20.05.2019 09:33:45 | edda | přečteno: 679x
ZAV Jemníky - komentář

ZAV EDDA CUP, Jemníky – Bojetice, 27.-28.4. 2019, komentář

O posledním víkendu se na trati mezi Jemníky a Bojeticemi u Mladé Boleslavi uskutečnil druhý letošní závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Organizátoři pokračovali v úspěšné spolupráci s dalším nezávislým promotérem Lukášem Dufkem a jeho Auctor týmem, který závod zajišťoval. Z této spolupráce vzešel další úspěšný podnik.

Závodníky čekala kvalitní trať s po loňsku kompletně dokončeným novým povrchem. Trať byla po organizační stránce dobře pořadatelsky zabezpečená, takže pár havárií, které se pohříchu nevyhnuli ani favoritům, skončilo jen škodou na technice, bez újmy na zdraví jezdců a bez ohrožení diváků. Mezi těmi se objevila i legenda motosportu Ladislav Křeček, ale i třeba vycházející rallyová hvězda Filip Mareš. Další závodnická a škodovácká legenda Jaroslav Jelínek, kromě návštěvy, věnoval plastiku okřídleného šípu, kterou za výkony na vozech Škoda na slavnostním ceremoniálu obdržel Josef Srnský st. Na kamarády se přijel podívat i Tomáš Hank, statečně se vypořádávající se zdravotními neduhy.

První závod na přírodní trati naznačil v jednotlivých třídách, kde je kvalita, kdo letos bude bojovat o přední příčky. Můžeme se zase těšit na napínavé závody. Bohužel se v Jemníkách nepodařilo naplnit tak, jak by si organizátoři a diváci přáli, všechny nejsilnější třídy, produkčních aut, závodních speciálů a ani historických vozů.

Závod proběhl ke spokojenosti organizátorů i jezdců na úrovni v EDDA Cupu obvyklé a tak nic nebrání tomu, aby se EDDA Cup vrátil k Mladé Boleslavi i příští rok.

N 1400

V sobotním závodě bojovali o vítězství dva jezdci na Volkswagenech Polo, rychlejší z nich byl vítězný Jiří Bobek, Martin Bendl skončil druhý. Podobný, ale ještě vyrovnanější dvojboj probíhal i v přetahované o třetí místo. Jakub Gangur byl nakonec o desetinu sekundy lepší a se svým Swiftem skončil třetí a Michal Nouzák taky se Suzuki skončil čtvrtý. Do nedělního závodu už J. Bobek nenastoupil a zvítězil Martin Bendl. Poněkud překvapivě, ale zaslouženě vybojoval druhé místo M. Nouzák a bronz zbyl na J. Gangura.

N 1600

Dvojité vítězství vybojoval Martin Zelenka na Citroenu Saxo po velmi vyrovnaném závodění s Ladislavem Kopelentem na Peugeotu 106. Ten sobotní první závodní jízdu dokonce vyhrál, ale M. Zelenka se v druhé jízdě dokázal o víc než sekundu zlepšit a strhnout vítězství na svou stranu. Stejné konečné pořadí na prvních dvou místech, opět po rychlém a vyrovnaném boji, bylo i v neděli. Třetí místo v sobotu obsadil Petr Žežulka na VW Lupo, v neděli na poslední volný schůdek na stupních vítězů vyskočil Vladimír Kvasnička na Peugeotu 106.

Saxo cup

Desítka závodníků tvořila startovní pole Saxo cupu. Oba závody měly stejné pořadí na prvních třech místech. Dvakrát zvítězil Jan Vaněk s Peugeotem 106, o jeho umění svědčí i

fakt, že by se s pohárovým autem umístil na stupních vítězů i v produkčních šestnáctistovkách. Druhý na Citroenu Saxo skončil dvakrát Martin Donát a dva poháry za třetí místa si z Jemníků odvezl Tomáš Arnošt. Vyrovnanost závodění v poháru dokazuje to, že v neděli se první tři vešli do jedné sekundy a i čtvrtí umístivší se jezdci, v sobotu Vladimír Žid a v neděli Jakub Beneš zajížděli časy těsně za vítěznou trojicí.

N 2000

S Acurou RSX dvakrát opanoval čelo třídy Jaroslav Vaňátko. V sobotu mu byl velkým soupeřem Jan Šenold s Toyotou Celica, který skončil druhý a třetí místo po boji s Janem Vildem vydřel Antonín Široký na Citroenu Xsara. V neděli si spravil chuť Radim Klokočka s Renaultem Clio, když skončil druhý, jen dvě desetiny sekundy za ním skončil J. Šenold.

N +2000

Chudičké bylo obsazení nejsilnějších produkčních vozů. Jasně zvítězil Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX s velkým náskokem před učícím se Matyášem Homolou na žlutém Lanceru, jehož předešlý majitel, vrchařská legenda Jiří Hák se v sobotu v depu také objevil na návštěvě.

