aktualizováno | 22.09.2017 12:36:55 | edda | přečteno: 12199x
Edda Cup 2018 - finální podoba řádů pro novou skupinu H2

   Níže je finalní podoba technických řádů pro novou skupinu H2. Poslední možná diskuze k této skupině bude na schůzce jezdců za týden ve Staré Živohošti.

   Nová skupina H2 bude mít číselnou řadu 900-950 a čísla, povinná reklama budou bledě modré. Mistr bude vyhlášen pouze v případě účasti na minimálně 50% závodů. Vyhlašení na jednotlivých závodech bude stejné, jako u pohárů. Při účasti pěti jezdců celé pódium, při menší pouze vítěz. Pokud na nějakém závodě se naplní vypsaná třída, tak bude pro tento závod vyhlášena samostatně.   

  Technické předpisy si můžete stáhnout ve složce řády!

 

 

 

TECHNICKÉ PŘEDPISY PRO HISTORICKÁ VOZIDLA - H2

Třída H2 je vypsána pro automobily jejiž sériová výroba byla zahájena mezi roky 1986 a 1989. Všechna vozidla startují společně v jedné kategorii, a podle skutečného objemu motoru bude připočítáván k času tzv."časový handicap". To znamená, že vozidla s objemem do 1300ccm dostanou skutečný čas, který by zajedou, a pro každou vyšší objemovou třídu je stanoven handicap, který se po každé jízdě k jejich času připočítá. H2-1600 +1s, H2-2000 +2s, H2+2000 +3s, H+3000 +4s. Toto platí pro ročník 2018, dále dle počtu účastníků. Více k hodnocení ve sportovních řádech.


4. Historické automobily pro třídu H2

Typ vozidla a model vozidla, jehož výroba / minimálně 500ks ročně/ začala nejdříve 1.1.1986, a nejpozději 31.12. 1989 ( toto musí soutěžící doložit), a není podstatné, zda, a kdy byl homologován ke sportovnímu použití. Je povolen pouze vůz, který je v sériovém provedení otypován minimálně jako čtyřsedadlový.Veškeré základní díly použité na vozidle (karoserie, blok a hlava motoru, obal převodovky, nápravy) musí pocházet z vozidla, které odpovídá výše uvedeným kritériím. Vozidlo musí celkově odpovídat typu uvedenému v technické kartě!



4.1 KAROSERIE

- Původní, danného typu, nezáleží na roku výroby konkrétního vozu, ale modelového roku 1986 - 1989!

- Nelze montovat žádné díly karoserie z novějších modifikací vozu /po roce 1989/.

- Blatníky musí být sériových tvaru, možno použít laminátové. Jiný materiál je zakázán!

- Všechny skla musí být sériová.

- Aerodynamické prvky a spoilery pouze takového vzhledu, který byl dodáván výrobcem, případně pro danný typ homologován. Nesmí mít ostré hrany a musím být dostatečně pevně uchyceny. Jejich materiál je libovolný.


- Skelet vozu sériový, nesmí se pozměňovat, upravovat ani odlehčovat. Může být vyztužen, nebo zesílen, je možné udělat technologické otvory, např. pro průchod potrubí, nádrž a pod., je povoleno odstranění nepotřebných držáků sedaček, pásů, palubní desky, čalounění a sloupku řízení. Protikorozní a odhlučňovací materiály mohou být odstraněny.

Skeletem se rozumí všechny k sobě svařené, a vzájemně nedemontovatelné části karoserie, s vyjímkou předních a zadních blatníků, případně zadních boků.

- světla a lampy a blikače musí být namontována původní. Původním se rozumí světla stejného vnějšího vzhledu, jako původní, držáky libovolné. U vozidel s vyklápěcími světlomety musí být navíc zachován i původní vrchní kryt, a možnost jejich vydlépění. FUNKCE – vepředu musí být funkční minimálně tlumená světla, vzadu minimálně koncová světla.

