vedlo J. Vaňkovi. Pohár pro nejrychlejšího závodníka z osmičky startujících na promotérských Saxech získal v sobotu Zdeněk Ferko v neděli Jiří Černý. Poděkování a uznání přísluší T. Arnoštovi, který po tom, co nejnovější promotérské Saxo bylo v sobotu pokřtěno kontaktem se svodidly, zajistil ještě v sobotu večer dodávku všech potřebných dílů nutných ke zprovoznění auta a umožnil tak svým pohárovým soupeřům v neděli startovat s opraveným autem. V sobotu prošel bez ztáty kytičky technickou podvodní prohlídkou vůz nejrychlejšího J. Kaščaka.

N 2000

Sobotní závod patřil legendě motosportu Tomáši Hankovi. Tomáš patří k EDDA Cupu vlastně od počátku. Už v pátek, když přijel v pátek do parkoviště závodních aut, všichni jej srdečně vítali a Tomáš viditelně pookřával. V sobotu se ovšem rychle ukázalo, že nebere svůj start jako zdvořilostní návštěvu. Za volantem Acury RSX od prvního tréninku dával najevo, že je stále mistr volantu. Během soboty nenašel přemožitele a za bouřlivých ovací převzal na nejvyšším stupínku pohár za první místo. Za ním na druhém místě skončil Jan Špitz, také v Acuře a když také s Acurou třetí místo vybojoval Jaroslav Vaňátko, na stupních vítězů to vypadalo jako vyhlášení Tiger cupu. Nedělní závod vyšel nejlépe J. Špitzovi, za ním skončil J. Vaňátko a T. Hank skončil těsně třetí.

N +2000

Třída nejsilnějších produkčních vozů skomírá. V sobotu se na start postavili jen dva závodníci. Zvítězil Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX, druhý skončil Martin Lev se Subaru Impreza WRX STI, toho v neděli nepustily do závodu technické problémy a tak si pohár za vítězství odvezl opět L. Kubíček. Také vůz L. Kubíčka prošel bez problémů technickou kontrolou.

E 1400

Obhájce titulu Tomáš Omelka s VW Polo na Benecku nenašel přemožitele a vyhrál jak v sobotu, tak v neděli. V sobotu vybojoval druhé místo Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki, jen s minimální ztrátou po první jízdě, v druhé jízdě mu naděje uplavaly v proudech vody na silnici. Třetí místo pak vylovil Pavel Jiras na Škodě 120 LS. V neděli se mu dařilo lépe a vyzávodil si pohár za druhé místo před třetím, nováčkem na stupních vítězů EDDA Cupu, Miroslavem Přenosilem na Škodě 130 RS.

E 1600

Další vrchol EDDA Cupu s krásným závoděním se odehrál ve třídě závodních speciálů do 1600 cm3. V setinách sekundy bojoval Jan Reiss na Škodě 130 RS s Miroslavem Černým na Škodě 130 L. J. Reiss v sobotu o šest desetin sekundy vyhrál první jízdu, M. Černý zakontroval ve druhé mokré jízdě, ale na vítězství to nestačilo. J. Reiss se stal vítězem s tří desetinovým rozdílem. O třetí místo soupeřili Zdeněk a Dominik Tichých na Fordu Puma. Přestože oba jedou na hraně a na jejich jízdu je radost pohledět, Puma už rychleji jet nedokáže. Z rodinného duelu vyšel lépe D. Tichý s vybojovanými dvěma třetími místy.

E 2000

I díky premiérově, nebo jen občas startujícím závodníkům se na startu sešlo bohaté a kvalitní obsazení třídy závodních dvoulitrů. Se všemi soupeři si v obou závodech poradil David Černý mna Pick-upu VW. Druhé místo za ním vždy patřilo Michalu Slováčkovi v Hondě Civic TypeR. Třetí místo v sobotu vybojoval nejrychlejší z nováčků Jan Mach na Škodě Octavia. V neděli jej na bronzovém stupínku vystřídal další rychlý nováček Petr Sládek na Hondě Civic VT.

E +2000

Další napínavé závodění přinesl souboj o vítězství ve třídě nejsilnějších závodních speciálů. V sobotu těsným půl sekundovým vítězstvím napínavém přetahování v jednotlivých závodních jízdách oslavil kulaté životní jubileum Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. Druhý skončil tedy Tomáš Košek na Lanceru EVO VI. Tomu v neděli vyšla odveta, když dokázal zvítězit. T. Kučera tak k vítěznému poháru ze soboty přidal ještě stříbrný, když další možné vítězství ztratil v posledních desítkách metrů před cílem. Třetí místo po oba dny patřilo Zdenku Syrovému na Mitsubishi Lancer EVO IX.

