aktualizováno | 13.10.2019 11:51:57 | edda | přečteno: 1384x
Edda Cup 2019, hodnocení ročníku promotérem

HODNOCENÍ EDDA CUPU 2019 PROMOTÉREM.


S velkou úlevou mohu, na rozdíl od loňského ročníku, prohlásit, že ročník 2019 opět patřil ke skvělým ročníkům bez jakýchkoliv incidentů většího rozsahu. Největší havarií a „zraněním“ tak zůstane tragikomický zásah zdravotníků u Tondy Širokého ve Kdyni, který započal tím, že se Toník nevešel do sanitky, přes hádku, co se bude rentgenovat, až po vyhození Tondy na ulici před nemocnicí v 30km vzdálených Klatovech...


Tak popořadě...Sezóna EDDA Cupu začala opět na mosteckém autodromu. Historicky rekordní účast kvalitních vozů / 157!/, klapající organizace a bezpečná trať vyústily v parádní zahájení sezóny. Každý si zde na bezpečné trati může vyzkoušet, kde jsou hranice jeho, či jeho vozu.


Následovaly Jemníky, závod se povedl, nový asfalt byl již po celé trati, a tak se zde díky spolupořadateli Lukášovi Dufkovi uskutečnil kvalitní dvojzávod . Depo nepatří sice k nejpohodlnějším, ale s tím se nic neudělá... Rádi bychom zde jeli i příští rok, jen trošku zklamáním byla nižší účast, než v prvním ročníku. V roce 2020 se termín posune zřejmě na první polovinu května.


Tradičně velmi oblíbený je závod v krásném prostředí pod Korábem i letos nabídl hezké závodění. Také zde bylo devadesát jezdců, méně, než jsme očekávali. Bohužel, došlo i k několika větším haváriím, díky nímž jsme přišli do konce sezony o pravidelné účastníky z důvodu destrukce techniky. Opět se zúčastnila velmi kvalitní konkurence z Německa, což zvýšilo atraktivitu tohoto podniku. Nelze opomenout i místní tradici, společné opékání špekáčků, kterého se letos již zúčastnila většina depa :-)


Další podnik v Bělé byl rychlou náhradou za znemožnění závodu ve Víru. Někomu se to líbilo, jiným nikoliv, pořád musí být naší snahou i ve stížených podmínkách nalézt závodění s převýšením...


Následující Liberec, díky úsilí Petra Strnada patřil k ozdobám ročníku. Depo ideální, přímo u startu, skvělá atmosféra s velkým počtem závodníků. Trať má ideální délku a na rozdíl od varianty z druhé strany je i technický náročnější a rychlejší. Bohužel s volbami do vedení města skončila podpora města, přidaly se problémy s hotelem Ještěď, který si dal pro nás do budoucna neakceptovatelné podmínky. Problémem je také uzavírka takto frekventované silnice. Zřejmě tedy jsme zde jeli na nějakou dobu naposled.


Můj jezdecky nejoblíbenější kopec na Zbraslavi bohužel také končí. I zde zasáhly volby, pro sebranky typu Pirátů, Zelených apod. jsou prý závody automobilů neakceptovatelné... MČ Zbraslav tedy nedala souhlas a závod se musel uskutečnit pouze na katastru MČ Praha 12. Přišli jsme tím i o depo a náhradní varianta, z větší části pouze na hliněném povrchu je nemožná. No a když na potvoru do toho ještě zaprší, tak je problém na světě..





Radotínský závod na domácí trati byl skvěle obsazen a patřil k nejlépe uspořádaným a bezproblémovějším, který se kdy na této trati jel. Jelo se na prodloužené trati a staronová poslední zatáčka měla na svědomí další dva pravidelné jezdce, o které jsme přišli pro zbytek sezony z důvodu poruchy karoserie.