- dveře musí být původní, neodlehčené otvírací zvenčí i zevnitř, nepoužívané vnitřní mechanické díly možno odstranit včetně všech demontovatelných držáků. Stahování oken předních dveří musí být funkční.

- nárazníky- původního tvaru, mohou být laminátové. Jejich demontáž není povolena.

- demontáže různých krytů, plastových podběhů atd. povolena

- alespoň jeden stěrač před jezdcem musí být stále funkční, ostřikovač možno odstranit

- povinná dvě libovolná zpětná vnější zrcátka původního, nebo dobového vzhledu, materiál libovolný


4.2 INTERIÉR

- možno odstranit veškeré sedačky, plata, čalounění stropu, kufru, podlahy. Čalounění dveří a boků musí zůstat zachováno / možno použít libovolný materiál/, popř. upraveno pro montáž ochranné klece.

- povinná bezpečnostní klec!

- armatura přístrojové desky původní, může být upravena pro montáž klece.

- topení a jeho ovládání je možno odstranit

- v dosahu jezdce sedícího za volantem nesmí být žádné ostré hrany

- hasicí přístroj musí odpovídat specifikacím jako v ostatních skupinách

- bezpečnostní pasy minimálně pětibodové, řádně upevněné na zesílených úchytech. U vozidel s dobovou sedačkou bez otvoru pro středový pás, budou tolerovány i pásy čtyřbodové s centrálním rozepínáním, či originál dobové, za předpokladu, že nebudou poškozené.

- sedačka řidiče musí být sportovní, dostatečně pevně ukotvená k zesílené části skeletu.

Je zakázáno používat jakoukoli principem nedobovou elektroniku (sdružené programovatelné palubní přístroje, telemetrie, kontrola trakce, apod.).


4.3 PODVOZEK

- Původní typ a systém náprav (McPerson, vlečené rameno, tuhá náprava) musí být zachován, stejně tak jako původní typ pružin.

- tlumiče a uložení libovolné, uložení ramen libovolné, řízení libovolné, odstranění, nebo přidání posilovače řízení je možné.

- přední ramena je možno použít trubková, s uložením unibal, ale jejich počet, princip funkce a systém uložení musí být zachován

-zadní ramena sériová, úprava pro uložení unibal, případně pro montáž jiných tlumičů, či brzdičů povolena.

- Nápravnice původní, může být zesílena, nebo vyztužena, je povoleno pozměnit upevňovací body ramen pro montáž trubkových ramen a unibalů. Vždy však musí být původní nápravnice bez problémů rozpoznatelná.

- stabilizátory, jejich počet i jejich umístění libovolné

- těhlice sériové, je možno je upravit pro montáž uložení unibal, případě pro montáž jiného brzdiče

- náboje sériové


4.4 PNEU

- Pneu jsou libovolné, disky pokud možno dobového vzhledu, kola nesmí přesahovat obrys karoserie s tolerancí 1cm v horní polovině kola, průměr disku jako původní +- 1 palec, podložky povoleny.


4.5 MOTOR

- blok, hlava původní a na původním místě. Vše ostatní libovolné. Povolen libovolný přiznaný objem, za podmínky, že bude použit původní sériový blok. Vozidlo bude zařazeno do handicapové skupiny podle skutečného aktuálního objemu!

U vozidel s přeplňovanými motory bude skutečný zdvihový objem motoru násoben koeficientem 1,7.

- karburátor- libovolný typ a počet, turbo libovolné bez měnitelné geometrie lopatek.

- elektronické vstřikování musí zůstat původního systému (KE-Jetronic, vstřikování s elektricky ovládanými vstřikovači) a využívat původního svazku, jen původně použitých čidel a snímačů (typ snímačů je libovolný), a musí mít stejný počet vstřikovačů. Řídící jednotka je libovolná, stejně tak jako vstřikovače. Pokud je použita jiná jednotka, musí být pomocí redukce připojena na původní kabeláž. Není povoleno přidávat žádné další snímače a čidla. Řídící jednotka musí pracovat jen s původním principem snímámí otáček, systém není možno měnit, ani nahradit jiným.

