aktualizováno | 18.05.2018 19:37:31 | edda | přečteno: 1940x
ZAV EDDA Cup, Jemníky – Bojetice, 28.-29. 4. 2018, komentář

   Druhý letošní závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup se uskutečnil na nové trati z Jemníků do Bojetic.  Trať v Jemníkách měl v hledáčku promotér seriálu Eda Patera již dlouho, v minulosti zde při republikovém mistrovství i startoval a jezdci z Mladé Boleslavi a okolí, zejména V. Cinkl a J. Vosmek při diskusi o nových tratích pro seriál vždy na Jemníky upozorňovali. Letos se podařilo najít společnou řeč s Lukášem Dufkem, místním organizátorem automobilových závodů a připravit tak kvalitní závod. Jezdce přivítala 2800 m dlouhá trať s kvalitním povrchem, depo se rozkládalo podél úzké silnice za cílem a ve firemním areálku v Bojeticích, díky ukázněnosti závodních týmů se však vše podařilo zorganizovat ke spokojenosti všech.

  Závod si hned při premiéře našlo dost diváků, což pořadatele těší, jezdci jsou také rádi za podporu fanoušků podle trati, bohužel množství diváků působí problémy na přilehlých polnostech, kde hospodáři očekávají úrodu, ale nakonec se i toto podařilo vyřešit.

 Díky bezprostřední blízkosti automobilového srdce republiky Mladé Boleslavi se mezi diváky objevilo i dost tváří spojených s automobilkou Škoda a jejím závodním týmem. Ladislav Křeček je pravidelným a pozorným návštěvníkem závodů EDDA Cup, přišel se podívat i další špičkový jezdec Svatopluk Kvaizar a samozřejmě se v depu musely sejít tři generace roduvěrných škodováků Cinklů.

 K závodům nastoupilo přes devadesát závodníků a závodnic, kteří po oba dny absolvovali dvě tréninkové a dvě závodní jízdy, podle časů v nich pak byli odměněni na závěr každého dne na slavnostním vyhlášení poháry od promotéra E. Patery a věcnými dary od spolupořadatele L. Dufka.

 Závody v Jemníkách proběhly na úrovni odpovídající standardům EDDA Cupu. Za víkend došlo jen ke dvěma zaznamenáníhodným kolizím, z nichž k jedné došlo večer v sobotu v depu, kdy se jeden závodní automobil stojící ze svahu a nedostatečně zabrzděn rozjel a než mohl jeho majitel nějak zasáhnout zastavil se o jiný závodní vůz, o Škodu 120 startující ve třídě historiků do 1600 cm3. Naštěstí se podařilo škody na Škodě do nedělního startu opravit tak, že její jezdec Tomáš Kubr mohl zopakovat svůj úspěch a opět se umístit na stupních vítězů. Žádný zásadní problém se o víkendu neobjevil, samozřejmě prostor ke zlepšování je vždycky, jezdcům se v Jemníkách a Bojeticích vesměs líbilo, takže je předpoklad, že trať v kalendáři EDDA Cupu zůstane i pro příští roky.

  N 1400

 V obsahově nejmenších produkčních autech o vítězství bojují dva týmy Scuderia Strašnice a Bobkolety. Oba týmy vsadily na techniku firmy Volkswagen, ve Scuderii mají Lupo a závodníci Bobkolet vsadili na Pola. V Jemníkách byl po oba dny nejrychlejší Petr Žežulka, těsně,  v sobotu o necelé dvě sekundy a v neděli ještě těsněji, o necelou sekundu, stíhán Jiřím Bobkem, který skončil dvakrát druhý. Třetí místo obsadil jeden z těch, který byl u úplných začátků EDDA Cupu, Ladislav Rosička, který se při srovnání se svým týmovým kolegou přesvědčil, že u tak malého auta se každé kilo navíc počítá. 

