07.07.2020 10:54:16 | edda | přečteno: 384x
Historie

Bratři se stodvacítkou: Pavel a Jan Maršíčkovi

 

Sami se nazývají posádkou “šedého průměru”, ale jestliže byli schopni umístit se v oblastních soutěžích v době, kdy zde startovalo více jak sto dvacet posádek, v první desítce, rozhodně tomu tak nebylo. “Naším první soutěží byla Rallye Berounka 76. Na start jsme nastoupili s minimem znalostí získaných od kamarádů, kteří už měli za sebou dvě nebo tři soutěže. S bratrem jsme se dohodli, že já budu řídit na RZ 1 a 3, brácha pojede dvojku,”vzpomíná Pavel Maršíček.“Výsledky se nedochovaly a stále je marně sháníme, ale žádná sláva to nebyla. Když nás na jedné z časovek ve sprintetapě přeletěl Karel Porsch s Trabantem, málem jsme vraceli čerstvě orazítkované licence...”

V sezóně 1977 odstartovali do osmi soutěží, stále s vozem Škoda 100 třídy A2 1000 a nejlépe skončili šestí v Rallye Klíč Nový Bor a pátí v Rallye PAL Tábor. V následujícím roce se posunuli s vozem Škoda 120 S Rallye do třídy A2 1300. Jejich vůz měl ex-tovární karosérii a motor “držák” od zkušeného Antonína Císaře. Druhé místo při Rallye Chemopetrol Litvínov a čtvrté absolutně doplnili i čtvrtými místy v kategorii při Rallye České Budějovice,Toužim a Plzeň. Stále to však nestačilo na postup. Ten se podařil až v sezóně 1979. Ze sedmi soutěží si došli hned v pěti pro poháry za umístění ve třídě. ”Jaká byla naše soutěž nej? Asi Rallye Kavalier Sázava 1979. Skončili jsme třetí absolutně, přestože nám omylem na první erzetě k dosaženému času připsali minutu navíc...”. První pětku absolutního pořadí vybojovali také při Rallye Pačejov, Příbram, Plzeň i Litvínov. Další dvě sezóny startovali v Přeboru ČSR a body získalii při Slovácké rallye, v Příbrami i při zimním Jičíně, kterou sezóna 1980 začínala a druhou výkonnostní třídu si udrželi. ”V roce 1980 však přišel Láďa Mařík s nabídkou, abych mu jezdil doprovod. Jezdil federální mistrovství i mezinárodní závody se Škodou 130 RS. Taková nabídka nešla odmítnout. A tak jsem se dostal na Wartburg rallye, Mecsek, Ruskou zimu nebo do Albeny na Zlaté písky v tehdejším poháru PMP.” Pavel Maršíček automobilové soutěže stále sleduje.

Pravidelně se jezdí dívat na oblíbenou Šumavu, i když zde nikdy neodstartoval a navštěvuje také revivaly pořádané týmem okolo Edy Patery.

 

(Zkrácená verze byla zveřejněna v časopisu Rally č.4/2020) Pavel Vydra

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007