aktualizováno | 24.08.2020 15:40:51 | edda | přečteno: 465x
ZAV EDDA CUP, Telnice-Krásný Les, 22.-23.8. 2020, komentář, 1.část

 

 Na 3 700 metrů dlouhé trati mezi Telnicí a Krásným Lesem se o víkendu uskutečnil další dvojzávod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA CUP. Letos poprvé byla mezi Telnicí a Krásným Lesem po anketě mezi jezdci zvolena dlouhá varianta tratě a depo se z problematického prostoru u startu přestěhovalo za cíl. Trať, na které při jednom z Rallye revivalů také pořádaných promotérem Edou Paterou, kromě dalších legend motorsportu, proháněl Forda Sierru Cosworth jeden z největších soutěžních jezdců všech dob Stig Blomquist, bohužel ani letos nezlomila stigma nejslaběji obsazovaného závodu sezóny. I historicky rekordní počet přihlášených se jen přibližuje k minimům na ostatních tratích. Těžko říct, proč trať patřící k nejhezčím, neláká více závodníků EDDA Cupu. Lokální matadoři, čest výjimkám, z regionálních seriálů se srovnání s konkurencí i v domácím prostředí vyhýbají. Výsledkem tak bylo, že pátečními přejímkami prošli 53 závodníci.

Ty v sobotu čekala pečlivě připravená trať, na jejíž kvalitu dohlíželi vedoucí tratě Stanislav Polej a hlavní traťový komisař Jan Ejem. Na ní po předzávodní rozpravě vyrazila do první tréninkové jízdy první polovina startovního pole. A to byli jediní závodníci, kteří se v sobotu svezli na suchém asfaltu. Druhá polovina už sjížděla ke startu v dešti na mokrém obutí. Závody v sobotu tak po celý den provázel déšť a studený ostrý vítr. V takovém počasí zaslouží velkou poklonu všichni traťoví pořadatelé a pořadatelky, kteří i přes psí počasí, pečlivě dohlíželi na dění na trati a kolem ní a přispěli tak k bezproblémovému průběhu závodů. Pomohli jim k tomu i jezdci, kteří se vyvarovali větších kolizí.

Po dvou trénincích a přestávce na oběd odstartovali jezdci do dvou závodních jízd. I ty proběhly bez komplikací a v půl šesté mohly být vyhlášeny konečné výsledky. Vítězně se do třídy produkčních čtrnáctistovek vrátil Ladislav Rosička na VW Lupo. V N 1600 zase zvítězil Martin Zelenka na Saxu VTS. Bohužel v nejsilnějších produkčních autech se na start postavil jen Martin Lev se Subaru. Opět napínavý boj o vítězství se odehrál ve třídě E 1600. Bez ohledu na náročné podmínky se v setinových rozdílech proháněli Miroslav Černý na Škodě 130 L a Jan Reiss se Škodou 130 RS. Nakonec o pár desetinek zvítězil M. Černý. Horečnatá práce během tréninku na BMW Viktora Doležala nakonec přinesla ovoce v podobě vítězství ve třídě E 2WD +2 000. V nejsilnější třídě E +2 000 jasně vyhrál absolutně nejrychlejší Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI. Prořídlé pole historických závodních aut přineslo asi nejnapínavější závodění ve třídě H 2, kde Petr Flosman na Škodě Favorit zvítězil před Janem Valentou v Mercedesu 190 AMG. Předání pohárů tak ukončilo sobotní oficiální program a na kost promočení závodníci, mechanici a pořadatelé se mohli v rámci možností věnovat zábavě a přípravě na neděli. Atmosféru nenarušila ani opravdu nepovedená freestylová exhibice posunovače depa. Holt každý nemůže být hned Libor Podmol.

V neděli ráno přivítalo sluníčko a nebe jen s pár mráčky traťové pořadatele, kteří začali postupně obsazovat jednotlivá stanoviště tak, aby trénink mohl začít podle harmonogramu. Tréninky na oschlé trati proběhly opět bez problémů a po obědě se startovalo do závodu. V produkčních šestnáctistovkách suchá trať přinesla těsnější souboj mezi M. Zelenkou a Ladislavem Kopelentem v Peugeotu 106, v kterém prvenství obhájil M. Zelenka. V Saxo cupu potvrdil svou roli favorita Tomáš Arnošt vítězstvím před Jiřím Kaščakem. Ve třídě E 1 600 se vítězstvím M. Černého opakovala situace ze soboty. Absolutně nejrychlejší byl opět T. Košek. V historikách si druhé vítězství víkendu ve dvoulitrové třídě připsal E. Patera a v nejobsazenější třídě H 2 si zopakoval vítězství P. Flosman.

Závody na Telnici se, i přes sobotní nepřízeň počasí, povedly ke spokojenosti závodníků i organizátorů a vypadá to, že dlouhá varianta s depem za cílem v kalendáři EDDA Cupu zůstane.

Další závod EDDA Cupu se odehraje na Benecku o prvním zářijovém víkendu.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007