aktualizováno | 21.07.2015 17:41:01 | edda | přečteno: 8968x
Tisková zpráva - Nutrend Racing
 

Pekelné Rieti ukázalo týmu Nutrend Racing svoji náročnost

 FIA International Hill Climb Cup 2015 zavítal svým sedmým závodem do italského Rieti. Slavná trať Rieti – Terminillo nedaleko Říma patřila dlouhá léta do kalendáře mistrovství Evropy, kde vždy platila za jednu z nejnáročnějších. Vysoké rychlostní průměry, těžká orientace na trati či jeden z nejdelších závodů Evropy – taková je charakteristika italské vrchařské ikony. Při takovém podniku nemohl na startu chybět český národní tým zastoupený Nutrend Racing ve složení Václav Janík a Jiří Svoboda. Oba tak doplnili svými jmény početnou listinu závodních jezdců, kde nechyběl nikdo ze špičky FIA evropského poháru ani italského šampionátu.

 Václava Janíka i Jiřího Svobodu trápily již během seznamovacích jízd teploty nad 40°C, které sice dokázala s přehledem eliminovat klimatizace tréninkového BMW od CarTec Olomouc, ovšem pro závodní jízdy si taková teplota vyžadovala vysoké nároky na závodní techniku a její chlazení. Na jezdce čekaly v průběhu italského víkendu dva tréninky a závod tradičně rozhodovala jedna závodní jízda s ohledem na délku závodní tratě, která byla sice v letošním roce zkrácena na 13,5 kilometru, nicméně i tak je druhým nejdelším závodem do vrchu v kalendáři FIA. Obě Normy reprezentující Nutrend Racing stejně jako jejich piloti se s odhodláním postavili sobotním tréninkům, které ovšem ukázaly náročnost dlouhé tratě. Jiří Svoboda se postavil na start poprvé od nehody ve slovinském Gorjanci s čerstvě opravenou Normou, ale ani tentokrát mu nebylo přáno. Na trati ho zastavil technický problém se zavěšením, který se navíc nepodařilo odstranit ani pro druhý sobotní výstup. Jeho vůz byl 100% až pro nedělní závod, ovšem absence tréninků ho předem vylučovala z bojů o přední příčky: „Už v prvním tréninku se mi uvolnilo zavěšení jednoho kola a pro sobotní program to znamenalo konec. Mechanici udělali maximum proto, abych alespoň v neděli mohl vyjet na kopec Terminillo a vyzkoušet vůz, zda-li bude s ohledem na další závod v Lo Spino v pořádku. Za takových podmínek bylo nemyslitelné závodit, ale nakonec jsem alespoň získal jeden bod do hodnocení šampionátu…“.

Technika pozlobila i jeho týmového kolegu. Norma Václava Janíka prodělala při své premiéře v Rieti doslova křest ohněm. Vysoké teploty se postaraly o problémy s chlazením, o roztavení alternátoru a svůj příběh by mohly vyprávět přehřáté brzdy či pneumatiky. Složité podmínky brzdily průběžně vedoucího muže kategorie 2 evropského poháru už v úvodu: „Během soboty jsme museli řešit mnoho technických potíží a to nás brzdilo. Rieti je nesmírně obtížná trať, která si vyžaduje maximální soustředění, a to tentokrát rušily zmíněné potíže.“ Mechanici během sobotního večera udělali celou řadu úprav, pro zlepšení situace s ohledem na nedělní závod. Jediná závodní jízda pak rozhodla o výsledku Václava Janíka v Rieti – Terminillo 2015: „V Rieti jsem již startoval několikrát, tato trať je vždy obrovskou výzvou. Letos jsem si hlavně přál závod zdárně dokončit a nepřipravit si zbytečně potíže před dalším závodem, který následuje hned následující víkend v Lo Spino. V Rieti je možné jet velmi rychle, protože je zde velké množství rychlých úseků, které na jiných tratích najdeme maximálně v počtu jeden až dva, tady je jich možná i deset, kde je možné auto poslat takzvaně na srdce. Já se s Normou stále učím, vyžaduje odlišný styl než monopost Lola a právě zde se to hodně projevilo. Nemám zatím potřebnou důvěru v aerodynamický přítlak a to na tak rychlé trati stojí oproti soupeřům velmi mnoho času. Stále jsem se během víkendu zlepšoval v řádech sekund, což ukazuje, že jdeme správnou cestou. Optimální jízdu jsem v Rieti sice nepředvedl, ale jsem spokojený s umístěním a hlavně se ziskem mnoha zkušeností v tak horkém počasí, což se v budoucnu bude hodit. “ Václav Janík se s letošním ročníkem slavného závodu rozloučil pátým nejrychlejším časem ve skupině dvoumístných sportovních prototypů s označením E2-SC a pro Nutrend Racing zajistil další bodový příděl do šampionátu. Své bodové konto evropského poháru bude mít navíc šanci rozšířit už tento týden, kdy se opět jede v Itálii, tentokrát o něco málo severněji v Lo Spino, kde na Nutrend Racing opět budou čekat přední evropští i italští vrchaři. Na šestikilometrovém Lo Spino bude za český tým startovat Václav Janík, Jiří Svoboda a opět bude možnost sledovat výkony mladého Petra Trnky.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007