 N 1600

 Z produkčních šestnáctistovek se sice vytratili někteří špičkoví jezdci, nezávodí se už v desetinách, ale stále jsou to pěkné závody. Jaroslav Fikota jr. stále nemá v závodní kondici svůj speciál, tak bere za vděk tatínkovou produkční Hondou Civic a sklízí s ní jeden vavřín za druhým, v Jemníkách zvítězil po oba dny. Dvakrát druhý za ním skončil Jindřich Křístek také s Hondou Civic. I třetí auto na stupních vítězů v sobotu byla Honda Civic pilotovaná Janem Táborským. V neděli japonskou dominanci narušil  a na třetí stupínek se postavil Jindřich Horáček na Peugeotu 106.  Saxo Cup Značkový pohár Saxo Cup nabízí nejlevnější závodění za srovnatelných podmínek a tak se pohárové startovní pole hezky plní. V sobotu deset a v neděli osm jezdců a napínavé a vůbec ne pomalé závodění, vítěz poháru by ve třídě šestnáctistovek skončil na výborném druhém místě, jen ukazuje úroveň pohárového závodění. Že je Karel Rausa velmi rychlý se už ví, takže jeho dvojité vítězství zas tak nepřekvapilo. Za to asi překvapil Jakub Šimek, že dokázal na autě pronajatém od promotéra s K. Rausou držet krok, v sobotu mu na vítězství chyběly čtyři desetiny, v neděli necelých osm. V sobotu třetího Dana Tomka v neděli do závodu už nepustily technické problémy. O uvolněné místo si to rozdali otec a syn Kopelentovi, rychlejší a tedy šťastnější byl nakonec otec Ladislav.

  N 2000

 Dvoulitry přinesly vyrovnané závodění, byť do nedělní klasifikace zasáhl technický komisař seriálu trvající na dodržování technických předpisů. V sobotu zvítězil Jiří Figl jr. na Toyotě Celica, před Martinem Čábelou na Hondě Integra.  Srbský závodník Janko Selakovič rozšířil paletu zahraničních účastníků EDDA Cupu o další národnost a nevedl si vůbec špatně. Po sobotním třetím místě v neděli dokonce zvítězil, když porazil sobotního vítěze J. Figla jr. Třetí místo vybojoval po boji s nováčkem třídy Václavem Mazánkem Luboš Krátký na Hondě Civic.

  N +2000

 Co je platné, že oba piloti předvádějí špičkový sport, závodí v desetinách, když jinak třída obsazením skomírá. V sobotu nabídli oba protagonisté dechberoucí podívanou. V první jízdě zvítězil Martin Lev na Subaru Impreza, v druhé Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX a pouhých osm setin sekundy rozhodlo o vitězství Martina Leva. V neděli už bylo vítězství Martina Leva jasnější, přesto patří souboje těchto dvou závodníků k vrcholům EDDA Cupu a vlastně ani není moc divu, že se k nim do konkurence nikomu moc nechce.

  E 1400

 V sobotu velkého favorita a obhájce titulu ve třídě Tomáše Omelku na VW Polo pořádně prohnal rychlý Filip Winter na Škodě Felicia. Třináct setin rozdílu nakonec rozhodlo ve prospěch T. Omelky. I v neděli dýchal F. Winter T. Omelkovi za krk, ale dostat se přes něj nedokázal. Dvakrát třetí místo dokázal vybojovat Otakar Zenkl ml. na Škodě Pick-up.

  E 1600

 Výkladní skříňí EDDA Cupu jsou závodní šestnáctistovky. Souboje na špičky třídy nemohou nechat nikoho chladným. Jiří Vrkoslav na Citroenu C2 dvakrát zvítězil i přes kolizi v jedné jízdě, kdy v poslední zatáčce před cílem se dostal mimo trať, ale ani na chvíli neslevil, se štěstím proletěl fotobuňkou, těsně minul ukrytý pařez v pankejtu a teprve, když si byl jistý, že je za cílem, zastavil. Na čase v samotné jízdě se toto extempore moc nepodepsalo, za to přidělal práci sobě a svému týmu, aby stihli do další jízdy odstranit škody napáchané výletem do zeleně. Dvakrát druhý skončil po precizním výkonu Miroslav Černý na Škodě 130 L, kterému v sobotu vítězství uteklo o dvě desetiny sekundy. Třetí místo patřilo rodině Tichých a jejich Fordu Puma. V sobotu vybojoval bronz otec Zdeněk, v neděli byla řada na Dominikovi.

  E 2000

 Na své vlastně domácí trati v sobotu zvítězil ve vyrovnaném závodě Vratislav Cinkl na Škodě Octavia před Tomášem Neužilem s Fordem Focus, třetí skončil obhájce třídního titulu Michal Slováček s Hondou Civic. O tom, jak je špička ve dvoulitrech vyrovnaná, svědčí to, že ze sobotního pořadí nezůstal v neděli kámen na kameni. Do mistrovské formy se vrátil M. Slováček, zvítězil, druhý V. Cinkl ještě po první jízdě vedl, ale nakonec skončil druhý o necelou půl sekundu a ještě se musel bát třetího T. Neužila, který byl za ním těsně tři desetiny.

