aktualizováno | 15.10.2014 17:38:52 | edda | přečteno: 8690x
Hodnocení tříd - ZAV Stará Živohošť
 

Živohošť, třídy

 

N 1400

Smůla potkala rodinnou dvojici otce a syna Sukových, když v sobotu jejich Suzuce kleknul motor. Po havárii rozvodného mechanismu to ze 16 ventilů nepřežil ani jediný. Mladší Vlasta vyrazil spěšně k domovu pro náhradní díly a po návratu začala u Sukových noční směna, jejímž výsledkem byl uzdravený Swift nachystaný na nedělní závod. V tom sobotním se do cíle dostali jen dva závodníci. Z nich byl rychlejší Jiří Bobek na Škodě Felicia před Martinem Bendlem na citroenu Saxo. V neděli už Sukovo Kluci úřadovali, jak je u nich zvykem. Zvítězil Vlastimil Suk jr. před otcem Vlastimilem Sukem. Třetí místo zbylo na sobotního vítěze J. Bobka.

N 1600

Třída produkčních šestnáctistovek se stala díky konkurenci, která se v ní schází, ozdobou Edda cupu. Vyhrát může klidně kdokoliv ze šesti nejlepších, před závodem na Živohošti byla ještě otevřená situace v boji o mistrovský titul a to byly předpoklady kvalitního závodění, které se naplnily měrou vrchovatou. V sobotním závodě první závodní jízdu vyhrál Tomáš Omelka na Peugeotu 106, v druhé závodní jízdě ještě zrychlil, ale na celkové vítězství to nestačilo. Z třetího místa tvrdě zaútočil Petr Crhák na Citroenu Saxo, zvítězil a nechal za sebou o dvě a půl desetiny druhého Jaroslava Fikotu jr. závodícího s Hondou Civic a na T. Omelku zbylo třetí místo. Těsně pod stupni skončil Antonín Široký na Peugeotu 106. I v neděli zůstal P. Crhák na vítězné vlně, v první závodní jízdě se sice blýskl J. Fikota jr., ale druhá jízda se mu vůbec nepovedla a jen díky velkému náskoku se mu podařilo udržet druhé místo. Třetí skončil stejně jako v sobotu T. Omelka. Bramborová medaile v neděli patřila Lukáši Krotilovi. Promotérem závodů vypisovaný značkový Saxo cup se stal kořistí Milana Krůčka.

N 2000

Jenom podívat se na své soupeře se přijel letošní několikanásobný vítěz Tomáš Hank, který nechal svou Hondu doma. Ale ani tak japonská značka nepřišla o vítězství v této třídě díky Petru Tvarohovi, který s Hondou Acura týmu Gekon zvítězil v sobotu i v neděli. I na dalších stupních vítězů bylo po oba dny shodné pořadí. Druhý také dvakrát skončil letos jen občas startující, jinak ovšem patřící ke špičkám produkčních dvoulitrů Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 146. Dalšího zástupce týmu Gekon, Jaroslava Vaňátka dovezla Acura dvakrát pro třetí místo.

N +2000

Jednou jsi dole, jednou nahoře platilo na Živohošti pro Zdeňka Hořánka na Mitsubishi Lancer EVO IX. Nahoře byl v sobotu, kdy o necelou sekundu porazil vrchařskou legendu Jiřího Háka závodícího také na Mitsubishi. Třetí místo vybojoval pilot nejrychlejšího Subaru Martin Lev. Dole se Z. Hořánek ocitl v poslední nedělní závodní jízdě, kdy se mu krátce po startu rozpadl diferenciál a musel vůz odstavit mimo trať. V neděli se nejlépe vedlo M. Levovi na Subaru Impreza, druhý skončil opět J. Hák a třetí příčku vybojoval František Hubr na Subaru Impreza.

E 1400

První závodní jízdu v sobotu sice vyhrál Tomáš Novák na Pick-upu, ale od druhé jízdy nenechal nikoho na pochybách Petr Šebesta, že to s cestou za titulem myslí vážně a ze Živohoště si se Suzukou Swift odvezl dvojité vítězství. T. Novák skončil dvakrát druhý. O třetí místo za bezkonkureční první dvojicí vyrovnaně bojovali Roman Volf na Škodě Felicia a Bohumil Krejčí na replice okruhové Škody Rapid skupiny H pro vytrvalostní závody na Nürburgringu v osmdesátých letech minulého století. O pár desetin rychlejší byl vždy R. Volf zaslouženě se radující ze dvou třetích míst.

