20.12.2017 16:12:53 | edda | přečteno: 12919x
Rozhovor Vlasty Resla s Lukášem Kubíčkem

Lukáš Kubíček: „Cíle byly naplněny!“

 

Lukáš Kubíček za sebou má v závodech do vrchu seriálu EDDA Cup první sezónu se svým vlastním lancerem. Turnovský pilot obsadil v nejsilnější třídě E+2000 druhou příčku a podtrhl tím úspěch týmu Svijany Racing, když nestačil pouze na svého týmového kolegu Tomáše Kučeru. „Svijanský double je určitě důvodem ke spokojenosti. Vždyť se tím vlastně naplnily cíle, vytyčené při mém příchodu do svijanského týmu před čtyřmi lety,“ začíná naše povídání optimisticky student mladoboleslavské Vysoké Školy Škoda Auto. Ten si však vybral i jednu nepříjemnou chvilku.

 

„Tempo, alespoň pokud budu mluvit o naší třídě, bylo letos brutální. Každým rokem se zrychluje. Oba Tomášové (Kučera a Košek, pozn. autora), jeli na absolutní hraně. Nějak jim stíhat vyžadovalo jet také pořádnou kládu. Mě se však během soboty v Benecku už od rána nedařilo chytit správné tempo. Bylo hodně nehod, harmonogram se natáhl a úvodní jízda začínala o bezmála čtyři hodiny později proti plánu. Navíc čerstvě po dešti byl mokrý povrch. Já to do ostrého vracáku, kde se brzdilo z velké rychlosti, přehnal. Byl jsem dlouhý na brzdy a celý lancer skončil ve vrchlabském lese. Moje chyba. Já byl naštěstí v pořádku – na rozdíl od auta. Hlavně jeho předek totiž utrpěl dost škod.“

 

Oprava následně zapříčinila, že jsi vynechal závěrečné dva podniky EDDA Cupu – Bečov a Starou Živohošť.

 

„Zpočátku auto nevypadalo až tak zle. Jeho odstrojení však odhalilo hodně rozbitých věcí. Manažer Radomír Pohludka z toho neměl vůbec dobré pocity. Sezónu bral jako testovací a takovouhle událost rozhodně nepředpokládal. Stíhat Bečov bylo nemožné. Živohošť jsme nestihli jen těsně. Tím, že už jsem měl konečné druhé místo ve třídě E+2000 jisté, nebyl důvod se štvát a raději jsme auto opravili pořádně. Tak, abychom s ním neměli moc práce přes zimu. Zrepasovali jsme transmise a vyměnili díly, které bychom stejně měnili. Auto bylo rozebrané tak, jak jsem ho dosud nikdy neviděl. To bylo zároveň dobrou zkušeností a možností poznat ho detailně. Mitsubishi je velmi dobře technicky zpracované a tak při opravě nenastal žádný větší problém. Místo Živohošti jsme následně absolvovali domácí Záskalí v rámci Krušnohorského poháru.“

 

Letos jste jeli první sezónu s vaším vlastním lancerem. Jaká pozitiva to přineslo?

 

„Auto bylo už naše a nahradili jsme jím svijanského „Bělouše“, kterého jsme měli pronajatého a střídali se o něj s Robertem Chrištofem. Našeho lancera se nám podařilo porychlit, nastavit přímo na mě a zužitkovat zkušenosti se čtyřkolkou z předchozích tří let.“

 

Které závody sezóny hodnotíš jako tvé nejvydařenější?

 

„Určitě Zbraslav. Vyhovuje mi svým rallyovým charakterem a podařilo se mi tam vyhrát všechny čtyři jízdy. Bonusem byl zajetý traťový rekord. Tím jsem zároveň mohl dát dárek Ďolíkovi (Roman Linhart, dlouholetý ředitel většiny závodů EDDA Cupu, pozn. autora). Ten se mnou totiž zbraslavskou trať dlouhé hodiny piloval a předal mi své znalosti o ní. Moje výhra na některém pražském závodě byla i jeho cílem. Na dalším podniku v Telnici se mi pak podařilo vyhrát sobotu o jedinou tisícinu před Tomášem Kučerou. V týmu tak těsné souboje přinášely mírnou rivalitu a napětí. Zároveň mi to však pomohlo i v boji s Tomášem Koškem.“

 

Jaké plány máš do nadcházející sezóny?

 

„EDDA Cup má za sebou deset sezón. A co mám informace, jeho organizátoři plánují další zpestření. Progres celého seriálu se mi líbí. Eda Patera se snaží naslouchat jezdcům a dělat vše pro jejich maximální spokojenost. O obrovském zájmu zde startovat svědčí, že na některých závodech musel jezdce odmítat. Na příští rok definitivně odsouhlasil pro všechny tratě slaměné balíky. To opět zvýší bezpečnost jezdců. Na sociální sítě mají být přenášeny online výsledky. Zaslechl jsem cosi i o Supervíkendu, kdy by se během čtyř dnů jely tři závody, a dokonce také nočním závodě. V neposlední řadě byla založena třída Produkčních vozů, která bude zcela v souladu s řády FIA. A právě do ní plánuji přestoupit.“

 

Z jakých důvodů?

 

„Dle mých informací oba Tomášové již neplánují absolvovat kompletní EDDA Cup. Třída E+2000 tím zřejmě dost utrpí. Závodit tam sám se sebou nemá smysl. Naopak Produkční vozy by měly nabídnout skvělé a početné startovní pole. A jelikož mé auto splňuje předpisy FIA pro skupinu N, těším se na konfrontaci s borci, jakými jsou třeba Martin Lev a Jirka Hák. Oba silně zbrojí, to mám potvrzené. Bude to pro mě novou motivací. Doufám jen, že souboje budou férové a nebudeme nic muset řešit u zeleného stolu.“

 

Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007