E 1400

Sobotní závod jasně vyhrál Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki po bezchybném výkonu, zatímco jeho největší soupeř Tomáš Omelka na VW Polo se nevyhnul polozaváhání znamenající polohodiny a výsledný čas tak stačil jen na druhé místo. Třetímu Pavlu Jirasovi nevyšel finiš a se Škodou 120 LS skončil ve slušné konkurenci třetí. V neděli už se T. Omelkovi dařilo, jako jediný se dokázal dostat s časem pod 1:16 a o sedm desetin T. Nováka porazil. Těsně třetí skončil opět P. Jiras.

E 1600

Jan Reiss na Škodě 130 RS si vybojoval v Jemníkách dvojité vítězství. V sobotu o něj musel urputně bojovat s Miroslavem Černým na Škodě 130 L, toho bohužel v neděli zradila poloosa a nedělní závod nedokončil. Už v sobotu odpadl ze třetího místa po první jízdě Zdeněk Tichý, který s Fordem Puma sklouznul do škarpy a z plného tempa jej zastavil zapomenutý kus betonu, který znamenal vážnou destrukci závodního stroje. Naštěstí ještě s fungující Pumou stihl absolvovat kompletní sobotní program Dominik Tichý a výsledný čas mu zajistil třetí místo. V neděli startovní pole značně prořídlo a za vítězným J. Reissem skončil Jakub Astl s Hondou CRX, další CRX dovezla ke třetímu místu Davida Vaníka.

E 2000

Na domácí trati dvakrát zvítězil Vratislav Cinkl na Škodě Octavia, ale soupeři mu nedali nic zadarmo. V sobotu mu šlapal na paty rychlý Michal Slováček s Hondou Civic TypeR, který skončil těsně druhý, třetí místo vybojoval před Radkem Kolčavou Otakar Zenkl jr. se zajímavým speciálem Ford Fiesta, který ještě učí správnému chování. V neděli boj za

vítězným V. Cinklem skončil proti sobotě opačně a druhé místo patřilo O. Zenklovi, třetí skončil M. Slováček.

E +2000 2WD

Totožné bylo obsazení stupňů vítězů po obou závodech. Roli favorita splnil a double získal Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, před Janem Hlavičkou se Škodou Octavia RS a třetí místa vybojoval Viktor Doležal, jehož BMW M3 tentokrát vydrželo až do konce.

E +2000

Do obou závodů nakonec odstartovali jen dva závodníci, ale svedli spolu celkem vyrovnaný souboj, z kterého vyšel vždy vítězně Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX, Michal Kužel s EVO VIII skončil dvakrát druhý.

H 1150

V sobotu nastoupili do závodu také jen dva jezdci, zvítězil Josef Čermák na Škodě 1000 MB před legendou Josefem Srnským st. na Škodě 110 R. V neděli se do vrchlabského kupátka posadil i Josef Srnský ml. a za opět vítězným J. Čermákem skončil druhý.

H 1300

Velmi napínavé byly závody mezi Antti Hoheiselem se Škodou 120 a Lubošem Kramešem na Škodě 1000 MB. Sobotní závod vyhrál o pár desetin německý jezdec, v neděli po první jízdě to vypadalo na odvetu, ale L. Krameš vedení neudržel a se stejnou ztrátou jako v sobotu skončil opět druhý. V sobotu vybojoval třetí místo letošní nováček v této třídě Jindřich Kalousek se Škodou 130 RS, v neděli skončil třetí Libor Valkov s Ladou 1300 MTX.

H 1600

Po smolné havárii při průjezdu cílem v první sobotní závodní jízdě zakončené nárazem do stromu musel odstoupit, naštěstí nezraněný Josef Srnský jr. a třída tím v Jemníkách skončila.

H 2000

Technické problémy na VW Scirocco dovolily v sobotu Edovi Paterovi absolvovat jen jednu závodní jízdu. Nejrychlejším časem ze všech historiků zvítězil Jakub Šimek na Peugeotu 205 GTI. Vítězství v neděli obhájil, E. Patera sice už dokončil obě jízdy, ale celý den se potýkal s technickými problémy.

H +2000

V sobotu se na start dostavil pouze jediný jezdec Tomáš Píša na Opelu Ascona a tedy si odvezl pohár za první místo a v neděli už nestartoval.

H 2

Ve skupině mladších historiků hodnocených koeficientem podle zdvihového objemu zvítězil v sobotu Jan Valenta na Mercedesu 190 před dvěma závodníky na Favoritech z nichž byl

jasně rychlejší Petr Flosman před soutěžákem Jiřím Jelínkem. V neděli J. Valenta své vítězství zopakoval, P. Flosman skončil druhý

E2 volný pohár Auctor

Ve volném poháru v sobotu zvítězil Tomáš Mičík na Škodě Fabia před Miroslavem Čízem na Octavii TDI a třetí skončil s historickým Opelem Kadet GSi Oldřich Zikmund. V neděli se startovní pole volného poháru ještě rozrostlo. Na domácím dvorečku zvítězil Luboš Kroutil na Škodě Fabia, před Jardou Pešanem na snížené Škodě 110 R. Třetí místo vybojoval Jarda Pešan st. Na Škodě 100 také v top chop úpravě.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007