E 1600

Celou sezónu probíhal v této třídě ostře sledovaný souboj mezi Miroslavem Černým na Škodě 130 L a Davidem Černým s Pick-upem s motorem Kawasaki. Jedou v desetinách a ženou tak, že v sobotu byl v absolutním měření času rychlejší než oni dva jen Tomáš Košek na Lanceru z nejsilnější třídy! V sobotu byl o šest a půl desetiny sekundy rychlejší David před Mírou. Třetímu Zdeňkovi Tichému na Fordu Puma ujeli už o skoro 7 sekund. Duel obou nejrychlejších protagonistů na ostří a bez rezerv má i druhou stranu mince, to se ukázalo v neděli, kdy v pravé zatáčce D. Černému ustřelil zadek Pick-upu a vůz se nakonec zabořil do hlubokého příkopu. Havárie vypadala dost dramaticky. Vůz skončil dost odrbaně, jezdci se naštěstí nic nestalo a ambulance na místo kolize vyjížděla jen pro jistotu. I přes rozsáhlé poškození se Petr Januška s Davidem zkusili o nouzovou opravu, umožňující aspoň nouzové dojetí závodu, bohužel v určeném čase se jim to nepodařilo a David zůstal v neděli bez bodu. Nedělní závod opanoval M. Černý, proti sobotě zrychlil a skončil druhý Z. Tichý a třetí místo obsadil jan Reiss na Škodě 130 RS.

E 2000

Stejné pořadí na prvních třech místech ve třídě závodních speciálů do dvou litrů bylo po oba dny. Dvěma vítězstvími Hynek Charvát na Nissanu Sunny jen potvrdil, že mistrovský titul v této třídě je ve správných rukou. Michal Slováček na Hondě Civic Hynka marně proháněl a i když si připsal jednu vítěznou jízdu, součty časů mu stačily vždy jen na druhé místo. O třetí místo bojovali už přece jen s odstupem Jindřich Šmied na Renaultu Clio, Václav Šejda jr. na Opelu Astra a Libor Kotrmon na Škodě Octavii. Úspěšnější byl pilot Renaultu, který si na své konto připsal dvakrát body za třetí místo.

E +2000

Ve třídě nejsilnějších závodních speciálů se sešlo široké pole dvanácti závodníků. Tradičně si start na Živohošti v těsné blízkosti hladiny slapské přehradní nádrže nenechal ujít rejdař Pavel Šofr, bývalý velmi úspěšný rallyový jezdec, který zde provětral vůz Ford Escort Cosworth s kterým svou velmi úspěšnou kariéru v automobilových soutěžích zakončil. Oživením byli i dva závodníci Petr Novák a „Petr Flossman“ startující na Porsche 996. Bývalý pravidelný účastník Edda cupu Viktor Doležal přivezl Audinu a vybojoval s ní dvakrát čtvrté místo. O stupně vítězů bojovala obvyklá sestava. Bohužel jeden z horkých favoritů, Tomáš Kučera z týmu Svijany racing, přecenil adhezi studených gum, krátce po startu kolidoval s retardérem, poslal Mitsubishi Lancer EVO IX mimo trať, až zboural pražákovi plot. Bohužel Lancer nechal na tvárnicích svou schopnost závodit, Tomáš tak v sobotu skončil a v neděli musel vzít zavděk dublováním na druhém Lanceru z týmu Svijany racing a s ním se na stupně vítězů nevyvezl. Přesto Svijany na stupních vítězů zástupce měly. Dvěmi třetími místy se o to zasloužil talentovaný junior Lukáš Kubíček na Lanceru EVO IX. Na druhém místě dvakrát absolvoval živohošťskou trať Vladimír Liška na BMW M3. Absolutně nejrychlejším v obou závodech byl Tomáš Košek na Mitsubishi EVO VI, jehož nasazení stále vzbuzuje úžas a nadšení. Jediný se dokázal dostat s časem pod 1 minutu 24 sekund a zaslouženě si ze Živohošti odvezl plný bodový příděl a dva poháry za dvojité vítězství.

