aktualizováno | 17.10.2014 13:06:10 | edda | přečteno: 8812x
Představujeme " nováčky" na našich revivalech.

Nováčci“ na revivalu.


  I na letošním Rallye Berounka Revivalu přivítáme mezi účastníky premiérově několik legend motoristického sportu, kteří tak rozšíří plejádu velkých jmen motoristické historie scházejících se na revivalech, aby si připomněli svá závodnická léta a potkali staré kamarády.

Přinášíme abecedně seřazené vizitky nováčků, doufáme, že se jim na revivalu bude líbit a budou se mezi nás vracet.


Jiří Červa

  Narodil se v roce 1943. Bohatou motoristickou kariéru začínal samozřejmě na Pionýru, přes motocyklové soutěže, motokáry se poprvé do soutěžního auta posadil v r. 1967, kdy v „embéčku“ navigoval Jaroslava Kováře. V roce 69 se už ale posadil sám za volant, opět embéčka, které si sám připravil. Po první sezóně, kdy obsadil celkově páté místo ve třídě, mimochodem i se startem v Rallye Berounka, v té další vybojoval mistrovský titul, po ní změnil typ auta i třídu a se Škodou 110 se stal mistrem i v nabité třídě A2 1150. Pak J. Červu zlákala tehdy nová atraktivní a bouřlivě se rozvíjející disciplína autokros. Na vlastnoručně postavené bugyně ze zkráceného a o střechu připraveného embéčka vyhrál první mistrovský autokrosový závod na Radouči. V autokrosu získal také mistrovský titul. Z prachu a bláta zamířil pak zamířil na okruhy a začala asi nejslavnější část jehom kariéry. Za volantem formule Škoda a Easter získal samozřejmě opět tituly mistra republiky a v r. 1976 zvítězil i v Poháru míru a přátelství. Svou bohatou závodní kariéru ukončil v r. 1985. Na revivalu utvoří Jiří Červa posádku s Jiřím Moskalem, V BMW se startovním číslem 12 tak budou sedět dva vítězové Poháru míru a přátelství!

Jaromír Dušek

  Jihočeský závodník začínal svou kariéru na Škodě 110 R coupé v r. 1978, se spolujezdcem J. Bártíkem postoupili až do mistrovství ČSSR. V r. 1983 změnil typ vozu i třídu a začal závodit ve třídě Škoda 120 LS. Tato třída díky povoleným úzkým pneumatikám nabízela velmi atraktivní podívanou v zatáčkách, kterou nabízela tehdejší špička např. V. Pech sen. E. Triner, S. Chovanec, M. Tuček. Do této špičky patřil i J. Dušek a v r. 1988 se stal mistrem ČSSR v této třídě. Úspěšně si vedl i v následných startech se Škodou Favorit ve třídě N 1300, kde pak ještě pokračoval vítězně s Jindřichem Kuncem na Suzuki Swift. Svou závodnickou kariéru, s výjimkou startu v r. 2012 s Civicem na domácím Krumlově, ukončil v r. 1996.


  Jaroslav Ginsl

Velmi zkušený spolujezdec, i když v r. 1973 začínal za volantem Velkou část kariéry strávil vedle Ladislava Křečka, při jeho cestě od Škody 110 L/A2 do slavné stotřicítky. Úspěšná léta strávil i vedle dalšího účastníka revivalu Pavla Šofra. Svou bohatou aktivní kariéru ukončil v r. 1983, ale svět rally sleduje neustále, radou pomáhá současným mladým závodníkům, ne nadarmo si svým přehledem a fundovaností vysloužil čestný titul „pan profesor“.


  Ivan Rejmon

Čerstvý sedmdesátník I. Rejmon dostal k životnímu jubileu od rodiny jako překvapení Trabanta v dobových válečných barvách a přihlášku na Rallye Berounka Revival. Na původní Berounce samozřejmě jako dlouholetý člen AMK Bílá Labuť několikrát startoval. I. Rejmon závodil i ve Wartburgu a se Škodou, ale do historie motoristického sportu se společně s bratry Janem a Pavlem zapsali závoděním na Trabantech. Asi k největším úspěchům I. Rejmona patří vítězství ve třídě na Krumlově v r. 76. V r. 1978 svou kariéru ukončil. Přejeme I. Rejmonovi, aby si se spolujezdcem Jirkou Polákem svůj narozeninový dárek pořádně užil!

 

 

   Text . Jaroslav Malík

   Foto.Jan Splídek a Jiří Omelka 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007