S velkým očekáváním všech zaiteresovaných jsme obnovovali historii závodů do vrchu na Benecku. Díky panu starostovi a Mirkovi Wohankovi se vše pečlivě připravilo a výsledkem byl, dle mého, se vším okolo, atmosférou i díky velké divácké návštěvě, nejlepší podnik ročníku. Velká účast, a to i jezdců z M ČR připravila kvalitní podívanou a ani nepřízeň počasí v sobotu podniku neuškodila. Bohužel i zde udeřil pravidelný účastník Edda Cupu. Tím byl poněkolikáté Vladimír Kvasnička, a dle slov manželky, tak určitě naposled, neb vydala jasný zákaz dalšího pokračování v jeho kopcové kariéře... :-( No uvidíme... Nicméně, agregát a mnoho dalších komponentů vyjmul z vozu ukázkově.



Krušnohorský závod v Horním Jiřetíně se opět náramně povedl. Vstřícnost obce a pana starosty, ideální depo a velmi náročná a relativně bezpečná trať, kde se líbilo snad úplně všem. Na této trati se pozná, jak kdo má svůj vůz v rukách... Určitě patřil k nejlepším podnikům v sezóně 2019!



Bečov má ideální profil tratě, a letos i nový povrch po celé délce tratě. Však se také přihlásil rekordní počet jezdců /107/. Ovšem s výhledem na předpověď počasí, která se do puntíku vyplnila a užili jsme si dva dny sibérie, se mezi přihlášenými rozmohla záhadná epidemie, neboť v posledních dvou dnech se téměř každý pátý odhlásil :-( Podnik se přesto vydařil, Slávek z občerstvení přijel se spoustou stanů, takže naše centrum zázemí bylo krásně vytopené a prostorné. Byla to tedy kvalitní tečka za ročníkem 2019.


Jelikož během roku došlo ke změnám v organizačním týmu, chci zde veřejně poděkovat Romanovi Linhartovi za jeho výbornou práci, bude navždy spjat s kvalitativní úrovní Edda Cupu, zejména v oblasti bezpečnosti. Nicméně musím konstatovat, že po jeho odchodu zavládla v org. týmu klidná a přátelská atmosféra, jaká byla v počátcích seriálu. Jako dobrý tah se ukázalo rozdělení pravomocí mezi více lidí. Honza Ejem skvěle zvládá řízení traťových komisařů a hlavně jeho klidná a neemotivní povaha je to, co je potřeba pro tuto práci. A Tonda Široký či pan Wohanka se výborně uvedli jako vedoucí tratě a z depa vše kontroluje, zejména správnost pokynů ze sportovního hlediska, zkušený Jarda Malík. Jistě jste si všimli, že ráno začínáme, jak je řečeno atd, atd. Musím pochválit i startéra Pavla, je to parádní výkon, přesně ví kdo potřebuje větší mezeru, kdy naopak nemusí čekat 30s. Informuje jezdce, sleduje výsledky a časy jezdců atd. Prostě muž na svém místě.

Náhradu za technika Mirka Pažouta hledáme, což vzhledem k jeho technickým znalostem a přehledu bude složité. Nicnémě Mirek se s námi úplně neloučí, bude mi pomáhat s tvorbou technických řádů a věřím, že i pomůže na nejdůležitějších podnicích, např. v Mostě.



Nyní již začale příprava ročníku 2020, a samozřejmě i hledání prostor na ceremoniál. Rádi bychom první víkend v prosinci. Pokud máte tipy, pošlete nám je.


V ročníku 2020 se pojede opět deset podniků, začínáme 28.3. v Mostě. Jisté zřejmě je, že se nepojede Liberec a Zbraslav, jak je výše popsáno. Vrací se po roce Prachatice, zbývá tedy jeden nový podnik. Máme asi čtyři tipy, předběžný kalendář včetně termínů bude prezentován na ceremoniálu.


Nezbývá, než poděkovat všem účastníkům letošní sezóny, a také všem pořadatelům, kteří opět pozdvihli úrověň nejpočetnějšího vrchařského seriálu v ČR o kousek výš. Věřím, že se všichni ve zdraví sejdeme 28.3.2020 v Mostě!


Na viděnou Eda Patera


Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007