aktualizováno | 26.07.2016 10:22:37 | dawe | přečteno: 11836x
ZAV Vrchlabí - komentář I.část

ZAV EDDA Cup, Vrchlabí - Benecko, 23. a 24. července 2016, komentář


V Krkonoších na známé trati z Vrchlabí na Benecko se uskutečnil další úspěšný podnik nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. K závodu nastoupilo celkem 96 jezdců, kteří se k převzetí do závodu do Vrchlabí sjeli už v pátek. Depo se začalo rychle plnit, jezdce přivítalo horko a dusno, které dávalo tušit srážkovou aktivitu. Večer opravdu přišel silný déšť, který sice přinesl hodně vody, ale vyčistil vzduch.

Depo se v sobotu probudilo do jasného rána a bylo celkem zřejmé že se bude závodit na suché trati. Trénink sice začal podle harmonogramu, ale hned ze začátku způsobilo zdržení několik autobusů, daleko větší komplikací a další ránou plynulému běhu byla roztržená převodovka Kacálkova BMW, z které vytekla kompletní olejová náplń a namazala 150 metrů ideální stopy. Kvanta sorbentu, košťata a hlavně svaly traťových pořadatelů si i s takovou nadílkou poradily, nebylo to ovšem naposledy, kdy traťáci prokázali velké nasazení a pečlivost a i díky jejich příkladnému přístupu závody proběhly regulérně a po sportovní i bezpečnostní stránce na vysoké úrovni. Další olej se na vozovku dostal již v závodní jízdě po destrukci motoru v „eleře“ J. Srnského jr. To, že ještě traťáci úspěšně uhasili „embéčko“ L. Krameše, už ve světle předcházejích událostí, byla vlastně maličkost.

I přes to, že první závodní jízda odstartovala až ve dvě hodiny, díky disciplinovanosti jezdců se podařilo dokončit kompletní závodní program.

Po zkušenostech ze soboty pořadatelé neponechali nic náhodě a vypsali start do prvního tréninku již před půl devátou. Jak se řeklo, tak se udělalo, traťáci nastoupili, závodníci vzorně seřazeni počkali na pokyn ředitele závodu R. Linharta a trénink začal. I když nad ránem asi hodinu pršelo, v době tréninku už ne, ale trať byla mokrá, přesto běžel trénink jako dobře namazaný stroj. Až do té doby, kdy projel pravidelný eko-cyklo bus, sice bez jediného kola na přívěsu, ale za to asi se dvěma pasažéry. Po tom co projel, začali zděšení traťáci zjišťovat, že na mokré vozovce se po celé délce rozpíjí nafta, kterou autobus rozléval celou cestu. Nastalo dlouhé martyrium, do kterého se zapojili i přítomní hasiči s cisternou, z které proudem umývali silnici. Uvést vozovku do stavu neohrožujícího bezpečnost závodníků trvalo dlouho, ale s nezměrným úsilím všech kolem trati se to podařilo a trénink již všichni absolvovali bez problémů. Samotný závod pak ještě zdramatizovaly další dešťové přeháňky. Naštěstí se nenaplnily obavy vyplývající z minulých ročníků, během obou závodních dnů nedošlo k žádné havárii, která by znamenala vážné poškození vozu, technická pomoc vyjížděla jen k k vozům s mechanickými problémy a paní doktorka ze záchranky byla bez práce úplně.

Závody navštívilo nebývalé množství diváků, i s tím si dokázali traťoví pořadatelé pod dohledem ředitele závodu vyrovnat a tak všichni odcházeli ze závodů spokojeni, bylo se na co dívat. Napínavé byly závody ve všech vypsaných třídách, ale přece jen největší pozornost asi poutal souboj ve třídě nejsilnějších závodních speciálů mezi T. Kučerou a T. Koškem a věčný duel v historických dvoulitrech mezi I. Králem a E. Paterou. Škoda, že nemohl ze zdravotních důvodů závodit legendární T. Hank, ale i přes zdravotní komplikace měl lví podíl na přípravě a organizaci závodu. Další legenda J. Srnský si start ujít nenechal a po čase se opět postavil na start se svou Škodou 110 R coupé. Zajímavostí byl i start dvou hokejových internacionálů S. Hajdůška, který už s maratónskou Tatrou 603 v EDDA Cupu startoval, vrchlabský závod byl premiérou v EDDA Cupu pro F. Kubu, který závodil v nejsilnější třídě se Subaru Impreza.

Výsledky a fotogalerie ze závodu jsou na stránkách www.edda.cz/mscrdovrchu. Hodnocení závodění v jednotlivých třídách bude následovat:-)


Jarda Malík


Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007