aktualizováno | 11.06.2020 19:58:57 | edda | přečteno: 405x
ZAV Kdyně, hodnocení tříd

ZAV EDDA Cup, Kdyně – Koráb, koment. 2. část

N 1400

Jakub Gangur na Suzuki Swift zvítězil s bezpečným náskokem před manžely Urbánkovými závodícími na Citroenu Saxo. Z nich byl lepší na stříbrném stupínku Stanislav Urbánek, na manželku danu zbylo místo třetí.

N 1600

Mezi šesti startujícími si od první jízdy nejlépe vedl plzeňský Ladislav Kopelent, i v silné konkurenci každou jízdu vyhrával s bezpečným náskokem, jako jediný ve třídě se dostal pod hranici 1:43 a zaslouženě na Peugeotu 106 zvítězil. Druhý za ním skončil na Citroenu Saxo martin Zelenka, který oba dny po slušném nástupu nedokázal svůj výkon gradovat. V souboji o třetí místo byl úspěšnější Jindřich Horáček na Peugeotu 106, když na VW Lupo závodící Ladislav Rosička jej dokázal porazit jen v jedné jízdě.

Saxo cup

V hezky obsazeném značkovém poháru s jedenácti startujícími jsme byli svědky hezkého závodění. Roli největšího favorita potvrdil Tomáš Arnošt na Peugeotu 106 jasným vedením od první jízdy až do vítězného finále. Druhý za ním skončil jeho týmový kolega Jan Vaněk. Třetí místo vybojoval překvapivě Karel Dvořák na Citroenu C2, který tak ve Kdyni slavil svou premiéru na stupních vítězů EDDA Cupu.Smůlu měl Ondřej Lebeda, kterého technická závada v jedné z jízd připravila o možnost umístit se v celkové klasifikaci v nejlepší trojce, kam by předváděnými výkony patřil.

N 2000

V produkčních dvoulitrech bojovali o vítězství Martin Cabela na Integře a Jaroslav Vaňátko s Acurou. M. Cabela si už po třech jízdách vybudoval dostačující náskok, který si, i přes nedělní útok J. Vaňátka, udržel až do vítězného konce. Bronzovou příčku v pětičleném poli obsadil Jan Holec s Mazdou 3.

N +2000

Jen dva závodníky viděli diváci v nejsilnější třídě produkčních aut. Jasně zvítězil Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer před Martinem Levem s Imprezou, který se kromě výkonu na závodní trati spolu s partnerkou chlubil čerstvými dvojčátky v kočárku.

E 1400

Obhájce mistrovského titulu Tomáš Omelka na VW Polo vykročil jasným vítězstvím do sezóny na cestu za dalším titulem. Největším soupeřem mu bude opět Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki, který skončil na druhém místě. A pro pohár za třetí místo si po osmi závodních jízdách na stupně vítězů přišla Zuzana Horáková závodící na Škodě Favorit, která se stala i vítězkou Dámského poháru.

E 1600

Šestnáctistovkové speciály i v nové sezóně nezůstaly nic dlužny své pověsti špičkové třídy EDDA Cupu. Napínavý a vyrovnaný boj o vítězství sváděli Jan Reiss na Škodě 130 RS a obháj

ce titulu Miroslav Černý se Škodou 130 L. Nakonec lepší v součtu časů, což potvrzovalo i skóre 5:3 vyhraných jízd byl vítězný J. Reiss a M. Černý skončil druhý. Třetí místo vybojoval Dominik Tichý s nově designovaným Fordem Puma po souboji s nováčkem v EDDA Cupu Janem Kornhefrem naPeugeotu 208.

E 2000

Ještě vyrovnanější než v předchozí třídě byl boj vítězství ve dvoulitrech. Necelá půlsekunda rozhodla po osmi závodních jízdách o prvním místě Davida Černého na Pick-upu Kawasaki turbo před Michalem Slováčkem na Hondě Civic. A to ještě až v poslední jízdě na mokru tratil těsný kontakt s vedoucí dvojkou Jindra Šmied na Renaultu Clio a skončil třetí. Po roční pauze způsobené karambolem právě ve Kdyni se na start postavil i dlouholetý účastník EDDA Cupu Antonín Široký, bohužel zakousnutá kolečka převodovce Peugeotu 205 mu nedovolila dokončit závod.

E +2000

Na skoro domácí trati zvítězil Antonín Úškrt na rychlém Subaru Impreza STI i přes menší zaváhání v jedné z jízd. Druhý Tomáš Kučera musel vzít za vděk závodění na náhradním Mitsubishi Lancer EVO IX, protože jeho obvyklý závodní speciál nebyl v konkurenceschopné formě. Třetí místo obsadil na Škodě Fabia RX František Slabší.

E +2000 2WD

Ve třídě závodních speciálů se sešla pestrá a silná konkurence. Smůlu měl Ondřej Kaše, kterému se nově postavená převodovka na BMW poroučela už v tréninku. Za vítězstvím šel od první jízdy zkušený soutěžní jezdec Radek Nešpor na Porsche 997, kdy si jízdu za jízdou budoval bezpečný náskok. I v poslední jízdě na mokru dokázal udržet za sebou svého největšího soupeře Vladimíra Lišku na BMW M3. Z boje o třetí místo kvůli stávkující technice odstoupil Viktor Doležal s dalším BMW. To nakonec po souboji s Jaromírem Malým na Nissanu 350Z vybojoval Josef Klotz na Audi A4. V této třídě závodil i Zdeněk Kmínek se sice krásným, ale asi pro tuto trať nejvíc nejmíň vhodným vozem Lamborghini Gallardo.

F

V nové skupině s volnějšími předpisy zatím startuje pouze jediný průkopník Tomáš Pujman se speciálem Mini R 1000, který se jízdu po jízdě seznamuje s možnostmi, které mu krásně postavený stroj nabízí.

H 1150

V nejmenších historikách zvítězil Robert Jordán na Škodě 120 S před obhájcem titulu Josefem Čermákem na Škodě 1000 MB. Třetí místo obsadil Martin Homola na VW Polo.

H 1300

Luboš Krameš na Škodě 1000 MB začal ve Kdyni svou pouť za obhajobou titulu celkem jasným vítězstvím. Ze souboje o druhé místo vyšel úspěšně Martin Foukal na Škodě 110 R, třetí místo obsadil Jindřich Kalousek ve Škodě 130 RS.

H 1600

Rozdílem třídy jasně zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR/H Druhé místo vybojoval Tomáš Neruda také na Škodě 130 LR, ale v rallyové verzi. Za dvěmi škodovkami skončil s Ladou 1600 MTX Pavel Nytl.

H 2000

Po tom, co plány Ivo Krále na přestup do jiné třídy zhatila destrukce nové pohonné jednotky, se v historických dvoulitrech opět utkali dva velcí soupeři, Eda Patera s VW Scirocco a I. Král s Golfem a to je ještě doplnil Miroslav Janota s kvalitně připraveným Opelem Kadet, ten ale bohužel po sobotě závod z druhého místa opustil.

E. Patera v nejlepším čase v kategorii historiků nakonec zvítězil, I. Král skončil druhý a na třetím místě se umístil Ladislav Steiner na BMW 318.

H +2000

Závod v této třídě dokončila jediná Andrea Zemanová s Mercedesem 190 2.316V

H 2

Ve třídě novějších historiků hodnocených koeficientem podle objemu zvítězil na Škodě Favorit Jiří Terš jun. před dalším pilotem Favorita Petrem Flosmanem. Třetí místo vybojoval Václav Roll na Opelu Kadet GSI.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007