E +2000

Nejsilnější speciály s jednou poháněnou nápravou ovládl Martin Jerman na Lamborghini Huracán. Zvítězil jak v sobotu, po vyrovnaném boji s Radkem Nešporem na Porsche 997, tak v neděli, kdy na ním na druhém místě skončilo další Lambo, tentokrát Gallardo v rukách Zdenka Kmínka. Třetí místo v neděli patřilo ze soboty stříbrnému R. Nešporovi.

H 1150

V nejmenších historikách probíhaly v obou dnech vyrovnané boje v setinových rozdílech. V sobotu zvítězil s patnácti sekundovým rozdílem Josef Čermák na Škodě 1000 MB před „Robertem Jordánem“ na Škodě 110 LS. V neděli se lépe vedlo „R. Jordánovi“, zvítězil a odsunul J. Čermáka na druhé místo. Třetí místo po oba dny získala další motorsportovní legenda, přes kopec domácí Josef Srnský na autentické Škodě 110 R coupé. Technické kontrole byl podroben i vůz J. Čermáka. Kontrolu nebylo možné na místě dokončit ke spokojenosti všech zúčastněných, proto technik poznačil motor barvou a kontrola bude dokončena v kontrolovaném prostředí.

H 1300

Dvojité vítězství vybojoval na Benecku Luboš Krameš na Škodě 1000 MB s náskokem před dvakrát druhým Jaroslavem Vosmekem na Škodě 130 LR. Sobotní třetí místo v souboji s Jindřichem Kalouskem na Škodě 130 RS vybojoval Martin Foukal se Škodou 110 R coupé. V neděli třetí místo patřilo Petru Strnadovi ve Škodě 130 RS. Také „embéčko“ L. Krameše si techničtí komisaři pozvali po sobotním závodě na kontrolu včetně měření obsahu a vůz prošel bez závad.

H 1600

Na skoro domácí trati získal další double Josef Srnský ml. na Škodě 130 LR/H a potvrdil tak své neotřesitelné postavení v této třídě. Za ním dvakrát druhý skončil s velkým náskokem na zbývající třídní konkurenci Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Za touto nejrychlejší dvojicí zbytek třídy vyrovnaně bojoval o třetí místo. To v sobotu obsadil Tomáš Neruda na Škodě 130 LR, v neděli zabojoval Pavel Nytl na Ladě 2011 MTX, vypořádal se se smečkou škodovek a dojel na třetím místě.

H 2000

Historické dvoulitry v obou závodech vyhrál Eda Patera na VW Scirocco. V sobotu na druhém místě skončila rallyová hvězda Miroslav Janota na Opelu Kadet, třetí místo obsadil Ivo Král na VW Golf GTI, ten si v neděli polepšil o jedno místo a získal stříbrný pohár. Za ním na třetím místě skončil německý závodník Hagen Tschoppe s BMW 320.

H +2000

Jiří Figl potvrdil roli favorita a přivedl své Audi Sport Quattro S1E2 dvakrát vítězně do cíle. Za ním dvakrát druhý skončil Tomáš Píša na Opelu Ascona 400. Třetí místo v sobotu obsadil Jiří Jevický s rallyovým Mercedesem 190 2.3 16V.

H 2

Ve třídě novějších historiků v sobotu zvítězil Petr Flosman na Škodě Favorit před svým největším soupeřem Janem Valentou na Mercedesu 190 AMG, po první jízdě na suchu a vyrovnaném soupeření, už se ve druhé jízdě na mokro ukázaly limity těžké mercedesky se zadním náhonem. O třetí místo bojovaly v sobotu vyrovnaně dva Opely Kadet GSI. Nakonec rychlejší byl Václav Roll před Ivo Jonášem. V neděli koeficient srovnal vítěznou trojici do setinových rozdílů. I tak vyhrál opět P. Flosman o pouhou jednu(!) setinu před J. Valentou, dalších sedm setin dělilo od druhého místa bronzového V. Rolla.

F

Skupinu F v sobotu vyhrál Tomáš Pujman na Mini 1000R, druhé místo vybojoval další německý závodník Rico Meusel se Škodou 130 RS s motorem uprostřed a třetí místo obsadil Marek Vinš na Škodě Felicia. V neděli dojel jediný a tedy na prvním místě R. Meusel.

E2

Vzhledem k historii závodu do vrchu na Benecku a závodům do vrchu vůbec byla kvůli startu vrchařského speciálu Osella vrchařské legendy Otakara Krámského vypsána i skupina E2, v jejímž rámci početným divákům předvedl rychlou placku v akci Otakar Krámský ml.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007