Legendy motosportu si daly opět dostaveníčko v Praze
Na již 11. ročníku sportovně-společenské akce Rallye Praha Revival - memoriál Dalibora Janka se sešlo 150 posádek v historických soutěžních a sportovních automobilech z 11 zemí Evropy. Čekalo je 600 kilometrů po silnicích středních a severních Čech a několik Show Section mimo veřejné komunikace, kde mohli se předvést početným divákům.
Akce začala v pátek v poledne, v centru Prahy na Ovocném trhu, kde ze slavnostního startu vyjížděly v minutových intervalech nablýskané vozy, které brázdily soutěžní a závodní tratě od šedesátých do osmdesátých let minulého století. Promotér akce Eda Patera posílal na trať po minutě mnohá zvučná jména historie motosportu, třeba v Česku stále populárního Johna Hauglanda, úspěšně závodícího se škodovkami ve světových soutěžích, mezi českými účastníky bylo mnoho reprezentantů a držitelů mistrovských titulů ještě Československa ve všech automobilových disciplínách. Pestrá byla i plejáda značek a typů automobilů, nechyběla snad žádná značka, která se do historie motosportu zapsala. Vedle osobních vozů, domácích škodovek všech typů s motorem vzadu i zahraničních od Porsche, přes BMW, Lancie, Fiaty a další až k Trabantům, celou trať absolvoval i z vraku zrestaurovaný originální kamion LIAZ s Tomášem Pourem za volantem.
Ze slavnostního startu se posádky vydaly na první Show Section do Velké Chuchle, pak přes plochodrážní ovál ve Slaném už zamířily na slavnostní dojezd první etapy do Teplic a na nocleh do hotelu Panorama, který poskytl pelotonu revivalu útočiště po celý víkend.
Sobotní náročný program vyplnily 3 průjezdy polygonem na Autodromu Most, dvakrát posádky absolvovaly rallykrosovou trať v Motoareálu Chabařovice a jednou projely trať závodu do vrchu v Janově. Kromě toho absolvovaly přejezdové etapy po horských silničkách v Krušných horách. Po náročné etapě se všichni sešli na společenském večeru, kde se naplňuje druhá, společenská, součást revivalu. Zde se při setkání dávných soupeřů a kamarádů vzpomíná na tehdejší závody a zážitky z nich a kolem nich, ale také probírají výsledky z denního zápolení. Zábava tradičně trvá dlouho do noci a jen vědomí, že v neděli dopoledne se startuje do závěrečné etapy, zažene nakonec všechny do postelí.
Neděle už znamená návrat z Teplic do Prahy Radotína, kde v Kartcenru má revival své logistické centrum. Ještě než posádky ale do Radotína dorazily, ještě jednou si vyzkoušely rychlost na okruhu v Chabařovicích, pak je itinerář provedl Českým středohořím až do Slaného, kde bohužel kvůli silnému dešti a riziku poničení pískové trati musela být po průjezdu st.č. 30 poslední Show section zrušena a tak už všem jen zbylo dojet v pořádku do areálu firmy Brudra v Radotíně, kde pak netrpělivě čekaly na zveřejnění konečných výsledků.
Po dopočítání všech bodů, jimiž byla každá posádka hodnocena za své účinkování na trati byly vyhlášeny výsledky, nejlepší tři posádky z deseti vypsaných tříd byly oceněny poháry, protože akce je primárně určena pro legendy motosportu a bývalé aktivní motoristické sportovce je bez rozdílu tříd hodnocena i kategorie legend, kterou mezi českými posádkami vyhráli Lubomír Plaček s Rostislavem Fialou na Porsche 911, v zahraničních legendách byli nejlepší Poláci Stanislav Postawka – Andrzej Postawka s Fiatem 125p.
I 11. Ročník Rallye Praha Revival se vydařil ke spokojenosti organizátorů i účastníků a většina se při odjezdu loučila s tím, že se už těší na další setkání na startu v Radotíně.
Jarda Malík