aktualizováno | 03.04.2018 19:00:44 | edda | přečteno: 719x
RPR 2018 - radary, radary...
RPR 2018 - radary, radary...

  Někdo to stále, i přes každoroční vysvětlování, bere jako buzeraci, ale i letos bude mnoho radarových kontrol... Již téměř kultovní článek si není od věci připomenout. Zejména při  zpřísnění radarových penalizací.

    Níže je trochu radarové matematiky -

 

Radary na revivalu, aneb malá lekce matematiky.

Následující řádky nemusí číst ti, kteří měli zatím v revivalech v kolonce R samé nuly, ať už proto, že jim to nejede, nebo jsou jenom slušní řidiči.

I navzdory skupině „Radar / GPS/ v revivalu nechceme“ také o nadcházejícím revivalu si pořadatelé dovolí měřit případnou odchylku rychlosti zúčastněných vozidel od legálního limitu. Jeden nejmenovaný z nejrenomovanějších spolujezdců sice Edovi vyčetl, že radarovým měřením chce dělat ze staré gardy pohlavní orgány, ale, Oldo, není tomu tak. Je to spíš naopak, kdo z koho co případně dělá. Všichni samozřejmě podpisem stvrdí souhlas se zvláštním ustanovením podniku, kde je povinnost dodržovat pravidla silničního provozu zakotvena, na rozpravě odkývou, že jasně a pak si někdo řekne, mně je Patera a jeho odpovědnost pořadatele ukradená, nikdo mně nebude omezovat v rozletu. OK, svobodná volba, ale ne na revivalu! Na Edu Pateru se pak snesou hromy blesky, že někde jezdíme jako …

Součástí hodnocení revivalu je i jízda podle itineráře. Jízdní doba je stanovena tak, aby pokud navigátor neudělá chybu a řidič pojede podle předpisů, dojela posádka včas do následující časové kontroly. Pokud ovšem zabloudí, musí být zatížena trestnými body v míře odpovídající pochybení, aby bylo možno stanovit pořadí odpovídající kvalitě souhry posádek na trati. Smyslem revivalu rozhodně není systém jízdy„ jé zabloudili jsme, musíme to dohnat přes vesnice“, nebo „od startu závodíme, ať máme něco najeto“. Pořadatel nemůže mít na každé křižovatce hlídače, který by hned zaznamenával každou chybu a tak musí pořadatelé kontrolovat to, aby se nikdo nesnažil kompenzovat chybu na úkor předpisů.

Prostě chyba v navigaci jsou trestné body v ČK. To je fakt, s tím se nedá nic dělat. Jako jezdecká chyba na SS úseku taky stojí trestné body, nijak se najet nedá.

A teď ta trocha matematiky.

Posádka A: jede podle itineráře bez chyby, podle předpisů, čistá na radaru i kontrole průměru, čistá na radaru i kontrole průměru, ergo v ČK 0 TB

Posádka B: jede podle itineráře bez chyby, ale aby mohla stát v časovce před cedulí 5 minut, jede rychleji, projede stopku bez zastavení sekund a dostane 200 TB.

Početní úloha zní: Jestliže posádka B je schopna najet na posádku A v SS úseku průměrně 5 sekund, kolik by musel mít revival SS úseků, aby se v závěrečné klasifikaci umístila lépe?

Další příklad.

Posádka A: stejně jako minule bez chyb, podle předpisů, v ČK 0 TB

Posádka B: chyba při čtení itíku, nepřesný tripmaster, to je jedno, prostě bloudění , naštěstí jen 5 minut zpoždění, tj. 50 TB

Posádka C: stejná chyba jako B, ale snaha dohnat čas nehledě na předpisy. Hurá, povedlo se, stihnul se správný čas, 0 TB. Ale, ale, co se stalo, radar v obci nám naměřil 68 km/hod, ti … nám dali 130 TB!!!

Početní úloha zní stejně: Jestliže posádka C najede na SS úseku průměrně na posádku B 5 sekund, kolik by musel mít revival SS úseků, aby se v závěrečné klasifikaci dostala před posádku B?

Poslední příklad.

Posádka A: ta už je trapná, zase 0TB

Posádka B: beznadějně bloudí, ještě se něco muselo opravovat, posádka si musela odskočit, příjezd do časovky hodinu, možná hodinu a půl po čase, to bude určitě ranec trestných bodů! Ne, nebude, maximální počet TB v jedné ČK je 100!

Posádka C: nebloudí tolik, ale pořád závodí. Tak to máme 100 TB při kontrole průměru, 150 TB jeden radar, 130 TB druhý radar, v ČK 0TB(hurá!), dohromady 380 TB.

Tady už je i otázka zbytečná, prostě pro někoho může soutěžení v revivalu skončit ještě než dojede na start prvního SS úseku. A zbytečně!

P.S. to množné číslo v nadpisu není náhodou

 

Jarda Malík 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007