  E +2000

 Loňský vítěz třídy Tomáš Kučera sice v depu objevil, ale v cyklistickém, jen se na kole přijel na své bývalé soupeře podívat. Uviděl jasné vítězství Tomáše Koška na Mitsubishi Lancer EVO VI, který byl v sobotu i  v neděli absolutně nejrychlejší. Za favorizovaným T. Koškem se dvakrát na druhém místě umístil Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX. Jen v neděli startoval s novým Lancerem Michal Kužel a odvezl si pohár za třetí místo. 

  E 2WD +2000

 Víkend v Jemníkách si užil Karel Mařík s BMW, který dvakrát vyhrál třídu nejsilnějších dvoukolek. Za ním na Audi dvakrát skončil druhý Josef Klotz, který si dokázal poradit se smečkou Golfů, z nichž nejrychlejšího pilotoval dvakrát třetí Radek Kopecký.

  H 1150

 V nejmenších historikách se nic nezměnilo, nadále panuje Josef Čermák jr. na Autobianchi A112 Abarth si připsal další dva zářezy, za ním skončil dvakrát druhý Tomáš Vaňata na Austinu Mini. Závodnická legenda Josef Srnský s autentickým kupátkem Škodou 110 R Coupé obsadil v sobotu třetí místo, v neděli do závodu nenastoupil pro poruchu motoru.

  H 1300

 V čistě škodovácké třídě v sobotu zvítězil Luboš Krameš na Škodě 1000 MB, druhý byl na Škodě 120 německý závodník Antti Hoheisel a třetí místo obsadil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Ten se na neděli nejlépe vyspal, se soupeři si poradil a zvítězil. A. Hoheisel druhé místo obhájil a třetí místo tak zbylo na L. Krameše.

  H 1600

 Úřadující mistr třídy Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR/H mohl i v Jemníkách oslavit dvojité vítězství. Za ním dvakrát skončil jeho věčný stín Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Třetí místo, i přes již zmiňovanou smůlu v depu, vybojoval na Škodě 120 L Tomáš Kubr.

  H 2000

 Další z řady soubojů mezi Ivo Králem na VW Golf a Edou Paterou na VW Scirocco se odehrával i v Jemníkách. E. Patera byl v sobotu hendikepován bolavou pravačkou, prášky na bolest nezabíraly, až v sobotu večer si E. Patera naordinoval léčbu podle tajného receptu Jana Bechera a bylinky zabraly lépe než farmaka. V sobotu se navíc v týmu E. Patery řešily jízdní vlastnosti Scirocca. Sobotní závod se stal kořistí I. Krále, v neděli se E. Paterovi podařila odveta a zvítězil.

  H +2000

 Audi Quattro Sport S1 E2 dovezlo dvakrát k vítězství Jiřího Figla. Tradičně jen na sobotu jezdí na EDDA Cup Tomáš Píša s Opelem Ascona a vyzávodil si druhé místo. Třetí místo vybojoval Stanislav Tkáč na Lancii Delta HF. V neděli za vítězným J. Figlem skončil druhý jeho týmový kolega S. Tkáč, třetí místo vybojoval Stanislav Urbánek na BMW 325.

  H 2

 V nové třídě pro novější historické automobilu bez rozdílu objemu dvakrát zvítězil Petr Flosman na Škodě Favorit, v sobotu za ním skončil na dalším Favoritu Jiří Jelínek, Václav Roll strávil sobotu snahou zpojízdnit také Favorita, uspěl, v neděli už závodil a pohár za druhé místo patřil jemu.

 Volný pohár 

 Spoluorganizátor Lukáš Dufek vypsal při závodě Volný pohár pro vozy, které nemusely odpovídat technickým regulím EDDA Cupu. V něm v sobotu zvítězil Jaroslav Pešan jr. na snížené Škodě 110R, před Jaroslavem Pešanem na Škodě 100 s také sníženou karoserií.Třetí místo vybojoval Martin Chytráček na Fabii. Nedělní závod patřil Petru Nešněrovi na Favoritu, který zvítězil nad Lubomírem Martincem také na Favoritu.  Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007