aktualizováno | 28.07.2020 10:50:02 | edda | přečteno: 259x
Psali jsme před deseti lety... Tomáš Drásta svůj boj s FASem nevzdal!
Tomáš Drásta svůj boj s FASem nevzdal!

 

Když jsem teď na Babě slyšeli o situaci na Slovensku, tak si připomeňme, co jsme řešili před deseti lety...

 

Na závody se dá jezdit i bez licence.

    Jistě, na závody se dá jezdit i bez licence.Není to úplně ono být divákem,ale divák ve Finsku je jako Alenka v říši divů.Byl jsem s partou fandů ve Finsku a ještě teď chodím s pusou otevřenou.To co tam jezdci předvádějí je za hranicí fyz.zákonů a zdravého rozumu.A to včetně našich kluků Prokopa,Semeráda a Kresty.Říkal jsem si závodník,ale po tomto zážitku se tohoto označení dobrovolně vzdávám.

  A vlastně za ten výlet vděčím FASu,protože jsem se měl zúčastnit rally Pačejov a to u nás bez licence nelze.Opravdu jsem licenci odevzdal 16.7.2010 a od tohoto data ukusuji den po dni roční trest zákazu činnosti.Mezi tím jsem ovšem stihl za pomoci právníků,fandů a kamarádů našvat a potrápit FAS.S obětavou fin.pomocí Edy Patery vzniklo propracované právní stanovisko od kanceláře JUDr.Sokola.Obvodní soud pro Prahu 1 přijal mou žalobu o určení nezákonnosti rozhodnutí AČR.S nezištnou pomocí kamaráda a rallyfandy JUDr. Kořána jsem podal podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, a také jsem oslovil s žádostí na prošetření stanov a disciplinárního řádu,schvalovatele a nadřízený orgán pro občanská sdružení, Ministerstvo vnitra.A redaktor Světa Motorů M.Štěpanovský nám drží palce a celou kauzu zveřejní na stránkách časopisu.

  Přes všechnu podporu a pomoc od sympatizantů to bylo docela heroické úsilí to takto rozhýbat a také to bylo za cenu nemalé finanční oběti na naší straně.Pomalu se ze mě stává fundovaný odborník na příslušné zákony a judikaturu.Problém je selsky jasný,ale v právnických uličkách se nejede rovně a naplno,ale je to samá levá 6 a brzda pravá 8 do retardéru.O horizontu full do cíle se prostě mluvit nedá.Teď jsou na startu veškeré oslovené instituce a jak rozhodnou je jen v jejich kompetenci.Ať to rozhodnou jakkoliv,tak snad bude do budoucna jasné,co může FAS požadovat a nařizovat v rámci svých řádů,a co je již za touto hranicí.A snad mi to pak někdy odpustí a pochopí,že tady nejde o mojí licenci č.65 vydanou poprvé v roce 1982.Ale o společný zájem na rozvoji,usměrňování a nikoliv brždění zájmové činnosti o fenoménu zvanému rally,race,drifting,prostě o automobilové závody.

                                                 Ahoj T.Drásta

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007