aktualizováno | 20.08.2020 15:37:31 | edda | přečteno: 4277x
ZAV EDDA CUP, Polygon Most, komentář, 2. část

 

N 1400

Ve třídě nejmenších produkčních aut závodili jen dva jezdci, oba na Suzuki Swift. Dvě jasná vítězství nad Pavlem Cejnarem vybojoval Jakub Gangur.

N 1600

Hezký a napětí přinášející boj o vítězství probíhal po celý den v šestnáctistovkách mezi Martinem Zelenkou na Citroenu Saxo a Ladislavem Kopelentem v Peugeotu 106. Tentokrát mělo navrch mládí před zkušeností a z dvojitého vítězství se radoval M. Zelenka. O kvalitě tohoto souboje svědčí i to, že ze všech produkčních aut byly, než tato dvojice, rychlejší jen dva Lancery. Za stříbrným L. Kopelentem hájil a dvakrát uhájil třetí místo Jakub Šafařík s Citroenem Saxo před Tomášem Novákem jr. s Peugeotem 106, který se dokázal markantně jízdu od jízdy zlepšovat a ve finiši mu na stupně vítězů chybělo sotva pár desetinek.

SAXO Cup

I v pohárové třídě se 13 auty na startu to bylo napínavé od začátku do konce. V první jízdě potvrdil roli favorita vítězstvím Tomáš Arnošt na Peugeotu 106, který se do Mostu plynule přesunul z Valašské rally. Ovšem minimální rozdíly v časech mezi ním a objevem letošní sezóny Jiřím Kaščakem v prvním závodě slibovaly velké věci do odpoledních tří závodních jízd. J. Kaščak v první línější jízdě svého soupeře ukolébal, ale v následujících dvou si šel pro své první vítězství. T. Arnošt o necelé čtyři desetiny skončil druhý. V dopoledním závodě po také vyrovnaném a napínavém závodění třetí místo na Peugeotu 106 vybojoval Jan Vaněk před Karlem Dvořákem s Citroenem C2. Ten si v polední pauze řekl, že jedna bramborová medaile stačí a odpoledne po dvousekundovém zrychlení na jízdu si přišel pro pohár za třetí místo. Nejrychlejším z 9 závodníků, včetně 2 závodnic, na promotérských Saxech byl Zdeněk Ferko v prvním závodě pátý, odpoledne těsně pod bednou čtvrtý.

N 2000

Dvě vítězství na Hondě Integra vybojoval Martin Čábela, před Jaroslavem Vaňátkem v Acuře RSX. Třetí místo v obou závodech patřilo Jiřímu Rutovi na Fordu Escort RS.

N +2000

O vítězství bojovali Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX a Martin Lev se Subaru Impreza STi. Po vynikajících výkonech obou zvítězil dvakrát L. Kubíček.

E 1400

Startovní pole obohatili němečtí závodníci z bavorského slalomového poháru a charakter tratě na polygonu jim a jejich vozům nadmíru svědčil. S VW Polo Mk.I dvakrát zvítězil Herbert Gleixner. O druhé místo bojoval další německý závodník Hans Beer také na VW Polo s Tomášem Novákem na Pick-upu Kawasaki. V dopoledním závodě byl úspěšnější německý jezdec, ale v druhém, zejména excelentním výkonem v poslední jízdě, si stříbro zaslouženě vybojoval T. Novák.

E 1600

V závodních šestnáctistovkách se odehrály další napínavé závody. Roli favorita potvrdil dvojitým vítězstvím Miroslav Černý se Škodou 130 L, byť zejména v druhém závodě na něj tvrdě útočil Jan Reiss na Škodě 130 RS, jednu chvíli i průběžně na první pozici, přesto se musel spokojit dvakrát s druhým místem. Třetí místa si rozdělili otec se synem Tichých na Fordu Puma. Po dopoledním závodě si na stupně vítězů pro pohár za třetí místo přišel Zdeněk Tichý, odpoledne se dokázal zlepšit Dominik Tichý a třetí pohár patřil jemu.

E 2000

S patnáckou startujících nejobsazenější třída dne. Všechny jízdy vyhrál a zaslouženě získal dva poháry za první místa David Černý v Pick-upu Kawasaki. Za ním na stejném závodním speciálu skončil dvakrát druhý Petr Januška. Ten v prvním závodě musel tvrdě bránit stříbrnou pozici před rychlým Radkem Kolčavou na VW Golf MkIV TDI, po velkém boji rozhodly o stříbrné pozici P. Janušky pouhé dvě setiny! V odpoledním závodě za vítězným párem na Pick-upu vyrovnaně bojovala trojice M. Slováček s Hondou Civic, Lukáš Keller ve Fordu Escort RS a R. Kolčava. Z nich se nejlépe vedlo M. Slováčkovi, který si tak zasloužil pohár za třetí místo.