H 1300

Třináctistovky byly na Živohošti škodováckou třídou. Představila se zde celá kompletní řada škodovek s motorem vzadu. Škodu 1000 MBG premiérově představili bratři Jeřábkové, kteří logicky díky výkonovému handicapu nejslabšího historika závodili hlavně mezi sebou, nakonec bratrský souboj dopadl nerozhodně, v sobotu byl rychlejší Martin, v neděli David. Trošku v jiné dimenzi probíhaly závody na opačné straně výsledkové listiny. Do finále spěl souboj o mistrovský titul a dvěma vítězstvími zřejmě rozhodující krok udělal Tomáš Neruda na Škodě 110 L z týmu Autosport Pegas, i když v neděli svému největšímu sokovi, dvakrát druhému Jaroslavu Vosmekovi z J&R racing teamu MB ujel jen o tři desetiny sekundy. V neděli skončil na třetím místě Luboš Krameš, zřejmě při posledním startu se Škodou Rapid, kterou za několik sezón v Edda cupu vypiplal na maximum a tak veden snahou po dalším zlepšování, chystá na příští sezónu nový stroj.

H 1600

V sobotu jasně zvítězil Josef srnský jr. na Škodě 130 LR, i v neděli jasně po první jízdě vedl, ale technika způsobila, že cíl nespatřil. Za Pepou skončil v sobotu s velkým odstupem Adam Brousek na Mini Cooperu, který porazil svého otce Petra Brouska na stejném voze. V sobotním závodě odešla do věčných lovišť spojka na Hondě CRX, s kterou startují Katarína Rozsívalová a Hedvika Servusová. Dámy ovšem nehodily flintu do žita, s pomocí mechanika se vrhly do opravy a do tmy pracovaly, spojku vyměnily a v neděli mohly opět vesele závodit. Píle se jim vyplatila, neboť Katarína v neděli zvítězila a Hedvika skončila třetí. Na stupně vítězů je doprovodil druhý skončivší Petr Brousek.

H 2000

Když v sobotní první závodní jízdě odešla Edovi Paterovi převodovka v jeho Peugeotu 205 GTI, přišel Ivo Král o soupeře v závodě a vítězství si v druhé sobotní jízdě hlídal až moc opatrně, ostatně mohl si to dovolit, neb měl na dalšího v pořadí po první jízdě náskok 9 sekund. Druhé místo vybojoval Martin Slezák na BMW 2002 a třetí skončil Ladislav Štainer na mladším BMW 320. Kuriozně skončil souboj dvou závodníků na revivalovém exBlahnově Opelu Kadett. Jiří Novák a Petr Flosman na čtvrtém a pátém místě skončili s na setinu sekundy stejným celkovým časem! Na neděli si místo stávkujícího Peugeota nechal Eda přivézt Citroena Visu a v neděli s ní vybojoval druhé místo za vítězným Ivo Králem a třetí místo obsadil M. Slezák.

H +2000

Dvě vítězství vybojoval vítěz celkového absolutního pořadí Edda cupu Petr Žáček na Audi Sport Quattro. Za ním skončil druhý Robert Kacálek na oranžovém likérovém BMW 635 CSI. V sobotu v závodě startoval Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS, který se letos věnuje závodění historiků na okruzích a na kopcích startuje jen ojediněle. V tréninku se zařadil k těm nešťastníkům, kteří měli problém s retardérem a odnesl to pravý zadní blatník Jaguaru, ale v závodě to znát nebylo a Jarda vybojoval třetí místo. V neděli opět tedy zvítězil P. Žáček, R. Kacálka poslala předčasně domů na Kladno technická závada, J. Rejka už nestartoval, v boji o uvolněné místo na stupních vítězů byl nejlapší Stanislav Urbánek jr. na BMW 325 E, skončil druhý před Josefem Stočesem na Mercedesu 190 2.3 16V. V sobotu měla v této třídě premiéra replika rallyové verze F 308 GTB, v které se vystřídali Ed Patera a Stanislav Urbánek sen.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007