aktualizováno | 12.08.2020 12:56:59 | edda | přečteno: 4068x
ZAV EDDA CUP, Polygon Most, 9.8. 2020, komentář

 

 

 V neděli se na Polygonu v Mostě uskutečnil dvojzávod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Původně se v tomto termínu měl jet společný závod s Mistrovstvím republiky v Prachaticích, ten bohužel organizátoři odvolali a promotér Eda Patera musel hledat náhradu. Když se nepodařilo získat povolení pro nějakou přírodní trať, kterou by organizátoři i jezdci přece jen raději, bylo rozhodnuto uspořádat závod na Polygonu. Výhodou pořádání závodu v uzavřeném areálu je, kromě absence komplikací s civilním provozem, možnost za jeden den stihnout dva kompletní závody.

Na závody se přihlásili a nakonec v sobotu odpoledne do depa rozkládajícího se na parkovišti polygonu dorazili 104 závodníci se svými týmy. Početná, a jak se nakonec ukázalo zejména ve třídě H 1300 nadmíru úspěšná, byla tentokrát i účast německých jezdců. Všichni prošli přejímkami a pěšky, na kolech, nebo skůtrech se vydávali na komunikaci Polygonu, kde zatím pořadatelé pracovali na vytýčení tratě. Promotér i po poradě s jezdci, kteří už podobný závod na Polygonu absolvovali, vybral variantu bez retardérů s maximálním využitím nabízené plochy. Po jejím dokončení ještě trať a hlavně její značení zkontrolovali zástupci komise jezdců. Trať nakonec měřila 2 550 metrů se startem do zatáčky a cílem těsně před vjezdem do depa. Vytýčením tratě a přejímkami byl naplněn a splněn povinný sobotní program.

V neděli bylo všem jasné, že je čeká ve výhni náročný den. Po rozpravě už všichni netrpělivě čekali na devátou hodinu, kdy se mohlo vyrazit na trať. Po prvním ze dvou měřených tréninků došlo ještě k úpravě tratě v cílové pasáži, pak následovaly dvě závodní jízdy dopoledního závodu. Po povinné hodinové přestávce se rozjel druhý závod s jedním tréninkem a třemi závodními jízdami. I ten, stejně jako dopolední, se za pekelného vedra podařilo díky disciplinovanosti jezdců a pečlivému dozoru vedoucího tratě Jana Ejema bez komplikací dokončit včas, takže ještě před šestou hodinou mohly být předány poháry nejlepším ve všech vypsaných třídách a závodníci se svými týmy se mohli vydat domů. Pořadatelé ještě museli uvést trať do původního stavu, aby hned v pondělí ráno na ní mohl pokračovat školící program Polygonu.

V samotných závodech opět poutal pozornost těsný a dvakrát vítězný souboj Martina Zelenky na Citroenu s Ladislavem Kopelentem na Peugeotu ve třídě produkčních šestnáctistovek. V bohatě obsazeném Saxo cupu se rychle na špičku vypracoval letošní nováček Jiří Kaščak, který po destinové dopolední prohře s horkým favoritem Tomášem Arnoštem ve druhém závodě slavil své první vítězství. Třídu E 1400 opanoval německý jezdec Herbert Gleixner na VW Polo. V závodních šestnáctistovkách dvakrát zvítězil obhájce celkového prvenství Miroslav Černý na Škodě 130 L před Janem Reissem s „eresou“. S Fordem Puma si po jednom poháru za třetí místo z Mostu odvezli Zdeněk Tichý se synem Dominikem. V nejsilnější třídě závodních speciálů o vítězství podělili Tomášové Košek s Kučerou na Lancerech. V historicích ve třídě H 1300 opanovali kompletní stupně vítězů němečtí jezdci na NSU TT v čele s Richardem Rötzerem, jimž plně vyhovoval charakter tratě. V druhém závodě historiků do dvou litrů překvapivě zvítězil Marek Kalika na Peugeotu 205 GTI, když mu pomohly i problémy vítěze prvního závodu E. Patery, kterému prasklo rameno předního zavěšení u VW Scirocco. Podrobnější popis závodění v jednotlivých třídách bude v pokračování komentáře.

Závody v Mostě se povedly, i v náročných klimatických podmínkách, díky disciplinovanosti všech zúčastněných. Nakonec nedopadl nejhůře ani závodní Favorit Josefa Mlejnka, pomalu zasluhující památkovou ochranu, který postihl požár motorového prostoru.

Příští závod se EDDA Cupu se už odehraje na přírodní trati, jedné z nejhezčích a nejtěžších, které v seriálu jsou v Telnici o víkendu 22.-23. srpna.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007