aktualizováno | 27.03.2017 13:58:50 | edda | přečteno: 12201x
ZAV Most - komentář

ZAV EDDA Cup, Autodrom Most, 25.3.2017, komentář

Na mosteckém autodromu zahájil již svou desátou sezónu nezávislý seriál závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Tradičního otevíracího dvojzávodu se zúčastnilo přes 130 závodníků a závodnic. Závodní týmy se do parkoviště závodních strojů na autodromu začaly sjíždět již v pátek, kdy bylo na okruhu volné ježdění a pro EDDA Cup technické i administrativní přejímky. Ty jsou vždy před prvním závodem sezóny náročnější, protože technický komisař seriálu musí prohlédnout všechna auta a administrativní přejímka je spojena s vystavováním a obnovováním licencí. Organizační tým a disciplinovaní jezdci však vše zvládli a přejímky skončily v plánovaný čas. Pár dopředu omluvených závodníků stihlo přejímky ještě v sobotu ráno před rozpravou a papírově bylo pro závod vše nachystané.

Sobotní závodní program zahájila ranní rozprava, kde se všichni dozvěděli program na celý den. Vzhledem k uspořádání autodromu je systém závodění trošku odlišný od průběhu závodu na přírodním kopci, většina účastníků EDDA Cupu, jsou však zkušení matadoři a organizace jim problémy nedělá, jen nováčkové jsou většinou mírně zděšeni, protože jim připadá, že ničemu nerozumí, protože zvyky, které mají buď z klasických kopců, nebo okruhů, tady neplatí. Ovšem během první tréninkové jízdy, nejpozději v druhém tréninku pochopí, že systém je vlastně jednoduchý a logický a díky startům podle skupin, tříd a startovních čísel každý může odhadnout, kdy má najet na start. Autodrom tak umožňuje nepřetržité závodění, kdy na sebe plynule navazují tréninkové a závodní jízdy, takže je možné v jednom dni stihnout i při vysokém počtu jezdců odjet dva závody. Tento průběh ale klade velké nároky, vedle organizátorů a jezdců a jejich týmů i na časoměřiče, kteří nemají svozové přestávky a všechny problémy musí řešit v ohni, když jim co dvacet sekund startuje jedno auto za druhým a to celý den. Vynucené přestávky, většinou vinou stávkující techniky k závodům nevyhnutelně patří, naštěstí jich v Mostě nebylo tolik, takže naplánovaný závodní program byl splněn ještě s časovou rezervou.

Ve stotřicetičlenném startovním poli vedle osvědčených hvězd EDDA Cupu se objevili i velmi zajímaví hosté. Slovenský reprezentant Peter Jureňa si zvykl svou závodní sezónu začínat v EDDA Cupu, pak si objede Evropu a skončí zase na EDDA Cupu na Živohošti. I čeští reprezentanti, rodina Jermanových – Sajlerových posílená o Tomáše Vavřince si přijela vyzkoušet formu před výjezdem za evropskou konkurencí a až na T. Vavřince, kterému se nelíbil chod motoru a nechtěl riskovat případnou větší škodu, si všichni odvezli z Mostu pohár, M. Jerman dokonce dva, takže ani zas tak moc nevadilo, že první vyhlašování z fyziologických důvodů nestihl. Neobvykle úspěšní byli tentokrát i závodníci z Německa. Rico Meusel představil hezkou Škodu 130 RS, s kterou si odvezl dva poháry, překvapil Dietmar Waltz, který v nabité třídě produkčních dvoulitrů jeden závod vyhrál, což se poprvé v EDDA Cupu povedlo i přešťastnému Antti Hoheiselovi v „národní“ třídě historických třináctistovek. Jinak hned od začátku sezóny úřadující mistři většinou potvrdili, že se svého postavení jen tak lehce nevzdají. Dvojitá vítězství Tomáše Kučery v nejsilnějších závodních speciálech, v speciálních a historických šestnáctistovkách Miroslava Černého a Josefa Srnského jr. jsou toho důkazem. Výkony ostatních jsou zase příslibem, že jubilejní desátá sezóna bude naplněna hodnotným sportem a napínavá až do konce.

 

Jarda Malík

hodnocení tříd bude následovat v brzku:-)

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007