aktualizováno | 26.09.2019 13:05:51 | edda | přečteno: 430x
Psali jsme v roce 2008, historie berounského ZAV
Historie Berounského Vrchu I.
 
Je tam několik nepřesností, které jsme tenkrát nevěděli, např. Sýřište byl poslán zpět pořadatelem či, že se v Berouně jela oblast v roce 1975? 
 
  Historii tohoto vrchu začali psát členové AMK Karlštejn již v r.1986 uspořádáním a  obnovením  závodu do vrchu na trati Hlásná Třebáň - Mořina. Pro zajímavost, v té době byli v AMK Karlštejn - Ivo Král, Olda Novotný, Eda Patera, Petr Fürst / vítěz Rallye Berounka Revival/, Standa Pelc / špičkový rallyejezdec na Trabantu/ či "autokrosař" Mirek Pažout. Tato trať se zapsala do historie v 70-letech, kdy zde byl televizní přenos ze závodu a památnou havárii továrního speciálu v rukou p.Bobka s jezdcem / domnívám se, že to byl Sýřiště/, který se rozhodl po projetí cílem se vrátit a v cíli skouknout svůj čas!!!!!!!!!!!

 

     Z roku 1986 se mi vybavuje ukrutná rána Ivo Krále, který v cílové zatáčce přeťal švestku a tím zničil svoji špičkovou Škodu 130RS.... V roce 1987 jsem se již účastnil a závod byl započítáván do malého M ČSR. Z výsledků mám pouze A1300 kde bylo toto pořadí 1. Vak Š130L 3.13,40, 2. Tiefrunk 3.19,70 Š130L 3. Patera Š130L 3.22,40. Ve třídě bylo 25 jezdců! Povšimněte, prosím rozdílu mezi prvním a druhým. V té době byli jezdci, kteří spadli z velkého M ČSSR pro nás, naprosté amatéry, nedostižné hvězdy, a to je právě případ J. Vaka. Pamatuji, že r. 1988 byli jezdci, kteří sestoupili z velkého M ČSSR P. Hejda a J. Stočes.

     AMK Karlštejn se v r. 1992 pokusil obnovit tradici ZAV na Berounsku, avšak na Karlštejně to již nešlo /CHKO/, tak byl zvolen  úsek mezi Berounem a Železnou. Jelo se na mokru a absolutní pořadí bylo - 1. Mičánek 1.12,48 2. Krečmer 1.15,54 3. Studenič 1.18,91 4. Ruisl 1.19,26. J. Studenič využil mokra a se svým VW Golf G60 4x4 se propracoval mezi formulové vozy. A-1300 bylo pořadí - 1. Vavřinec 1.24,10 2. Doubek 1.27,05 3. Stočes 1.30,24.

     Rok 1993 jsem bohužel nenašel. V roce 1994 byla bonbónkem účast jezdců týmu Waltra Pedrazzy a bohužel, také nekvalitní nový asfalt / sypaný štěrk../.  Zvítězil W. Pedrazza časem 3.21,80 2. Kohlmeier 3.44,55 3. Kopecký 3.47,36. Ve třídě A1300 -  1. Liška 4.26,49 2. Doubek 4.28,35 3. Ježek 4.33,98. V tomto roce byl poprvé zaznamenám ústup ze slávy, do té doby nejpopulárnější třídy A1300. Na startu bylo pouze 9 jezdců! 1995 vyhrál absolutně O. Krámský 2.24,30 2, Fešárek 2.25,32 3. Vojáček 2.28,51 4. Vavřinec 2.33,3 5. Nýdrle 2.35,43. Poprvé se zde objevil Patrick Semlbauer ve formuli Ford. Ve třídě A1300 vyhrál V. Šnajdr, který přešel na vrchy z rallye časem 2.47,69, Nka2000 vyhrál J. Voves časem 2.48,88. V r. 1996 bylo abs. poředí toto- 1, Mičánek Lucchini 2.08,40 2. Jupa Reynard 2.17,72 3. Fešárek Reynard 2.20,52. V A1300 - 1. Dlouhý 2.40,92 2. Doubek 2.45,11 3. Liška 2.52,41. V N2000- 1. Hank 2.43,46 2. Trojan 2.44,73

 V roce 1997 dorazila do Berouna hvězda celoevropské velikosti a to Fabio Danti na supersilném voze Škoda Octavia / něco jako dnešní E1/. Jeho jízda a přátelské vystupování bylo velkým zážitkem pro všechny účastníky. Absolutně vyhrál J. Krečmer na Lucchini 2.11,6 2. Fešárek Reynard 2.16,06 3. Palmi Eufra 2.20,52, v áčku bylo toto pořadí 1. Malý 2.25,03 2. Vojáček 2.30,64. Zajímavostí byla diskvalifikace Krámského na BMW. Snad použití hliníkových dveří???

 Naposled na dlouhou dobu se jelo v r.1998, výsledky jsem však nenašel. Pamatuji, že se jela pouze jedna jízda. Důvodem bylo, že někdo přeřezal kabely od časomíry a nemohlo se pokračovat. Faktem je, že jeden významný jezdec nemohl do druhé jízdy pro tech. problém nastoupit.....

 V r.2003 se rozhodl Jan Dobeš na žádost jezdců Vojáčka, Beneše, Patery, obnovit tradici. Na volném závodě se sešlo cca 40jezdců. Poprvé se jelo až na horizont před Železnou. O vítězství se prali, čerstvý mistr Oskar Beneš s Cosworthem a E. Patera s Ford Escort Kitcar. Zvítězil Beneš časem 1.41,98 o pouhých 17setin / Patera 1.42,15/. Třetí byl s SPčkem Martin Jerman 1.49,83. V roce 2004 se mělo jet M ČR, bohužel město Beroun nedalo těsně před závodem povolení a dobrák Dobeš zmizel i s půjčenými penězi od jezdců /Beneš, Vojáček, Jerman, Patera/............

 Přesto to jezdcům / Vojáčkovi, Jermanovi, Paterovi/ nedalo spát, že nemáme kam pozvat partnery či přátele / nejbližší závod z Prahy je Náměšt 165km daleko/ a tak se uspořádal v r. 2007 volný závod, kdy se přípravy závodu ujal F. Pišta a E. Patera. Účast byla celkem slušná /93 jezdců/ a i průběh závodu byl hodnocen sportovním komisařem kladně a tak byla Berounu opět přidělena republika. Na trať se podařilo dostat spoustu známých jmen z jiných disciplin. Např. z rallycrossu Kotka a Bílka, autokross Matušinec, Rally- Vlček, Mifka, Kožmín, Otto, Eliáš, Král okruhy - Jupa, Plaček, Januška atd. V sobotu vyhrál překvapivě O. Fencl s krásnou Corvettou časem 3.23,50 2. Liška 3.24,08 3. Plaček 3.28,07 4. Mifka 3.28,60 5. Malý 3.28,9  6. Vojáček L. 3.32,87. Ovšem vítěz, který přijel po vlastní ose již domů nedojel / porucha motoru/ a tak v neděli již nestartoval. Účast byla v neděli trochu slabší /80 jezdců/ a abs. vyhrál V. Liška časem 3.19,95  2. Plaček 3.23,07  3. Malý 3.25,36  4. Žemla 3.28,57 5. Vojáček L. 3.28,62  6. Kožmín 3.28,63  7. Vojáček P. 3.28,76. Mezi 4-7 místem byl rozdíl pouze 29setin!!!!

  Napsáno 16.2.2008 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007