08.07.2020 16:20:48 | edda | přečteno: 636x
ZAV EDDA CUP, SVIJANY PRIX RADOTÍN, 13.6. 2020, komentář, 2. část

ZAV EDDA CUP, SVIJANY PRIX RADOTÍN, 13.6. 2020, komentář, 2. část

N 1400

Ze čtyř aut na startu v nejmenší třídě produkčních vozů byl nejrychlejší Jakub Gangur na Suzuki Swift. Druhé místo obsadil Martin Bendl s VW Polo. Z páru Urbánkových byl na Citroenu Saxo Ibalgine edition lepší Stanislav na třetím místě před manželkou Danou.

N 1600

V šestnáctistovkách se odehrál napínavý boj o vítězství, kde nakonec rozhodovaly desetiny sekundy. Martin Zelenka s Citroenem Saxo si sice v první jízdě vybudoval zdánlivě bezpečný náskok, ale po tom, co zkušený Ladislav Kopelent na Peugeotu 106 ve druhé jízdě zaútočil, byl nakonec rád, že mu z něj nakonec zbylo ještě sedm desetin zaručujících vítězství. Ve vyrovnaném závodě získal třetí místo nejrychlejší ze závěrečné jízdy Jindřich Horáček ml. s Peugeotem 106.

Saxo cup

Deset závodníků se postavilo na start značkového poháru. Z nich vítězstvím potvrdil roli favorita Tomáš Arnošt na Peugetu 106. Měnící se klimatické podmínky během závodu nejlépe využil zkušený pohárový závodník Petr Kumpošt na promotérském Saxu, který vybojoval druhé místo, před hostujícím Petrem Vaňkem, který porazil ostatní pravidelné cupové jezdce. Na promotérském Saxu startovala i vítězka dámského poháru Hana Lhotská.

N 2000

Ze čtyřky jezdců byl nejrychlejší Jaroslav Vaňátko s Acurou RSX před Jiřím Rutou na Fordu Escort RS 2000. Třetí místo obsadil Jiří Filinger na Renaultu Clio.

N +2000

Se sekundovým náskokem v každé jízdě zvítězil na Mitsubishi Lancer EVO IX Lukáš Kubíček. O druhé místo úspěšně bojoval Martin Lev na Subaru Impreza, když si dokázal poradit s hostujícím Filipem Sajlerem na Mitsubishi EVO X, který tak svou sbírku i evropských pohárů obohatil o bronzový radotínský.

E 1400

Tomáš Omelka s VW Polo jasně kraloval nejmenším čtrnáctistovkám a po zásluze zvítězil. Na druhém místě skončil Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki, kterému v první jízdě na suchu vyrovnaně sekundoval Pavel Jiras ve Škodě 120 LS, ale ten se nakonec musel spokojit se třetím místem.

E 1600

Bez rodiného dua Tichých, kterým udělala čáru přes rozpočet už v tréninku porucha karosérie, se boj o vítězství odehrál jen mezi Miroslavem Černým na Škodě 130 L a Janem Reissem na Škodě 130 RS. Tradiční přetahovanou o desetiny sekundy, kdy po první jízdě byl mezi nimi půlsekundový rozdíl, vyhrál obhájce mistrovského titulu M. Černý a duhý, už s luxusním náskokem na třetího, skončil J. Reiss. Souboj o třetí místo skončil zejména zásluhou výkonu v první jízdě úspěšně pro Roberta Hanžla na Citroenu C2, když se Jakub Astl s Hondou CRX nedokázal v závodě přiblížit svému tréninkovému výkonu.

E 2000

David Černý na Pick-upu Kawasaki zvítězil ve dvoulitrech, když udržel náskok z výborné první jízdy. Na druhé místo ve druhé jízdě úspěšně zaútočil Michal Slováček na Hondě CTR a odsunul Jindru Šmieda v Renaultu Clio na třetí místo.