- sací potrubí je pro karburátory libovolné, pro vstřikování sériové, které je možno lícovat, leštit. Škrtící klapka libovolná, s tím že bude namontována na neupraveném sání.

- není možné montovat přeplňování u vozidel, která s ním nebyla někdy homologována, či sériově vyráběna. Odstranění turba není povoleno.

- chladiče, jejich typ a držáky libovolné, ale umístěné na původním místě.

- zapalování libovolné dobové, pokud měl původní vůz rozdělovač, musí zůstat zachovaný a funkční.

-Je třeba zachovat sériové svody, zbytek výfukového potrubí je libovolný s předepsaným tlumičem hluku.

Tlumič hluku musí být namontován v zadní třetině délky výfukového potrubí, a musí splňovat minimálně tyto požadavky: průměr tlumiče musí být minimálně dvojnásobek průměru trubky, která jím prochází, a jeho délka musí být minimálně šestinásobek průměru trubky která jím prochází. Pokud bude mít tlumič oválný průřez, musí obvod jeho pláště být šestinásobkem průměru trubky která jím prochází. Vnitřní trubka musí mít minimálně 20 děr minimálního průměru 4mm na každých 50mm její délky, a prostor mezi touto trubkou a vnějším pláštěm musí být vyplněn vhodným tlumícím materiálem. Pokud je použit sériový tlumič hluku, musí být jeho minimální vnější rozměry, v souladu s tímto předpisem. Vyústění libovolné, avšak nesmí překročit více jak 5 cm obrys karoserie. Výfukové plyny smějí vycházet pouze na konci systém. Maximální hlučnost 103+ - 2db tolerance měření. Na jeden závod v sezóně platí výjimka na tlumič výfuku.




 

4.6 PŘEVODOVKA

- Obal převodovky sériový, původní počet převodových stupňů, vše ostatní uvnitř převodovky libovolné

- je zakázána úprava na pohon 4x4 a naopak, jakož i změna poháněné nápravy.

- systém řazení (táhla, lana) je nutné zachovat, sekvenční řazení je povoleno jen u vozidel s ním v té době homologovaných

-diferenciál libovolný


4.7 BRZDY

Libovolného provedení, dvouokruhové na všechna 4 kola, brzdiče maximálně se čtyřmi pístky.

Brzdové potrubí, brzdové válce, posilovače, či regulátory tlaku jsou libovolné, kotouče musí být z kovového materiálu.


4.8 OSTATNÍ

- nádrže – libovolné, ale dostatečně pevné, a bezpečně připevněné, pod nádrží musí být otvory pro odtok uniklého paliva. Nádrže, a další komponenty palivové soustavy mohou být umístěné na bezpečném místě uvnitř vozu, ale od prostoru pro jezdce musí být odděleny přepážkou, nebo dodatečným obalem, tak aby v případě úniku nemohlo palivo ohrozit jezdce

- akumulátor- libovolný, umístění libovolné, upevněný tak, aby odolal přetížení 25g, pokud je v interiéru, tak musí být zakrytován.

- sedačky sportovní


4.9 VÁHY Minimální

H - 1300 - 700 kg,

H - 1600 - 800 kg

H - 2000 - 900 kg

H +2000 - 1000 kg

H +3000 - 1200kg


- OFICIÁLNÍ DOBOVÁ HOMOLOGACE FIA pro skupinu „A“ JE NADŘAZENA TĚMTO ŘÁDŮM, A VOZIDLA BUDOU POSUZOVÁNA PODLE NÍ!

Lze vycházet pouze z homologací vydaných nejpozději pro sezónu 1989.



 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007