E +2000

V nejsilnějších závodních speciálech se navzájem proháněli dva nejrychlejší závodníci EDDA Cupu Tomáš Košek s Mitsubishi Lancer EVO VI a Tomáš Kučera s Lancrem EVO IX. Do závodění se nejlépe pustil T. Kučera vítězstvím v první jízdě. T. Košek v druhé jízdě sice kontroval, ale náskok T. Kučery smazat nedokázal a ten tak vybojoval vítězství. V druhém závodě naopak šel úspěšně za vítězstvím T. Košek a oba rivalové tak z Mostu odjížděli s jedním zlatým a jedním stříbrným pohárem. O vyrovnanosti jejich závodění na hranici možností aut a limitu tratě svědčí rozdíl pouhých čtyř setin sekundy mezi jejich nejrychlejšími časy ve prospěch T. Koška. Za nejrychlejší dvojicí dvakrát třetí místo obsadil Antonín Úškrt na Subaru Impreza.

E 2WD +2000

V nejsilnějších závodních speciálech s jednou poháněnou nápravou se s tratí nejlépe vypořádal David Nešpor s rallyovým "gétéčkem" Porsche 997 a dvakrát zvítězil. Více než důstojným soupeřem mu byl Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, dvakrát těsně druhý. Josef Klotz v Audi A4 skončil v obou závodech na místě třetím.

H 1150

V souboji dvou jezdců byl jasně rychlejší Josef Čermák na Škodě 1000 MB dvakrát vítězný před Martinem Homolou s VW Polo.

H 1300

Stupně vítězů ve třídě u nás tradičně patřící škodovkám tentokrát okupovali němečtí závodníci. Jejich vozům NSU i jejich jezdeckému stylu zažitému ze slalomů trať polygonu vyhovovala lépe, než kopcovým historikům našich jezdců. V obou závodech dokončili ve stejném pořadí, vždy zvítězil Richard Rötzer před Christianem Zollnerem, třetí byl Helmut Kunz. Nejlepší z našich byl dvakrát čtvrtý Luboš Krameš ve Škodě 1000 MB. Velkou pozornost poutal a zasloužené uznání získal Miroslav Adámek se svým NSU TT, který svou návštěvou a předvedeným výkonem poctil závod EDDA Cupu.

H 1600

I v Mostě pokračoval ve vítězné sérii Josef Srnský na Škodě 130 LR/H s dalšími dvěma zářezy. Za ním skončil dvakrát druhý David Jeřábek na Škodě 130 RS. Stejně na třetím místě skončil dvakrát Tomáš Kubr se Škodou 105 L.

H 2000

První závod dvoulitrových historiků skončil podle předpokladů vítězstvím Edy Patery s VW Scirocco. Druhé místo vybojoval Marek Kalika na Peugeotu 205 GTI před Ivo Králem s VW Golf. Situaci v první jízdě druhého závodu zdramatizovalo prasklé rameno zavěšení Scirocca E. Patery. Závod s časem se rázem přenesl z rukou jezdce do rukou mechaniků Jiřího Nováka a Miloše Plesnivého, kteří stihli ještě před koncem druhé jízdy rameno vymontovat, v servisu na okruhu svařit a vyztužit, namontovat a poslat E. Pateru na start. Ten tak stihl absolvovat dvě započítávané jízdy a výsledný součet i přes nejrychlejší čas v poslední jízdě stačil na třetí místo. Vítêzem druhého závodu se stal M. Kalika, druhý skončil I. Král.

H +2000

Dvě vítězství mezi nejsilnějšími historiky vybojoval Tomáš Píša na Opelu Ascona 400 před Liborem a Filipem Silovskými závodícími s Triumphem TR7. Ti střídavě získali po jednom druhém a třetím místě. S legendární Tatrou 603 GT v této třídě také závodil hokejový internacionál a tatrovácký patriot Stanislav Hajdušek.

H 2

Ve třídě novějších historiků hodnocených podle koeficientu zvítězil v prvním závodě Jiří Terš jr. na Škodě Favorit před Danielem Tomkem s BMW 325 a třetím Václavem Rollem v Opelu Kadet GSI. Po smůle v prvním závodě si vítězstvím odpoledne spravil chuť Petr Flosman se Škodou Favorit. Za ním skončil J. Terš jr. a třetí místo vybojoval Jan Valenta na Mercedsu 190 AMG.

F

Ve skupině F v prvním závodě těsně po velkém boji zvítězil Martin Jeřábek se Škodou RSJ 300 před Tomášem Pujmanem na Mini R 1000. V odpoledním závodě si, opět s destinovými rozdíly, pořadí vyměnili a T. Pujman tak vítězně zakončil víkend, který pro něj smolně začal nehodou na cestě do Mostu. Třetí skončil dvakrát se soutěžní ikonou Lancií Delta Integrale Radek Škvára.


Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007