aktualizováno | 03.08.2017 22:53:41 | edda | přečteno: 320x
Svijany Prix Radotín, komentář, třídy

  N 1400

 Nejmenší produkční vozy byly s devíti startujícími, i když jeden vůz skončil již v tréninku, pěkně obsazenou třídou s napínavým a také překvapivým vyústěním boje o stupně vítězů. Jen sekundový rozdíl byl po první závodní jízdě mezi Václavem Mazánkem na Suzuki Swift a Jiřím Bobkem na VW Polo na špici a jen další sekundu ztrácel Lukáš Cvejn na dalším Swiftu. Druhá jízda na mokru přinesla překvapení, jednak rozdíl, s jakým dokázal ujet konkurenci V. Mazánek, který tak před J. Bobkem zvítězil, ale hlavně nadchl výkon legendy EDDA Cupu Antonína Širokého, v rukách kterého letitá Škoda favorit na mokré trati zapomněla na výkonový handicap a Tonda dokázal smazat tří sekundovou ztrátu na třetí místo a ještě jej o tři desetiny vybojovat před L. Cvejnem.

  N 1600

 Jen tři vozy vydržely až do finiše v šestnáctistovkách. Bez velkých dramat zaslouženě zvítězil Lukáš Krotil na Citroenu Saxo před Jindřichem Křístkem na Hondě Civic, třetí skončila rallywoman Bára Holická, které dělal radost hlavně viditelný pokrok ve sžívání se s vozem s každou jízdou.

  Saxo Cup

 Mezi šesti pohárovkami byl přesvědčivě nejrychlejší talentovaný Dan Tomek, který si na těžké trati překvapivě lehce poradil se zkušeným Ladislavem Kopelentem a jeho Peugeotem 106. I v boji o třetí místo byla úspěšnější rodina Tomkova, když Martin Tomek porazil Martina Kopelenta. Tradičně si v Radotíně v cupu také zazávodil Roman Skamene.

  N 2000

 Produkční dvoulitry se v Radotíně staly kořistí bývalého pravidelného účastníka EDDA Cupu Radima Klokočky, který si nyní jen vyzobává rozinky z kalendáře EDDA Cupu. Druhé místo získal Jaroslav Vaňátko na Acuře RSX, který po první jízdě dokonce vedl, ale ve druhé se ještě musel obávat tradičně finišujícího Martina Čábely s Cliem, kterému ale ani markantní zlepšení nepomohlo opustit bronzovou pozici na stupních vítězů. Závodnická legenda Tomáš Hank s Acurou nakonec v boji o čtvrté místo podlehl německému jezdci Dietmaru Waltzovi s Cliem.

  N +2000

 Z vyrovnaného desetinového souboje tradičních rivalů třídy nejsilnějších produkčních aut v první závodní jízdě udělal jasnou záležitost výkonem na hraně v druhé jízdě Martin Lev na Subaru Impreza STI a zaslouženě zvítězil. Druhé místo pak připadlo závodnické legendě Jiřímu Hákovi na Mitsubishi Lancer EVO IX. Ze souboje pilotů starších Imprez o třetí místo vyšel vítězně František Hubr před Vladimírem Peškem.

  E 1400

 Souboj o vítězství Tomášů Nováka na Pick-upu kawasaki a Omelky na VW Polo patřil opět k ozdobám závodu. Desetinu k desetině shromažďoval T. Novák a odsoudil tak T. Omelku k čekání na soupeřovu chybu. Ta nepřišla a úřadující mistr třídy zvítězil. Třetí místo získal David Burda na Pick-upu, který byl nakonec tím šťastnějším v přetahované o bronz s Patrikem Míškem.

  E 1600

 Tak Miroslavu Černému na Škodě 130 L se podařilo po urputném boji Jiřího Vrkoslava na Citroenu C2 porazit a světe, div se, stejně nevyhrál a skončil druhý. Mistrem na radotínské trati je totiž Dominik Tichý, který obhajobou loňského vítězství ukázal, že mu to s Fordem Puma na této trati jde, v první jízdě dokonce zajel absolutně druhý nejrychlejší čas! První tři vozy v této třídě se vešly do jedné sekundy. Famózním výkonem se v tréninku prezentoval druhý pilot Pumy Zdeněk Tichý, ale jeho medailové ambice jako už poněkolikáté v této sezóně spláchla dablérská kletba.

