aktualizováno | 02.10.2018 14:55:09 | edda | přečteno: 477x
ZAV Bečov n.T. - Krásno, komentář

ZAV EDDA Cup, Bečov n. T. – Krásno, 29.-30.9. 2018, komentář

Na tradiční trati z Bečova nad Teplou směrem na Krásno se uskutečnil poslední letošní závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Dlouhá a náročná trať s prostorným parkovištěm závodních strojů se stala důstojným místem pro rozloučení s aktuálním ročníkem EDDA Cupu. Desátým závodem se tak završila jedenáctá sezóna naší dnes největší vrchařská série.

V EDDA Cupu bylo zvykem končit sezónu závodem na Živohošti, který letos z organizačních důvodů z kalendáře vypadl, proto se závodníci EDDA Cupu sjeli na letišti v Krásně, kde je umístěno depo, aby svedli poslední boje o body do celkového hodnocení tříd a do absolutního pořadí honorovanému velmi zajímavými částkami.

V pátek, tentokrát o státním svátku, se začaly sjíždět závodní týmy do depa nad tratí. Promotér Eda Patera spolu s ředitelem trati Janem Ejemem za pomoci mechaniků Edova týmu připravovali trať, naváželi na kritická místa balíky slámy, vybírali divácké prostory, určovali stanoviště traťových komisařů a vymezovali zakázané prostory. Trať byla připravena ještě před zahájením přejímek. Technický komisař Mirek Pažout prohlédl nově startující vozy a zkontroloval odstranění zapsaných závad z předchozích podniků. Během administrativní přejímky, kterou nakonec prošlo devadesát pět závodníků a jedna závodnice, ještě někteří přispívali i na dobročinnou sbírku pro Jiřího Vrkoslava, který se vyrovnává s následky havárie na závodu v Telnici. Po přejímkách dění v depu plynule přešlo do obvyklé večerní zábavy.

V sobotu ráno se depo probudilo do chladného rána, na rozpravě byli jezdci varováni před studeným povrchem trati zvláště v prvním tréninku. Dvě tréninkové jízdy nakonec svým průběhem nevybočily z obvyklého sobotního obrazu. Přerušení kvůli drobným kolizím a technickým závadám nakonec zapříčinily zkrácení polední přestávky, traťovým pořadatelům byly obědy rozvezeny tak, aby závod mohl co nejrychleji odstartovat. Obě závodní jízdy proběhly bez větších problémů a nic nebránilo vyhlášení a předání pohárů nejlepším ve všech vypsaných třídách. V sobotu zaujal zejména vítězný boj Vladimíra Lišky na BMW M 3s Porsche armádou, další vítězství Jaroslava Fikoty ml. a Jiřího Figla, největších soupeřů v boji o absolutní vítězství, vyrovnané boje v Saxo cupu a v produkčních dvoulitrech kde se za vítězným Jiřím Figlem ml. seřadili se sekundovými rozestupy Jaroslav Vaňátko a Martin Čábela. Velmi vyrovnaný byl i závod mezi absolutně nejrychlejším Tomášem Koškem a druhým Tomášem Kučerou ve třídě nejsilnějších závodních speciálů.

V EDDA Cupu je pravidlem, že na posledním závodě se v sobotu večer koná schůze organizačního týmu, komise jezdců a všech jezdců, kteří projeví zájem. Na této schůzi lze vznášet připomínky k řádům, o kterých se pak hlasováním rozhoduje. Letos se jednalo hlavně o zpřísnění předpisů pro skupinu E, vypsání nové, volnější skupiny závodních speciálů. Z řad jezdců ze třídy N +2000 zazněly dva požadavky. Jeden na povolení sekvenční převodovky, bratru za 300 tis., ale zároveň povolení laminátových blatníků, aby se ušetřilo, protože jsou výrazně levnější. Takže, když za sezónu rozštípete asi tak třicet blatníků, máte na sekvenci

vlastně našetřeno :-). O novinkách a změnách vydá oficiální zprávu technický komisař a promotér.

V neděli se v depu objevili noví jezdci, taktizování kvůli ještě nerozhodnutém boji o absolutní vítězství způsobilo ruch ve složení jednotlivých tříd, ale vše v rámci pravidel. Všichni startující řádně prošli přejímkou s vozy odpovídajícími regulím pro vybrané třídy. V pátek sice došlo k zádrhelu v komunikaci mezi technickou a administrativní přejímkou a špatnému zařazení jednoho vozu, ale hned ráno po vyvěšení oficiální startovní listiny byl omyl napraven a vůz byl zařazen správně.

Nedělní trénink probíhal spořádaně, tentokrát byla traťovým pořadatelům dopřána dostatečná přestávka na občerstvení v depu a po obědě už jezdci absolvovali dvě letošní poslední závodní jízdy. Po jejich skončení byly předány poslední poháry. T. Kučera oplatil porážku T. Koškovi, v historikách ve třídě do dvou litrů poněkud překvapivě i v neděli vyhrál Paolo Moscato, své třídy vyhráli i nejvíce sledovaní J. Fikota ml. a J. Figl. Tradičně se sice na posledním závodě předává i peněžitá prémie absolutnímu vítězi, letos se tak nestalo, protože na místě nebylo možné s jistotou vyhlásit vítěze bez toho, aby oficiální výsledky prošly počítačovým programem, který počítá body podle složeného koeficientu. Počítač nakonec spočítal, že absolutním vítězem EDDA Cupu 2018 s rozdílem jednoho!!! bodu se stal Jaroslav Fikota ml.!

I během víkendu jezdci mysleli na J. Vrkoslava, jezdci, např. Milan Andruchovič a Jiří Hák, kteří z technických důvodů nemohli v neděli startovat se vzdali vráceného startovného a tisícikorunu věnovali na dobročinné konto.

Závodní sezóna skončila, závodníky, jejich týmy, organizátory a příznivce EDDA Cupu čeká již jen v prosinci tradiční slavnostní ceremoniál s galaprogramem.

Sezóna 2018 skončila, ať žije sezóna 2019!

Jarda Malík

Foto Jiří Ruta 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007