E 2WD +2000

Ve třídě vozů s jednou poháněnou nápravou jasně zvítězil při premiéře v EDDA Cupu Michal Novák na Porsche 997 před stříbrným Josefem Klotzem v Audi A4. Třetí skončil Radek Nešpor na dalším Porsche 997, když v závěrečné jízdě zajel vůbec nejrychlejší čas třídy. Jednoho z předních jezdců třídy Jana Hlavičku s Octavií připravila o lepší umístění penalizace za nedodržení startovního pořadí.

E +2000

Po těsném a vyrovnaném souboji se radoval Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI z vítězství nad špičkovým soutěžním jezdcem Karlem Trojanem, který v Radotíně závodil se Škodou Fabia R5 v rámci přípravy na start v Rally Bohemia. Třetí skončil překvapivě Vít Kratochvíl na soutěžním Mitsubishi Lancer EVO IX. Další hvězda na startu závodu, soutěžák Jan Černý, doplatil na změnu povrchu, kdy v jedné jízdě jako jediný ve třídě startoval na mokru, byť početné diváky svým výkonem potěšil, tak proti časomíře neměl šanci.

skupina F

V nově vypsané skupině stále startuje pouze Tomáš Pujman se speciálem Mini R 1000.

H 1150

I v nejnižší třídě historiků závodiil jen jeden závodník Josef Čermák se Škodou 1000 MB. I přes to že ve třídě neměl konkurenci, závodil naplno, takže by se neztratil ani ve vyšší třídě.

H 1300

Vítězný double v této třídě si v Radotíně připsal tým Autosport Pegas díky vítězství "Petra Kolečka" se Škodou 105 před Pavlem Kolářem ve Škodě 130 LR. Obhájce titulu třídy Luboš Krameš se Škodou 1000 MB skončil třetí.

H 1600

S největším náskokem dne a nejlepším časem v kategorii bez problémů v historických šestnáctistovkách zvítězil na Škodě 130 LR/H Josef Srnský. Druhé místo i s pomocí sv. Petra získal Michael Masák s Fordem Fiesta XR 2. Sbírku pohárů pro Autosport Pegas zkompletoval třetím místem František Penc se Škodou 130 LR.

H 2000

Po první vyrovnané jízdě s největším letošním soupeřem s rozdílem čtyř desetin, ve druhé jízdě Eduard Patera zaútočil a na domácí trati s VW Scirocco vybojoval povinné vítězství. Druhý tak skončil s historicky autentickým soutěžním Opelem Kadet evropský exšampion Miroslav Janota. A třetí místo získal Ivo Král s VW Golf, který zdá se stále hledá jiskru.

H +2000

Ve třídě nejsilnějších historiků překvapil v první jízdě sebe i soupeře svým výkonem Tomáš Píša s Opelem Ascona 400 a ujal se vedení. To se moc nelíbilo Jiřímu Figlovi na Audi Sport Quattro, v druhé jízdě musel přiložit a nakonec před T. Píšou zvítězil. Třetí místo získal s Triumphem TR 7 Filip Silovský.

H2

Ve třídě novějších historiků hodnocených podle koeficientu, zvítězil i přes největší koeficient a penalizaci špičkový závodník Jiří Navrátil s klenotem na kolech Fordem Sierrou Cosworth. U J. Navrátila, jako hosta EDDA Cupu, poněkud kontrastoval jeho dechberoucí výkon na trati s obtížnější adaptací na v EDDA Cupu přísnou předstartovní organizaci závodu :-) Druhý skončil ve Škodě Favorit Petr Flosman a třetí čerstvý ženáč David Patera, který závodil ve svatebním Citroenu AX sport.

 

Jarda Malík

Kuba CRX | 08.07.2020 20:42:41
Natažené vazy kotníku a zhmožděný lýtkový sval pravé nohy jsem dokázal překousnout, ale utržené 3.kolo v převodovce a prasknuté synchrony 3,4,5 - to už bylo moc. Závodní jízdy jsem byl proto nucen odjet, bohužel, bez trojky:-(
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007