aktualizováno | 27.10.2025 14:30:47 | edda | přečteno: 187x
XV. Rallye Berounka Revival 2025, komentář

XV. Rallye Berounka Revival 2025, komentář

 Máme za sebou již 15. ročník sportovně-společenské akce pro legendy našeho motoristického sportu a příznivce historických závodních a sportovních automobilů Rallye Berounka Revival. Formát podzimní Berounky je už ustálený, letos přibyl nový úsek v Jiníně. Start a cíl byl stále tradičně v učilišti v Radotíně a do hotelu na Starou Živohošť už revivalisté také jezdí jako domů. To, že většina míst je sice známa, neznamená, že účastníky čekala bezstarostná vyjížďka. V itineráři, který vedl posádky po tratích spojovacích etap, bylo třeba pečlivě sledovat každý údaj, úseky, kdy se muselo jet reálně bez vyznačených křižovatek, se nevyplatilo přehlédnout jedinou dopravní značku. Jízdní doba byla stanovena tak, aby nebloudící a neváhající posádka přijela do následující časové kontroly bez penalizace. Při empiricky určované jízdní době se počítalo i s tím, že úseky s nezpevněným povrchem v řádu stovek metrů budou projížděny pomalu, rozhodně organizátor nenutí řidiče na těchto kouscích pospíchat. Pokud ovšem posádka zabloudí a rozhodne se, že ztracený čas bude dohánět i zde, je to její rozhodnutí a ne vina stavitele trati. Dodržování předepsané trati a dopravních předpisů, hlavně rychlostních limitů, sledují krabičky ONI systému, které si každá posádka veze s sebou od startu do cíle.

 Ale zpátky na start. Přejímkou prošlo 115 posádek. Úderem deváté hodiny v minutových intervalech jedna za druhou opouštěly startovní bránu a mířily na první Show Section v lomu Lašovice. Hned první měřený úsek prověřil kvality řidičů a pár vozů získalo první šrámy. Bohužel došlo i k jedné vetší rance, kdy si spolujezdec stěžoval na bolest v zádech, tak byla preventivně zavolána sanita a spolujezdec odvezen na pozorování, bohužel i odpolední průjezd zde měl ten samý moment. Naštěstí v obou případech se o zranění nejednalo. Nejlépe se zde dařilo posádkám  Horn – Tulis, Tomek – Brousek a Černý – Moravec. Z šotolinového povrchu zavedl dále revivalisty itinerář poprvé na   kvalitní asfalt motokárové dráhy v Písku – Hradišti. Zde na čistém asfaltu dominovaly silné vozy  Ford Sierra Cosworth posádky Beran – Beran, či raritní Triumph TR8 posádky Silovský – Bozděch ovšem sekundovala jim příbramská posádka Černý – Moravec na P 309GTi. Z Písku následoval přejezd do Jinína, kde na velmi pěkné a pečlivě připravené trati si jezdci jízdu na kluzkém povrchu mixu trávy, písku, štěrku a asfaltu užívali. Premiérové vítězství na této svižné SSce si vydobyla posádka Kysela – Kysela na pěkně připraveném a velmi rychlém  VW GTI první řady. Druzí byli– Tomek – Bousek a třetí Lotyši Ažukas – Andriunaitis s Audi A4.

 Po tomto prvním kolečku následovalo druhé se stejnými Show Sections a dojezd do cíle prvního dne na Staré Živohošti. Výsledky revivalu ovšem netvoří pouze body z měřených úseků či dojezdy do časových kontrol, ale také společný večer, který probíhal v tradičním stylu, jedna historka střídala druhou, špičkování mezi bývalými soupeři a stálými kamarády, hecování do dalšího dne a další hodnotná zábava nebrala konce. Tedy nakonec skončit musela, byť díky změně času na ní bylo o hodinu více času.

 V neděli dopoledne už čekal na revivalisty jen přejezd do Sedlčanské kotliny, tam dva průjezdy tratě s vloženou orientační etapou. Tentokrát suchý, až prašný povrch tratě nevydržel dlouho, po průjezdu několika málo vozů nám déšť povrch řádně změnil, což samozřejmě mělo vliv na dosažené časy. Ovšem při druhém průjezdu již byla trať v ideální kondici a pro všechny stejná. V kotlině zaujal svou dravou jízdou David Beran, který se silnou Sierrou zajel nejlepší čas, pod tři minuty se ještě dostaly posádky – Kysela – Kysela, Silovský – Bozděch, Tomek – Brousek. Ovšem i další posádky předváděly atraktivní jízdu, zejména Rakušané Bauer – Kreutzer Mazda 323, Poláci Suś – Jarosz BMW 318, Schwarz – Kunze Wartburg 353, Henzl – Čekan Honda Civic, ale i mnoho dalších.

 Slavnostní ceremoniál proběhl v tradiční pohodové atmosféře a po rozloučení se všichni vydali na cestu domů.

 Závěrem děkuji předně všem pořadatelům, mým kamarádům ze skromného organizačního týmu za perfektní výkony v rámci našich schopností a také naprosté většině účastníků za disciplinované chování.

 Letošní revival se opět vydařil, neutuchající zájem nás pořadatele velice těší. Další revival se uskuteční 10.-12.4.2026. XV. Rallye Berounka Revival skončil, ať žije XV. Rallye Praha Revival 2026! Sláva vítězům, čest poraženým a všem všechno dobré!

 

                            Eda Patera a Jarda Malík 

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007