    E 2000

  Na předcházejícím závodě v Liberci skončily dva vozy této třídy s poruchou karosérie, v Radotíně se objevily oba opravené, zvlášť si užil s opravou svého Focuse Tomáš Neužil, ale námaha se vyplatila, oba vozy skončily na stupních vítězů, holt chybami se člověk učí. Vítězství si celkem jasně vybojoval Michal Slováček na Hondě CTR s bezpečným náskokem na druhého T. Neužila na Fordu Focus. Třetí místo patřilo nejrychlejšímu dieselu závodu, Seatu Ibiza, který pilotoval Jaroslav Kubata.

  E +2000

 V nejsilnějších závodních speciálech si nejlépe vedl Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI, jenž si už v první závodní jízdě vybudoval náskok, který si udržel až do výstupu na nejvyšší stupeň vítězů. Druhý skončil Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX, před týmovým kolegou Tomášem Kučerou také s Lancerem EVO IX, kterého nezastihl radotínský závod v nejlepší formě a recept na lepší časy nenašel.

  E 2WD

 Třída závodních speciálů s jednou poháněnou nápravou se stala kořistí exreprezentanta Vladimíra Lišky na BMW M3. Bavorské automobily pilotovali i další umístění na stupních vítězů. Druhé místo získal Karel Mařík. Ondřej Kaše se ve druhé jízdě musel moc snažit, aby odčinil penalizaci za zbouraný retardér v první jízdě, což se mu nakonec podařilo, skončil třetí šest desetin před Josefem Klotzem. Viktor Doležal představil novinku v této třídě, BMW, které by mělo být její ozdobou, byť v Radotíně jí bylo vinou syrovosti nového stroje spíše jen statickou.

  H 1150

 Na start se v této třídě postavilo pět závodníků. S Autobianchi A 112 Abarth, vozem objemově nejmenší třídy historiků, zajel s neuvěřitelným nasazením Josef Čermák jr. absolutně nejrychlejší čas kategorie historických závodních automobilů a musel svou třídu vyhrát. Druhý skončil Tomáš Vaňata s Austinem Mini. Další Mini přivezl svého pilota Tomáše Seiberta, nováčka v EDDA Cupu, na třetí místo. Legenda na legendě, Josef Srnský na Škodě 110 R skončil na čtvrtém místě.

  H 1300

 Řeporyjský Pavel Jiras na Škodě 130 RS na trati, kterou má za humny vyhrál před Lubošem Kramešem na Škodě 1000 MB. Třetí skončil Josef Čermák na Škodě 110 R, tentokrát jediný zástupce týmu Pegas Autosport. Nováček Robert Brož se Škodou 130 RS se představil v dobrém světle, při pravidelných startech by mohl patřit ke špičce třídy. Škoda, že zajímavý a raritní MG Midget Michala Kuhna vinou technických problémů nebylo na trati víc vidět.

    H 1600

 Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR/H si už v první jízdě vytvořil velký náskok a druhou jízdou své vítězství jen potvrdil. Druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I V Radotíně třetím místem vybojoval své první podiové vítězství v EDDA Cupu Martin Homola na VW Polo. 

 H 2000

 Další strhující souboj se odehrál mezi špičkovou dvojicí této třídy. Ivo Král na VW Golf v první jízdě sice získal na Edu Pateru se Sciroccem sekundu náskoku, ale ve druhé jízdě přišla chvíle E. Patery, kterému konečně Volkswagen začíná fungovat a přestává vytvářet nejrůznější zádrhele. Po bezchybné jízdě E. Patera smazal ztrátu z první jízdy a navrch ještě ubral šest desetin sekundy, což mu zajistilo vítězství na domácí trati. I. Král skončil druhý. O třetí místo bojovali Ladislav Steiner na BMW s Janem Švábkem na VW Golf. Úspěšnější byl nakonec a třetí místo vybojoval L. Steiner. 

  H +2000

 Jednou ranou už v prvním tréninku přišla třída hned o dva přední jezdce. Trať nejlépe sedla vítězi Josefu Panožkovi a jeho Porsche 911 SC RS, na kterého byli všichni soupeři krátcí. Jiří Figl s Lancií Delta skončil druhý před Tomášem Píšou na Opelu Ascona.

 Jarda Malík

 
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007