22.11.2019 10:02:48 | edda | přečteno: 304x
Rozhovor Vlasty Resla s Tomášem Kučerou

Rozhodla poslední jízda

 

Celou sezónu seriálu závodů do vrchu EDDA Cup vedl klasifikaci nejsilnější kategorie E+2000 Tomáš Kučera. Až do poslední jízdy závěrečného podniku, kdy ho zradila technika a titul tak ukořistil jeho dlouholetý rival Tomáš Košek. Takže zklamání? „Spíše poučení, že dokud nejsem v cíli, může stát všechno,“ konstatuje pilot nepřehlédnutelného Mitsubishi Lancer v barvách pivovaru Svijany, jehož je předsedou představenstva. Ale hezky postupně.

 

„Jelikož Tomáš Košek nastoupil do sezóny až ve čtvrtém závodě, měl jsem možnost vytvořit si solidní bodový náskok. Během úvodního podniku na mosteckém Autodromu proběhl pěkný souboj s Jirkou Stránským, pilotujícím rychlý Colt z dílen Davida Komárka. Také Jemníky a Kdyni jsem vyhrál. V Bělé pod Bezdězem, kterou mám rád, ale pro mé kopcové auto není ideální, nastoupil poprvé Tomáš Košek a měli jsme to zde 1:1. Můj bodový náskok byl v tu chvíli takový, že jsem nepotřeboval vyhrávat, ale dojíždět.“

 

Což zkomplikoval hned domácí Liberec.

 

„Tam to začalo. Měl jsem obuté suché gumy, když se spustila dešťová přeháňka. Přestože o nic nešlo, přehnal jsem v tréninku rychlost a skončil ve svodidlech. S ohnutým ramenem nešlo pokračovat. Pozitivem bylo jedině to, že jsem stihl svatbu Sykyho (Jan Sýkora, pozn. autora). Následnou Zbraslav jsem vynechal kvůli pracovním povinnostem na Svijanských slavnostech.“

 

Trumfy v rukou jsi však držel nadále.

 

„Radotín, kde se mi dlouhodobě nedaří, jsem pojal takticky a soustředil se na jeho dokončení. Benecko se po dlouhé době startovalo od Horních Štěpanic a moc se mi to líbilo díky rychlému profilu a krásnému asfaltu. Sobota se nesla ve znamení přetahování s Tomášem Koškem. Pěkný závod. V neděli mi však hned v první závodní jízdě odešel motor… Tým Sýkora Racing, starající se mi o auto, ho během čtrnácti dní dokázal opravit, naladit a instalovat. Horní Jiřetín jsem tedy stihl. Jde asi o nejsložitější trať celého seriálu. Navíc jsem zde startoval poprvé, zatímco Tomáš Košek jí měl najetou z loňska. V prvním tréninku jsem navíc poškodil zadní kolo, a přestože mechanici závadu opravili, poškozená geometrie mi neumožňovala závodit naplno.“

 

Celý seriál vyvrcholil v Bečově a Ty jsi před ním stále průběžně vedl.

 

„Bečov je mojí nejoblíbenější tratí. Nabízí rychlou i technickou pasáž a znám ho jak své boty. Jezdí se snad od začátku EDDA Cupu a nachází se v krásném prostředí. Soustředil jsem se na pohlídání si titulu, v sobotu neriskoval a bral druhé místo za Koškem. Nedělní první jízda proběhla také bez problémů. V té druhé, poslední jízdě sezóny, mi odešel diferenciál a pořadatelé mé kvůli kapajícímu oleji zastavili… Rozhodla poslední jízda.“

 

Sezóna 2019 je minulostí. Co ta následující?

 

„Popravdě, já ani letos neplánoval tolik závodů. Jenže jakmile se naskytla šance na titul, vše jsem přehodnotil. Příští rok bych se rád představil na Slovensku. Svijany tam začínají být populární značkou a mým startem bychom to rádi podpořili.“

 

 

 

Závěrem odbočme od motorsportu. O Tobě je známo, že holduješ i dalším sportům.

 

„Aktivně tenisu a golfu. Jako divák sleduji také hokej. Fandím libereckým Bílým Tygrům. Těší mě, že se rozchytal náš bývalý gólman Roman Will a v reprezentaci prokázal skvělou formu. Taky na něj vzpomínáme. Těším se také, až do Liberce přijede Kladno s Jaromírem Jágrem. Však už je ten zápas beznadějně vyprodán.“

 

Vlastimil Resl 

Foto Robert Balcar 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007