aktualizováno | 18.10.2018 10:30:29 | edda | přečteno: 7358x
Hodnocení Edda Cupu 2018 promotérem

 

Každý rok jsem hodnocení začínal tím, že sezóna byla vydařená a patřila k nejlepším. Tentokrát z důvodu vážné havárie Jiřího Vrkoslava tím nezačnu... I když s tím, že se bude havarovat, a někdy i s následky, se musím kromě poškozeného i já nějak vyrovnat. Poslední větší havárie s vážným zraněním se udála před deseti? lety. A naší snahou musí být udělat všechno pro to, aby pravděpodobnost takové těžké havárie byla co nejmenší.

Tak popořadě...Sezóna EDDA Cupu začala opět na mosteckém autodromu. Obrovská účast kvalitních vozů, klapající organizace a bezpečná trať vyústily v parádní zahájení sezóny. Každý si zde na bezpečné trati může vyzkoušet, kde jsou jeho hranice či jeho vozu.

Následovaly Jemníky, kde měla premiéru naše spolupráce s Lukášem Dufkem. Závod se povedl, i když nový asfalt ještě nebyl po celé trati / v těchto dnech se to dokončuje/. Depo nepatří sice k nejpohodlnějším, ale pokud se dohodneme se spolupořadatelem na podmínkách, budeme zde pokračovat.

 

Tradičně velmi oblíbený je závod v krásném prostředí pod Korábem, letos jsme trefili i nádherné počasí. Bohužel nám závod kolidoval se slalomem v Bavorsku, tak většina německých jezdců nemohla přijet. Přesto se zde uskutečnily pěkné závody, po dlouhé době se uskutečnilo všech osm závodních jízd. Škoda havárie Ivo Krále, která ho vyřadila na většinu ročníku.

Radotínský závod na domácí trati byl také skvěle obsazen. Zde bohužel platí, že před velkou diváckou návštěvou se chce každý ukázat, tak zde bývá i velké množství havárií. Ovšem asi k tomu přispívá, že se jedná profilem o jednu z nejtěžších tratích. Přesto jsme stihli plánovaný program, ač těsně před termínem ukončení uzavírky silnice.

Následující Liberec, díky úsilí Petra Strnada patřil k nejlepším v ročníku. Depo ideální, přímo u startu, podpora města a kraje a skvělá atmosféra s velkým počtem závodníků. Porovnání s oficiálním mistrovstvím ČR bylo zajímavé a závod po oba dny přes několik drobnějších havárií stíhal časový harmonogram. Trať má ideální délku a na rozdíl od varianty z druhé strany je i technický náročnější a rychlejší. Ovšem nad tímto závodem je do budoucna velký otazník. Problémem je uzavírka takto frekventované silnice.

Můj jezdecky nejoblíbenější kopec na Zbraslavi se také pyšnil početnou a kvalitní konkurencí. Přes spoustu organizačních problému, který tento závod na páteřní pražské komunikaci provázejí se odjel zavčasu s kompletním programem bez vážnějších komplikací. Ovšem i zde je problém do budoucna, zejména s dispečinkem MHD, kterému se omezení nelíbí...

Společný závod s M ČR, a to na ultra rychlé trati v Prachaticích, která byla součástí Edda Cupu v počátcích se nyní né každému líbí, ale dle mého názoru do seriálu svou výjimečností patří, a to i díky snaze nového pořadatelského týmu. Dík patří všem reprezentantům Edda Cupu za vzornou prezentaci sportovní i lidské úrovně našeho seriálu.... Pro r. 2019 se zde určitě nepojede M ČR, pořadatelé nyní zvažují, zda pokračovat dál, a jakou formou???

Následovala Telnice, opět mizerná účast, k tomu obrovské páteční problémy s Policií / většinou udání občanů/ a tím pádem i vedením obce / bylo před volbami/ na nevhodném parkovišti závodních vozů znamenají, že pokud bude náhrada, zde nepojedeme. Osudný se nám stal i jeden z mála úseků během celého ročníku Edda Cupu, kdy jezdci jedou rychlou pasáží bez svodidel...

Pravým opakem byl druhý krušnohorský závod v Horním Jiřetíně. Parádní účast, vstřícnost obce a pana starosty, ideální depo a velmi náročná a relativně bezpečná trať, kde se líbilo snad úplně všem. Tento závod byl i atmosférou, dle mého názoru, tím nejlepším v sezóně 2018!

Bečov má atraktivní profil tratě, ale povrch byl již letos ve spodní části velmi špatný. Snad se do dalšího ročníku zadaří majitelům rekonstrukci dokončit. Podnik má jednoznačně nejlepší depo, a i účast, snad díky zařazení na konec ročníku, byla podstatně větší, než vloni. Velmi kvalitní účast udělala hodnotnou tečku za ročníkem 2018

Nezbývá než poděkovat všem účastníkům letošní sezóny, a také všem pořadatelům, kteří opět pozdvihli úroveň nejpočetnějšího vrchařského seriálu v ČR o kousek výše! Jirkovi Vrkoslavovi držíme palce, ať rekonvalescence probíhá co nejlépe a brzo se vrátí do normálního života. Věřím, že se všichni ve zdraví sejdeme 30.3.2019 v Mostě!

Na viděnou Eda Patera

jelinek 911 | 29.10.2018 08:54:29
Po dlouhé době jsem zase naskočil do "kopců". seriál byl z mého pohledu kopcaře z let 1976 - 1986 velmi povedený.V r 1976 jsem v Prachaticích začínal a Chtěl jsem se zúčastnit celého seriálu, leč umřel mi dlouholetý mitfára z rallye Štefan Pišta Szekely a to mi vzalo dočasně chut jezdit.Ale smutek mě pomalu opouští tak ahoj v r 2019
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007